Weber FAQ, yms. tarinointia kaasareista

Takavetoiset Ladat: 2101-2107, myyty Suomessa vuosina 1971-1997
jaketech racinteam
Viestit: 585
Liittynyt: 28.9.2010 0:14
Paikkakunta: Ii

Re: Weber FAQ, yms. tarinointia kaasareista

Viesti Kirjoittaja jaketech racinteam »

veli samara kirjoitti: Mikä olisi hyvä sekoitus suhde e10 ja e85:sta?

kokeilemalla löydät parhaiten toimivan sekoituksen.
kansien kairauksia, megasquirteja ja autojen tehonmittausta.
Asentaja

Re: Weber FAQ, yms. tarinointia kaasareista

Viesti Kirjoittaja Asentaja »

Olisi vähän kysymyksiä tuollaisesta vaakaimu kaasuttimesta kuin Dellortto DHLA40 jossa säädöt aivan päin persettä
löytyykö kokemuksia keneltäkään sellaisesta ratkaisusta että on vain yksi tälläinen kaasari kiinni imusarjassa?
onko mahdollista saada säätöihin kun omassa 1500 koneessa tulppien värit ihan erillaiset joka pytyllä. 1.pytyllä aivan valkoinen että käy hyvinkin laihalla 2.pytyllä sopivan vaalean ruskea ja 3. ja nelos pyttyillä ihan mustia?
Ajossa kun lähtee liikkeelle, painaa kaasua ja kone miettii jonkun aikaa ennenku tapahtuu mitään (tarvitsee ilmeisesti isommat tyhjäkäynti suuttimet?), 2500rpm kun painaa kaasua enemmän niin hyytyy vain ja röpöttää, ja kun vihdoin pääse 4000rpm niin alkaa vetämään hetken ja 5000rpm tuntuu hyytyvän ja 6000rpm paukuttaa niinkuin olisi rajoitin :D

suuttimet tällä hetkellä:
tyhjäkäynti 57/57
pääsuuttimet 130/130
ilmasuuttimet 190/190

ja kohon säätämisestä kysymys kun löysin tääläisen säätö ohjeen, mutta siinä käsketään mitata koho, kansi kokonaan väärinpäin? mut eikös se pitäisi mitata kansi pystysuorassa?
http://www.lintsi.info/wx/volvo/korjaamo/dellorto4.jpg
jaketech racinteam
Viestit: 585
Liittynyt: 28.9.2010 0:14
Paikkakunta: Ii

Re: Weber FAQ, yms. tarinointia kaasareista

Viesti Kirjoittaja jaketech racinteam »

Asentaja kirjoitti:Olisi vähän kysymyksiä tuollaisesta vaakaimu kaasuttimesta kuin Dellortto DHLA40 jossa säädöt aivan päin persettä
löytyykö kokemuksia keneltäkään sellaisesta ratkaisusta että on vain yksi tälläinen kaasari kiinni imusarjassa?
onko mahdollista saada säätöihin kun omassa 1500 koneessa tulppien värit ihan erillaiset joka pytyllä. 1.pytyllä aivan valkoinen että käy hyvinkin laihalla 2.pytyllä sopivan vaalean ruskea ja 3. ja nelos pyttyillä ihan mustia?
Ajossa kun lähtee liikkeelle, painaa kaasua ja kone miettii jonkun aikaa ennenku tapahtuu mitään (tarvitsee ilmeisesti isommat tyhjäkäynti suuttimet?), 2500rpm kun painaa kaasua enemmän niin hyytyy vain ja röpöttää, ja kun vihdoin pääse 4000rpm niin alkaa vetämään hetken ja 5000rpm tuntuu hyytyvän ja 6000rpm paukuttaa niinkuin olisi rajoitin :D

suuttimet tällä hetkellä:
tyhjäkäynti 57/57
pääsuuttimet 130/130
ilmasuuttimet 190/190

ja kohon säätämisestä kysymys kun löysin tääläisen säätö ohjeen, mutta siinä käsketään mitata koho, kansi kokonaan väärinpäin? mut eikös se pitäisi mitata kansi pystysuorassa?
http://www.lintsi.info/wx/volvo/korjaamo/dellorto4.jpg
mitä oon jokkisautoja säädellyt joissa on yks tuplakaasari ni vaatii aika isot suuttimet. tyhjäkäynti piiri on vain osakaasu aluella mukana.
onko sulla putsaria tai imutorveja paikallaa. liian lyhet imutorvet vaikeuttaa kaasarin toimintaa, ei saa tarpeeksi imua joka vetää bensa/ilmaseosta mukaansa.
koho säädetaan just noin ku ohjeissa neuvotaan. lisäksi pitää lortoissa kattoa kohon numero joka kertoo kohon korkeuden.
kansien kairauksia, megasquirteja ja autojen tehonmittausta.
Asentaja

Re: Weber FAQ, yms. tarinointia kaasareista

Viesti Kirjoittaja Asentaja »

on juu imutorvet mutta hyvin lyhyet n.5cm pituset, ja tarvii uudestaan koittaa säätää tuo koho, oli muistaakseni 7grammanen. Täytyy alkaa muuttelemaan noita suuttiimia johonkin päin, mut tulis postissa jo seosmittari niin helpottais tuota oikean seoksen hakemista
jaketech racinteam
Viestit: 585
Liittynyt: 28.9.2010 0:14
Paikkakunta: Ii

Re: Weber FAQ, yms. tarinointia kaasareista

Viesti Kirjoittaja jaketech racinteam »

Asentaja kirjoitti:on juu imutorvet mutta hyvin lyhyet n.5cm pituset, ja tarvii uudestaan koittaa säätää tuo koho, oli muistaakseni 7grammanen. Täytyy alkaa muuttelemaan noita suuttiimia johonkin päin, mut tulis postissa jo seosmittari niin helpottais tuota oikean seoksen hakemista
kyllä noilla 50mm torvilla pitäs pelata.
kai se on laajakaista anturilla. aika huonoja on kapeekaista lambdat säätöhommissä mutta kyllä niillä jotain saa aikaan. mittaus alue jää kapeeksi.
kansien kairauksia, megasquirteja ja autojen tehonmittausta.
Avatar
pressa
Viestit: 10174
Liittynyt: 25.9.2003 13:23
Paikkakunta: Seinäjoki

Re: Weber FAQ, yms. tarinointia kaasareista

Viesti Kirjoittaja pressa »

Asentaja kirjoitti:erillaiset joka pytyllä. 1.pytyllä aivan valkoinen että käy hyvinkin laihalla 2.pytyllä sopivan vaalean ruskea ja 3. ja nelos pyttyillä ihan mustia
Olisiko mahdollista että on imuvuotoa? Mille kohtaa imusarjaa tulee jarrutehostimen letku?
Avatar
veli samara
Lada kerhon jäsen
Viestit: 1102
Liittynyt: 6.5.2009 20:17
Paikkakunta: Etelä-Karjala

Re: Weber FAQ, yms. tarinointia kaasareista

Viesti Kirjoittaja veli samara »

jaketech racinteam kirjoitti:
veli samara kirjoitti: Mikä olisi hyvä sekoitus suhde e10 ja e85:sta?

kokeilemalla löydät parhaiten toimivan sekoituksen.

Kokeilin sekoitusta E10 noin 15L ja siihen 5L E85. Lopputulos oli heikko, eli nykii ja vedot kadoksissa 3-4 tonnin kierroksillä. Pitää hankkia isommat suuttimet....
Lada samara 1.3 - 87
Mazda mx-5 1.6 -98
Avatar
jta
Viestit: 4363
Liittynyt: 11.1.2004 22:08
Paikkakunta: Kempele
Viesti:

Re: Weber FAQ, yms. tarinointia kaasareista

Viesti Kirjoittaja jta »

Tähän väliin offtopicia sen verran että olisko tätä aihetta mahdollista saaha tikkariksi? Meinaan että tässä on kuitenkin sellainen tietopaketti aiheesta minkä ei olis suotavaa päästä laskeutuun kovin alas ja tuo weber kuitenkin on hyvin suosittu. Voisi säästää monta kysymystä monilta kun olisi aina näkyvillä täällä.
Auto saa olla mikä tahansa, kunhan se vain on takapotku lada
Kuva
http://oulunseudunladailijat.dy.fi:8080/index.html http://latushka83.dy.fi:8080/latushka/tervetuloa.html

2107 -94, 1200L -88
Avatar
veli samara
Lada kerhon jäsen
Viestit: 1102
Liittynyt: 6.5.2009 20:17
Paikkakunta: Etelä-Karjala

Re: Weber FAQ, yms. tarinointia kaasareista

Viesti Kirjoittaja veli samara »

Kohta pitäis ruveta koittamaan eri suuttimia e85 bensalle. Nyt laitettu 125 pääsuuttimen tilalle 130, Toimii ainakin e10 paremmin.
Eli 1200 koneen suuttimet on nyt nämä:
TK: 60/90
Päät:130/140
Ilmat:170/190

Freetechnics antoi suutin ohjeeksi E85 bensalla:
TK: 65/80
Päät: 150/170
Ilmat: 120 ja 160 väliin...

Noilla vois mennä lähelle oikeaa seosta. Kokeilemaan vaan. Ja sanoivat myös että DGV kaasari sopii E85:n kanssa, mutta o-renkaita ja kiihdytyspumpun kalvon kuntoa pitää aika ajoin seurata.
Lada samara 1.3 - 87
Mazda mx-5 1.6 -98
Avatar
THI-900
Viestit: 1714
Liittynyt: 22.11.2005 14:04
Paikkakunta: Лаиxиa - SF (Soviet Finland)

Re: Weber FAQ, yms. tarinointia kaasareista

Viesti Kirjoittaja THI-900 »

Jokohan veli samara on löytänyt valon E85 suuttimien kanssa? Kansa odottaa vastausta... :D
21013 1200L/1700 '87 RedBull &
2101 1200 '74 Kopeeka Classic &
21023 1500DL/1600 16V '83 Hoponderos
11x2101 2x2102 2x2103 2x2104 2x2105 7x2107 5x2108 2x2109 7x2111 4x2112 1x117 3x119
Lada on tilava perheauto, mutta kaikkien pää ei sovi sinne
Avatar
veli samara
Lada kerhon jäsen
Viestit: 1102
Liittynyt: 6.5.2009 20:17
Paikkakunta: Etelä-Karjala

Re: Weber FAQ, yms. tarinointia kaasareista

Viesti Kirjoittaja veli samara »

No tässä kävikin niin että saan venäjän bensaa halvemmalla kuin E85. Ja tätä kuluu vielä vähemmän kuin tota etanolia, joten en ole vielä laitellut viunaa tankkiin. Kerron kyllä sitten jos alkoholistiksi ladani teen.... :lol:
Lada samara 1.3 - 87
Mazda mx-5 1.6 -98
Avatar
Yogi
Ylläpito
Viestit: 2913
Liittynyt: 2.2.2005 8:38
Paikkakunta: Pori

Re: Weber FAQ, yms. tarinointia kaasareista

Viesti Kirjoittaja Yogi »

jta:n ehdotus oli hyvä; ketju tikkaroitu. Näistä voi laittaa myös suoraan vinkin moderaattoreille "ilmoita viesti" -napin kautta, tällä hetkellä modejen vähäisen määrän takia on riski, että jotkut toiveet voi jäädä huomiotta.
21013 -88, 21023 -84, Dodge Coronet 440 -66 & Chrysler 300 -62
Avatar
THI-900
Viestit: 1714
Liittynyt: 22.11.2005 14:04
Paikkakunta: Лаиxиa - SF (Soviet Finland)

Re: Weber FAQ, yms. tarinointia kaasareista

Viesti Kirjoittaja THI-900 »

E85 kokeilut alkaneet. Sovellettava yksilö on 1.3 remmikone nivanokalla, jossa nokka yhden hampaan aikaisella nokkapyörältä mitattuna. Tämä muutos siksi, että näin saadaan vääntöä alakierroksille lisää, kun viina tuntuu jonkin verran vievän alavääntöä pois. Tässä vaiheessa tyhjäkäyntiennakko 10 astetta.

Kaasarina 32/36 DGV 5A, jossa 26/27mm sisäkurkut.

Suuttimet bensalla - E85:lla
päät 150/145 - 200/195
ilmat 180/175 - 150/150
tk:t 65/100 - 80/100
sekoittimet 3.5/3.5 - 3.5/3.5
Neulaventtiilli 150 - 200
kiihdystyspumpun suutin 50 - 60

Näillä toimi lähes yhtä hyvin kuin bensalla, hieman tukkoiselta tuntuu alakierroksilla kun painaa enempi kaasua. Muuten pelaa kivasti. Seuraavaksi laitetaan laajakaista kiinni ja katsotaan mihin suuntaan aletaan muuttamaan.
21013 1200L/1700 '87 RedBull &
2101 1200 '74 Kopeeka Classic &
21023 1500DL/1600 16V '83 Hoponderos
11x2101 2x2102 2x2103 2x2104 2x2105 7x2107 5x2108 2x2109 7x2111 4x2112 1x117 3x119
Lada on tilava perheauto, mutta kaikkien pää ei sovi sinne
Avatar
THI-900
Viestit: 1714
Liittynyt: 22.11.2005 14:04
Paikkakunta: Лаиxиa - SF (Soviet Finland)

Re: Weber FAQ, yms. tarinointia kaasareista

Viesti Kirjoittaja THI-900 »

Kylmäkäynnistystä tuli testailtua. Lohkiksella lähtee tietenkin niinkuin palmun alta. 15 asteen pakkasella akusta loppui puhti ekalla yrityksellä. Oli aika vähän ruutia akussa. Sitten annoin ladata 3h ja menin koittamaan uudesta, niin lähti käyntiin noin 15 sekunnin pyörityksen jälkeen. Jäi käymään ekalla ja kesti painaa kaasua melkein heti ilman että booasi.
21013 1200L/1700 '87 RedBull &
2101 1200 '74 Kopeeka Classic &
21023 1500DL/1600 16V '83 Hoponderos
11x2101 2x2102 2x2103 2x2104 2x2105 7x2107 5x2108 2x2109 7x2111 4x2112 1x117 3x119
Lada on tilava perheauto, mutta kaikkien pää ei sovi sinne
Avatar
veli samara
Lada kerhon jäsen
Viestit: 1102
Liittynyt: 6.5.2009 20:17
Paikkakunta: Etelä-Karjala

Re: Weber FAQ, yms. tarinointia kaasareista

Viesti Kirjoittaja veli samara »

Hyvä että joku jaksaa testailla :D Vois kohta laittaa omaankin kaasariin uudet kalut sisään, kunhan kovimmat pakkaset tästä laantuu. Mitä olet muuten tehnyt järjestelmälle? suodattimet, letkut yms...?

Itse olen vaihtanut uudet letkut jokapaikkaan, ja suodattimen vaihtanut pestävään muoviseen. Tuosta en tiedä että kestääkö etanolia, mutta luultavasti paremmin kuin paperinen. Paperisuodatin ei tykännyt edes puolentunnin ajosta E25 seoksella ajosta, ruvesi murenemaan.... :lol:
Lada samara 1.3 - 87
Mazda mx-5 1.6 -98
Vastaa Viestiin