Mun Lada 1200L Turbo..

Takavetoiset Ladat: 2101-2107, myyty Suomessa vuosina 1971-1997
Tuning Vaz
Viestit: 149
Liittynyt: 27.1.2005 21:28
Paikkakunta: Pedersöre

Mun Lada 1200L Turbo..

Viesti Kirjoittaja Tuning Vaz »

Terve kaikki!! Mä halusin vain kertoa vähän ja laitta pari kuvaa mun Ladasta..
Autoni on siis Lada 1200L vuosimalli -85..

Mä ostin sen 2 ja puoli vuotta sitten kun mä olin 17vuotta...
Kaikki oli alkuperäistä..

Kuva
Ton näköinen se oli.. Uäääkk!! :x

Kuva
Tein pikkusen koriremontti ennen sain ajokortti.. :D
Paljon parempi.. :)

Sitte mä ajoin tuolla noin 1 vuosi..

Ja kesä kuussa 2006 minä ja veljeni mietimme jos pitäis laittaa turbo.. :wink:

Ja nyt konepellin alla on:
Kuva
Nissan Bluebird turbo,

Kuva
200sx-cooleri

Kuva
Dellorto DRLA 40 kaasari vakiolla imusarjalla
Sähköbensapumppu Opel Calibrasta
Malpassi bensapainesäädin,

Kuva
2" Simons pakoputkisto

Kuva
Kovemmat moottorityynyt.
jne...

Akku on siirretty takaluukkuun..

Kuva
Ja konepellillekin on tehty pikku muutos, että kaikki tavarat saa paikkaa moottoritilassa.. :)

Ja moottoritila on ton näköinen:
Kuva

Kuva

Kuva

Kuva
Aika uus kuva autosta..

Kuva
Auto on penkitty.. 125hv moottorissa 0,6baarilla..
Ja auto on muutoskatsastettu turbolla..

Mä oon nyt ajanut noin 4kuukautta turbolla ja kaikki vielä toimii hyvin.. Pitäis vain laittaa vähän isommat joutokäyntisuuttimet kun nyt oo kylmämpi..
Viimeksi muokannut Tuning Vaz, 5.11.2006 22:57. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Avatar
Turbiini
Viestit: 866
Liittynyt: 25.9.2003 20:58
Paikkakunta: Alavus

Viesti Kirjoittaja Turbiini »

Pikku vihje käännä se dumpin virkaa toimittava bosch muovi venttiili toisinpäin niinkalvo kestää moninverroin pitempään puhkeamatta, ei tosin alle 1bar hajoa nopeasti noikkaanpäin. Taitaa tuo T2? olla aika sopivan kokoinen pikkulohkoon.
Vapari ei ole vaihtoehto.
voimaa
Tuning Vaz
Viestit: 149
Liittynyt: 27.1.2005 21:28
Paikkakunta: Pedersöre

Viesti Kirjoittaja Tuning Vaz »

Turbiini kirjoitti:Pikku vihje käännä se dumpin virkaa toimittava bosch muovi venttiili toisinpäin niinkalvo kestää moninverroin pitempään puhkeamatta, ei tosin alle 1bar hajoa nopeasti noikkaanpäin. Taitaa tuo T2? olla aika sopivan kokoinen pikkulohkoon.
Jooo, niin oo..
Viimeksi muokannut Tuning Vaz, 6.11.2006 0:01. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
blan lada

Viesti Kirjoittaja blan lada »

hieno lada 8) mistä sinä tuon nissanin turbon hommasit :?:
Avatar
Mäntä
Viestit: 292
Liittynyt: 6.1.2006 11:43
Paikkakunta: Pohjois-Pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja Mäntä »

Nätti lada. Miten pienillä kierroksilla tuo turbo alkaa heräämään? Onko kulutus noussut paljon?

Kyllä se ainoa oikea on pyöreälamppunen 8)
Lada 1200L -88
Lada 1300s -81 myyty
Lada 1200L -87 myyty
Tuning Vaz
Viestit: 149
Liittynyt: 27.1.2005 21:28
Paikkakunta: Pedersöre

Viesti Kirjoittaja Tuning Vaz »

Kiitoksia!:) No, bensakulutus ei noussut niin paljon.. Noin11litraa/100km:llä.. ja se otti noin 10litraa ilman turbo.. ;)

Mä ostin turboni vain joku datsunfoorumista... oli joku mies turusta joka tarjosi sen mulle kun mä panin aihe "ostetaan" foorumissa...
Turboon oli juuri laitettu uudet laakerit ja tiivisteet...

Ja ahtopaine tulee aika helposti.. alkaa ahtaa melkein 3000rpm:ssa..
Avatar
Mäntä
Viestit: 292
Liittynyt: 6.1.2006 11:43
Paikkakunta: Pohjois-Pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja Mäntä »

Minkä kokonen toi kaasari on joku 36 vai 40?
Lada 1200L -88
Lada 1300s -81 myyty
Lada 1200L -87 myyty
Avatar
START
Lada kerhon jäsen
Viestit: 2542
Liittynyt: 20.7.2006 12:54
Paikkakunta: JÄMSÄ kehityksen keskipiste

Viesti Kirjoittaja START »

ihan asiallisen näkönen paketti
siististi tehty kun ei oo öljyä konehuone täynnä :wink:
aika pitkän oloset ahtoputket :?:onko pitkäkin turbo viive :?:
aika tyylikäs ulkoo toi nokkapelti on ihan siistin näkösesti tehty niinku kaikki muutkin :)
21013 1500 16vTIC projekti
21013 2300 16vTIC projekti
Avatar
Jokari
Viestit: 7715
Liittynyt: 10.3.2005 20:32
Paikkakunta: Kymenlaakso™

Viesti Kirjoittaja Jokari »

Siisti nappis ja siisti konehuonekin....yleensä nämä turpokyhäelmät ovat järkyttävää katseltavaa :? Tosin eihän toimivuus ulkonäöstä synny, mutta kuitenkin...
- Joka kerta kun liikenteessä näkee etuvetoisen Ladan, niin v*tuttaa ainakin tunnin.

Member of Kymenlaakson Kusipäät™
Tuning Vaz
Viestit: 149
Liittynyt: 27.1.2005 21:28
Paikkakunta: Pedersöre

Viesti Kirjoittaja Tuning Vaz »

START kirjoitti:ihan asiallisen näkönen paketti
siististi tehty kun ei oo öljyä konehuone täynnä :wink:
aika pitkän oloset ahtoputket :?:onko pitkäkin turbo viive :?:
aika tyylikäs ulkoo toi nokkapelti on ihan siistin näkösesti tehty niinku kaikki muutkin :)
Nå kiitos tuosta:) hyvä että te pidätte mun Ladasta:)
Nå ei se oo mun mielestä mitään ongelmaa vaikka ahtoputket ovat pitkät.. turbo antaa painetta aika nopesti...noin 3000rpm:llä.. se oo kyllä mulle sopiva:)
Tuning Vaz
Viestit: 149
Liittynyt: 27.1.2005 21:28
Paikkakunta: Pedersöre

Viesti Kirjoittaja Tuning Vaz »

Jokari kirjoitti:Siisti nappis ja siisti konehuonekin....yleensä nämä turpokyhäelmät ovat järkyttävää katseltavaa :? Tosin eihän toimivuus ulkonäöstä synny, mutta kuitenkin...

Kiitos kiitos!! :) Kivaa kuulla!! :):)
Tuning Vaz
Viestit: 149
Liittynyt: 27.1.2005 21:28
Paikkakunta: Pedersöre

Viesti Kirjoittaja Tuning Vaz »

Mäntä kirjoitti:Minkä kokonen toi kaasari on joku 36 vai 40?
Joo, se kaasari on Dellorto DRLA 40:nen...
Kontio

Viesti Kirjoittaja Kontio »

Nyt tuli kyllä paha turbolada-kuume kun katseli noita kuvia :lol: Onkos alakerta ja kansi vakiot? Siisti kone huone ja vaikuttaa huolellisesti tehdyltä :)
Avatar
START
Lada kerhon jäsen
Viestit: 2542
Liittynyt: 20.7.2006 12:54
Paikkakunta: JÄMSÄ kehityksen keskipiste

Viesti Kirjoittaja START »

niin tosiaan onko kansikin vakio :?:
ja onko edes yleensä konetta avattu vai pelkästään laitettu turbo jne..

aika hyvin tuo 125heppaa jos ei oo tehty mitään muuta kun turbotuksessa pakolliset vermeet
21013 1500 16vTIC projekti
21013 2300 16vTIC projekti
Tuning Vaz
Viestit: 149
Liittynyt: 27.1.2005 21:28
Paikkakunta: Pedersöre

Viesti Kirjoittaja Tuning Vaz »

Kansi ja alakerta ovat kaikki vakiot.. ja en mä tiiä jos se kestää tai ei, saa nähdä... :D
Vastaa Viestiin