Otsikko muutettu. Nappis 1200->1800 pro touring
Re: Otsikko muutettu. Nappis 1200->1800 pro touring
Otetaahan vapun kunniaks purkki rohkasua ja nokan ja jakopään kimppuun
Re: Otsikko muutettu. Nappis 1200->1800 pro touring
Venttiilin nousuu näyttäs olevan just nokan arvojen mukainen määrä nollavälyksellä
Re: Otsikko muutettu. Nappis 1200->1800 pro touring
Keinugeometriaa ihmettelemässä
Näyttäs miun silmään ihan järkevältä, vaikka enempi noista amerikan työntötankokoneista kokemusta onki...
Näyttäs miun silmään ihan järkevältä, vaikka enempi noista amerikan työntötankokoneista kokemusta onki...
Re: Otsikko muutettu. Nappis 1200->1800 pro touring
Suuri maa suuret toleranssit
Pari keinun jousta ei mahu tuon peltilipareen ja kannen väliin. Eiku pulttia löysälle ja säätämään...
Compin nokkalimaa väliin ja nokkapukki kiinni.
Pari keinun jousta ei mahu tuon peltilipareen ja kannen väliin. Eiku pulttia löysälle ja säätämään...
Compin nokkalimaa väliin ja nokkapukki kiinni.
Re: Otsikko muutettu. Nappis 1200->1800 pro touring
Tuollanen "hiperf" kiristimen rulla ja kiristin tuli.
Ja suuret toleranssit jatkuu, jakoketju on liian lyhyt
Vissiin laitettu korjaussarjan mukana matalamman koneen ketju...
Ja suuret toleranssit jatkuu, jakoketju on liian lyhyt
Vissiin laitettu korjaussarjan mukana matalamman koneen ketju...
Re: Otsikko muutettu. Nappis 1200->1800 pro touring
Häiriö kuvien näkymisessä rekisteröityneille käyttäjille näillä näkymin korjattu.
21013 -88, 21023 -84, Dodge Coronet 440 -66 & Chrysler 300 -62
Re: Otsikko muutettu. Nappis 1200->1800 pro touring
Jep, nyt näkyy kuvat kirjautuneenakin
Eilen mallailin vähän alustan osia paikalleen.
Samalla omistaja putsailin lattiaa, kardaanin sun muuta maalattavaa.
Eipä nyt tämän auton tiimoilta tuo ladamoskowin osien toimitus oo ihan putkeen menny
Tuohon apusimpukkaan on "hieman" epäilyttävän näkösellä hitsillä vetästy kiinnikkeet peilikuvana, eli ei tietenjään käy
Simpukan tukirauta on liian lyhyt, tuo ylempi pultti jää puoliks raudan ulkopuolelle. Ei onnistu reikiä viilamalla, vaan pitää jatkaa...
Lähetyksestä puuttu jonkun verran osia ja niitä kysellessä selvis että jarrut onki vääränlaiset
Ja sit vielä tuo 1600>1800 moottoripaketin lyhyt jajoketju...
No jotaki saatu aikaseksikin, tuo moottoritilan tuki kävi aika hyvin paikalleen. Hitsasin noihin kotelon sisään tuleviin käikäleisiin korilaatat, nyt tukee hyvin palkin takaosaanki. Konepellin tiivisteen kohalta pulttaan kaaren koriin kiinni parilla kapeella lattaraudalla.
Simpukan ja apusimpukan kiinityspulttien alle hitsaan korilaatan notkumisen vähentämiseksi.
Eilen mallailin vähän alustan osia paikalleen.
Samalla omistaja putsailin lattiaa, kardaanin sun muuta maalattavaa.
Eipä nyt tämän auton tiimoilta tuo ladamoskowin osien toimitus oo ihan putkeen menny
Tuohon apusimpukkaan on "hieman" epäilyttävän näkösellä hitsillä vetästy kiinnikkeet peilikuvana, eli ei tietenjään käy
Simpukan tukirauta on liian lyhyt, tuo ylempi pultti jää puoliks raudan ulkopuolelle. Ei onnistu reikiä viilamalla, vaan pitää jatkaa...
Lähetyksestä puuttu jonkun verran osia ja niitä kysellessä selvis että jarrut onki vääränlaiset
Ja sit vielä tuo 1600>1800 moottoripaketin lyhyt jajoketju...
No jotaki saatu aikaseksikin, tuo moottoritilan tuki kävi aika hyvin paikalleen. Hitsasin noihin kotelon sisään tuleviin käikäleisiin korilaatat, nyt tukee hyvin palkin takaosaanki. Konepellin tiivisteen kohalta pulttaan kaaren koriin kiinni parilla kapeella lattaraudalla.
Simpukan ja apusimpukan kiinityspulttien alle hitsaan korilaatan notkumisen vähentämiseksi.
Re: Otsikko muutettu. Nappis 1200->1800 pro touring
Tänään vähän osien maalausta ja hitsaushommia...
Re: Otsikko muutettu. Nappis 1200->1800 pro touring
Viime päivinä ollu aika vähän kortilla, mut jotaki on saatu väsättyä.
Jakopää niputeltu ja kampiakselin ykk katottu heittokellolla ja merkattu koppaan/hihnapyörään.
Venttiilit säädetty nollavälykseen ja nokkaa mittailtu ja tulokset näyttäs vastaavan nokkakorttiin.
Säädin nokan himpun aikaselle, imu 1,6mm ja pako 1,2mm(ohjearvo 1,4mm molemmissa) ketjun venymisen kompensoimiseksi. Venttiilit tuli myös säädettyä.
Entisessä koneessa oli melkein uus vesipumppu, sen vaihdoin koteloon ja keräilin maalattavia osia valmiiks auton omistajalle putsattavaks.
Kardaanin kasailin uusilla osilla nippuun. Tuli myös sellanen vahvempi kumi siihen etupäähän.
Konehuonekkii oli yks ilta puhistunu omistajan toimesta...
Jakopää niputeltu ja kampiakselin ykk katottu heittokellolla ja merkattu koppaan/hihnapyörään.
Venttiilit säädetty nollavälykseen ja nokkaa mittailtu ja tulokset näyttäs vastaavan nokkakorttiin.
Säädin nokan himpun aikaselle, imu 1,6mm ja pako 1,2mm(ohjearvo 1,4mm molemmissa) ketjun venymisen kompensoimiseksi. Venttiilit tuli myös säädettyä.
Entisessä koneessa oli melkein uus vesipumppu, sen vaihdoin koteloon ja keräilin maalattavia osia valmiiks auton omistajalle putsattavaks.
Kardaanin kasailin uusilla osilla nippuun. Tuli myös sellanen vahvempi kumi siihen etupäähän.
Konehuonekkii oli yks ilta puhistunu omistajan toimesta...
Re: Otsikko muutettu. Nappis 1200->1800 pro touring
Pari ukkoo oli hinkkailemassa osia puhtaaks ja sain moottorin ja muuta kamaa maalattua.
Öljypohjaa ja pumpun imusihtiä mittaillessa tuli yllätys, siinähän on perhana monta senttiä väliä.
Hetken googlailun jälkeen totesin että tämä on nivan kone
Eli nyt kysymys kuuluu onko joku laittanu tuota nivan syvempää öölipohjaa takapotkuun?
Pitääkö tehä jotain muutoksia ja "roikkuuko" tuo jo liian alhaalla?
Tuollahan sais pikkasen öljytilavuutta lisää...
Öljypumpun pick-up käynee vaihtaa tuosta nivan pumpusta ja mittatikkusysteemit oli myös koneessa mukana, tuossa on tikku siinä huohottimen pöntössä.
Öljypohjaa ja pumpun imusihtiä mittaillessa tuli yllätys, siinähän on perhana monta senttiä väliä.
Hetken googlailun jälkeen totesin että tämä on nivan kone
Eli nyt kysymys kuuluu onko joku laittanu tuota nivan syvempää öölipohjaa takapotkuun?
Pitääkö tehä jotain muutoksia ja "roikkuuko" tuo jo liian alhaalla?
Tuollahan sais pikkasen öljytilavuutta lisää...
Öljypumpun pick-up käynee vaihtaa tuosta nivan pumpusta ja mittatikkusysteemit oli myös koneessa mukana, tuossa on tikku siinä huohottimen pöntössä.
Re: Otsikko muutettu. Nappis 1200->1800 pro touring
Takapotkun oma öljypohjakin kulkee matalalla, ainakin jos alustaa on vähänkin laskettu.
Re: Otsikko muutettu. Nappis 1200->1800 pro touring
Mulla muistaakseni on nivassa ja kantti farkussa sama öljytilavuus. Niva on 1600 -87 ja farkku 1500 -91 ?