Venäjä, Ukrainan sota,putin,pakotteet ja talous,trollaaminen

Politiikkaa, maailmanparannusta ja muuta hölynpölyä, joka ei suoraan liity Ladoihin ja autoiluun.
Avatar
TsarBomba
Viestit: 1060
Liittynyt: 6.8.2013 14:10
Paikkakunta: Hypmec

Re: Ukrainan tilanne

Viesti Kirjoittaja TsarBomba »

Minun pointtini on että historian valossa pienen maan kannattaa olla sotilaallisesti vahva mutta itsenäinen. 100% Samaa mieltä rotsin kanssa. Liittoutuminenhan se vasta provosoikin vastapuolen toimiin. Tarkoitan sitä että kun toiset hoksaa että ne meinaa liittoutua niin voivat iskeä ennen liittouman virallistamista. Olemme olleet Venäjälle erittäin hyvä naapuri, ollaan käyty kauppaa ei olla uhkailtu liittoutumisilla ja on aina säilytetty keskustelu yhteys. Tarkoitan sotien jälkeistä aikaa.. en usko että Venäjä tänne hyökkää jos emme provosoi heitä. Tämä on tietenkin vain minun mielipiteeni.
Avatar
TsarBomba
Viestit: 1060
Liittynyt: 6.8.2013 14:10
Paikkakunta: Hypmec

Re: Ukrainan tilanne

Viesti Kirjoittaja TsarBomba »

Siis kirjoituksen alku on rotsin kirjoituksesta. Ei oiken onnistunut tuo lainaaminen.
Avatar
toktornivako
Viestit: 2003
Liittynyt: 8.11.2007 23:50
Paikkakunta: Kangasala

Re: Ukrainan tilanne

Viesti Kirjoittaja toktornivako »

Lattarauta kirjoitti:
TsarBomba kirjoitti:Minun pointtini on että historian valossa pienen maan kannattaa olla sotilaallisesti vahva mutta itsenäinen.
Natomaatko ei ole itsenäisiä? On ne varmasti paljon itsenäisempiä kuin EU maat.
Pienen maan suhteellinen puolustusbudjetti pitäisi olla selvästi isompi kuin sillä isolla, vaikkapa venäjällä.
Liittoutuminenhan se vasta provosoikin vastapuolen toimiin. Tarkoitan sitä että kun toiset hoksaa että ne meinaa liittoutua niin voivat iskeä ennen liittouman virallistamista.
Jos on noin arvaamaton naapuri, niin nimi heti paperiin!

:lol:
Ruotsiako tarkoitat? Teillä jotka täällä syytätte Venäjää/Venäläisiä kaikesta jo lähes siitäkin että on itsellä tullut kalsarit takapuolelta ruskeeks ja edestä keltaseks, niin onko nyt tietoa mistä tämä Ukrainan "kriisi" on saanut alkunsa? Itse en ainakaan halua Natolle €rojani kantaa!
Tilauksesta Ladan Vara/Viritys osat suoraan entisestä Neuvostoliitosta
Myös Теплостар-Адверс ajoneuvo lämmittimet.

Avatar
TsarBomba
Viestit: 1060
Liittynyt: 6.8.2013 14:10
Paikkakunta: Hypmec

Re: Ukrainan tilanne

Viesti Kirjoittaja TsarBomba »

Lattarauta kirjoitti:
TsarBomba kirjoitti:Minun pointtini on että historian valossa pienen maan kannattaa olla sotilaallisesti vahva mutta itsenäinen.
Natomaatko ei ole itsenäisiä? On ne varmasti paljon itsenäisempiä kuin EU maat.
Pienen maan suhteellinen puolustusbudjetti pitäisi olla selvästi isompi kuin sillä isolla, vaikkapa venäjällä.
Liittoutuminenhan se vasta provosoikin vastapuolen toimiin. Tarkoitan sitä että kun toiset hoksaa että ne meinaa liittoutua niin voivat iskeä ennen liittouman virallistamista.
Jos on noin arvaamaton naapuri, niin nimi heti paperiin!

:lol:

En viitsi väitellä, kirjoitin vain mielipiteeni. Jälkimmäistä sutkautusta en oikein ymmärtänyt mutta ei se mitään.
Avatar
Marko
Viestit: 975
Liittynyt: 7.2.2006 19:48
Paikkakunta: Инкероинен,Коувола

Re: Ukrainan tilanne

Viesti Kirjoittaja Marko »

Ollaan tässä tilanteessa.Ollaan paremmassa tilanteessa,kun koskaan,rajan ylitys toimii,on liiketoimintaa.Miks meidän pitäis johonkin liittoon menettää näitä vähiä rahoja ja vastineeks saada meitä vastaan vaikeempi kontakti/kulku Venäjälle?.Minulle Venäjälle kulku on harrastusta/välttämätöntä.Ymmärrän toki ihmisii,jotka siel ei koskaa käy.Kaikesta kaupoista yms.huolimatta yleensäkin vieraitten kotimaisten tai ulkomaalaisten kanssa käynnistä jää melkein aina jotai mielee.Sivus aihetta.Tässäkää ehkä ei oo yhtä syyllistä.Liian monesti Venäjän konflikteissa Venäjä on yksin syyllinen.
2108(kesäauto)
2109(varaosa-auto)
H-D 125 SX(projekti)
Fiat Bravo 1.9-07(ajossa)
Fiat Marea 1.8 -00(ajossa)
Uitukki
Lada kerhon jäsen
Viestit: 1371
Liittynyt: 6.1.2010 15:22
Paikkakunta: Ий

Re: Ukrainan tilanne

Viesti Kirjoittaja Uitukki »

TsarBomba kirjoitti:
Lattarauta kirjoitti: Jos on noin arvaamaton naapuri, niin nimi heti paperiin!

:lol:

En viitsi väitellä, kirjoitin vain mielipiteeni. Jälkimmäistä sutkautusta en oikein ymmärtänyt mutta ei se mitään.
Mikä tuossa on vaikea ymmärtää? Aika arvaamaton on naapuri jos liittymisen vuoksi pitäisi pelätä. Vrt. toinen naapurimaamme Ruotsi joka ei kuulu myöskään NATO:oon mutta tuskin olisi moksiskaan jos me liityttäs.
Mönkijän korvike Saab 900i -86
Käyttis Saab 900 S -97
t tulppu
Viestit: 4042
Liittynyt: 16.1.2013 7:58

Re: Ukrainan tilanne

Viesti Kirjoittaja t tulppu »

Alkakaa vain kaivaa Poteroita.. Ne jotka pelkää kaivaa sellaisen ja ne jotka ei pelkää ei kaiva. Ja minä en kaiva. En edes verta nenästä. Pannaan vaan rajat kiinni.. Katsotaan montako Työpaikkaa Häviää Suomesta Ja moniko tekee Itsemurhan kun menettää työt ja perheen..Herran ja Ryss. pelko on viisauden alku... Ukrainan tilanteeseen montakohan Lentokonetta Suomi on valmis ostamaan Sieltä kunhan Eur ja Usa on hommansa hoitanut. nyt Taitaa vielä venäjä ostaa 90 prosenttia heidän tuotantoaansa...Vähintään 70 pros.
Me jotka olemme Eu.ssa haluamme että (tarkoitan maita) Venäjän ympärys maat Liittyvät Euhun. Mutta köyhiä Eu maita emme kuitenkaan halua Avustaa sitten kun Rahaa tarvitaan homman pyörittämiseen.. Saksalaisetkin ovat olleet menossa Venäjälle jo 1100 luvulta lähtien. Sotimalla... Helpoin tie on tehdä Se kaupan avulla.. Antaa tavaran liikua...
Lattarauta
Viestit: 3624
Liittynyt: 3.7.2010 22:09

Re: Ukrainan tilanne

Viesti Kirjoittaja Lattarauta »

Putin vaatii Ukrainan armeijaa pois Kaakkois-Ukrainasta

http://www.iltasanomat.fi/ulkomaat/art- ... 85340.html
Viimeksi muokannut Lattarauta, 14.5.2015 4:47. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Luottamus hyvä, kontrolli parempi.

Neuvostoliitossa ei ollut tätäkään ongelmaa.
Avatar
Jouska
Viestit: 3007
Liittynyt: 24.9.2003 10:33
Paikkakunta: Esboo

Re: Ukrainan tilanne

Viesti Kirjoittaja Jouska »

Lattarauta kirjoitti:Putin vaatii Ukrainan armeijaa pois Kaakkois-Ukrainasta

http://www.iltasanomat.fi/ulkomaat/art- ... 85340.html

Mitä seuraavaksi, Suomen pitää vetää joukot pois Itä-Suomesta?

:lol:
Moi,

Juuri näin. Onkohan se Putin täysin seonnut, minä kun luulin pitkään Putinia järkimieheksi. Niin kauan kun Venäjän hallitsija ei kunnioita naapurimaiden koskemattomuutta ja itsemääräämisoikeutta ollaan kusessa.
***************************************************************
EX- VAZ 21093 1,5i 51kW Cross over vm1995/2011, GM-ruisku, Euro-S sisustus, korotettu alusta.
Avatar
toktornivako
Viestit: 2003
Liittynyt: 8.11.2007 23:50
Paikkakunta: Kangasala

Re: Ukrainan tilanne

Viesti Kirjoittaja toktornivako »

Minkähän laisesta asiayhteydestä tuokin on taasen napattu?
Tilauksesta Ladan Vara/Viritys osat suoraan entisestä Neuvostoliitosta
Myös Теплостар-Адверс ajoneuvo lämmittimet.

Avatar
Jouska
Viestit: 3007
Liittynyt: 24.9.2003 10:33
Paikkakunta: Esboo

Re: Ukrainan tilanne

Viesti Kirjoittaja Jouska »

Moi,

Mitäs se Toktori tarkoittaa??

Ihan omia mielipiteitä täällä kirjoittelen. Olen nääs lukenut historiaa.
***************************************************************
EX- VAZ 21093 1,5i 51kW Cross over vm1995/2011, GM-ruisku, Euro-S sisustus, korotettu alusta.
Avatar
toktornivako
Viestit: 2003
Liittynyt: 8.11.2007 23:50
Paikkakunta: Kangasala

Re: Ukrainan tilanne

Viesti Kirjoittaja toktornivako »

Niin tarkoitin tuota Iltasanomien "uutista"
Tilauksesta Ladan Vara/Viritys osat suoraan entisestä Neuvostoliitosta
Myös Теплостар-Адверс ajoneuvo lämmittimet.

Avatar
Marko
Viestit: 975
Liittynyt: 7.2.2006 19:48
Paikkakunta: Инкероинен,Коувола

Re: Ukrainan tilanne

Viesti Kirjoittaja Marko »

Miten nää Suomee liittyy?
2108(kesäauto)
2109(varaosa-auto)
H-D 125 SX(projekti)
Fiat Bravo 1.9-07(ajossa)
Fiat Marea 1.8 -00(ajossa)
Avatar
Jaska HKI
Viestit: 6714
Liittynyt: 25.9.2003 17:51
Paikkakunta: Eteläsuomen Eldorado

Re: Ukrainan tilanne

Viesti Kirjoittaja Jaska HKI »

Jouska kirjoitti:Moi,

Mitäs se Toktori tarkoittaa??

Ihan omia mielipiteitä täällä kirjoittelen. Olen nääs lukenut historiaa.
Täällä jotkut sensuroi omia ajatuksiaankin,suodattavat ne sitten neukkupropagandan läpi ja julkaisevat ne suurina viisauksina.Historia,poliittinen historia,geopolitiikka,vakoilu ja vastavakoilu on ollut aina lukuharrastukseni kohteina.Luettujen kirjojen määrää en ala todistelemaan.
Avatar
Jouska
Viestit: 3007
Liittynyt: 24.9.2003 10:33
Paikkakunta: Esboo

Re: Ukrainan tilanne

Viesti Kirjoittaja Jouska »

Moi,

Älä jauha paskaa. Kyllä täällä ainakin ennen on omia mielipiteitä saanut kirjoittaa.
***************************************************************
EX- VAZ 21093 1,5i 51kW Cross over vm1995/2011, GM-ruisku, Euro-S sisustus, korotettu alusta.
Vastaa Viestiin