Weber FAQ, yms. tarinointia kaasareista

Takavetoiset Ladat: 2101-2107, myyty Suomessa vuosina 1971-1997
Avatar
Rh-
Viestit: 234
Liittynyt: 24.1.2015 20:45
Paikkakunta: Siilinjärvi
Viesti:

Re: Weber FAQ, yms. tarinointia kaasareista

Viesti Kirjoittaja Rh- »

Tämä kiinnostaa kanssa, jos vielä hiukan kotkais :wink:
Neuvostoliitossa ei olisi ollut tätäkään ongelmaa.
Axtec, jotta elämä olisi nautinnollisempaa.
VAZ-21051 86 Youtube
VAZ-2104 89
Avatar
Jarkko_I
Viestit: 574
Liittynyt: 26.11.2013 8:41
Paikkakunta: Kausala

Re: Weber FAQ, yms. tarinointia kaasareista

Viesti Kirjoittaja Jarkko_I »

Ladaritari kirjoitti:Monet ajavat noilla pienemmillä koneilla ja weberillä, onko kenelläkään kertoa kokemuksia 1700cc koneesta ja weberistä? Minä olisin kiinnostunut, olisi myös kiva tietää että minkä kokoisilla suuttimilla ajatte 1700cc moottorin kanssa? :)
Suosittelen hommaamaan lambdan putkeen ja seosmittarin ostoon. Ei tarvitse enään perstuntumalla arpoa suuttimia kohilleen
jaketech racinteam
Viestit: 585
Liittynyt: 28.9.2010 0:14
Paikkakunta: Ii

Re: Weber FAQ, yms. tarinointia kaasareista

Viesti Kirjoittaja jaketech racinteam »

Jarkko_I kirjoitti:
Ladaritari kirjoitti:Monet ajavat noilla pienemmillä koneilla ja weberillä, onko kenelläkään kertoa kokemuksia 1700cc koneesta ja weberistä? Minä olisin kiinnostunut, olisi myös kiva tietää että minkä kokoisilla suuttimilla ajatte 1700cc moottorin kanssa? :)
Suosittelen hommaamaan lambdan putkeen ja seosmittarin ostoon. Ei tarvitse enään perstuntumalla arpoa suuttimia kohilleen


laajakaistalambda sitte sinne putkeen ni näkeeki paljon se on laihalla tai rikkaalla. kapeella näkee vain sen että onko laiha vai rikas ku se toimii pienellä jänniteella ja kapeella alueella.
mulla on ralliautossa fmi kapeakaistanaturilla ja dynossa laajakaista lc-2 ni kyllä tuo lc-2 näyttää ihan eri seoksia ku fmi.
kansien kairauksia, megasquirteja ja autojen tehonmittausta.
jaketech racinteam
Viestit: 585
Liittynyt: 28.9.2010 0:14
Paikkakunta: Ii

Re: Weber FAQ, yms. tarinointia kaasareista

Viesti Kirjoittaja jaketech racinteam »

Ladaritari kirjoitti:Monet ajavat noilla pienemmillä koneilla ja weberillä, onko kenelläkään kertoa kokemuksia 1700cc koneesta ja weberistä? Minä olisin kiinnostunut, olisi myös kiva tietää että minkä kokoisilla suuttimilla ajatte 1700cc moottorin kanssa? :)

suuttimet on konekohtasia ni ei se paljoo auta jos toisella toimii sillä ja sillä suuttimella ja sulla ei taas välttämättä ei toimikkaa
kansien kairauksia, megasquirteja ja autojen tehonmittausta.
Janne93

Re: Weber FAQ, yms. tarinointia kaasareista

Viesti Kirjoittaja Janne93 »

Miten tuplille toteutetaan ryyppy? Pitäisi sellainen tehdä, mutta miten.
jaketech racinteam
Viestit: 585
Liittynyt: 28.9.2010 0:14
Paikkakunta: Ii

Re: Weber FAQ, yms. tarinointia kaasareista

Viesti Kirjoittaja jaketech racinteam »

Janne93 kirjoitti:Miten tuplille toteutetaan ryyppy? Pitäisi sellainen tehdä, mutta miten.
vaijeri kytketään vipuihin ei sen kummempaa. en oo 25v aikana ryyppyjä tuplilla tarvinnut koskaan
kansien kairauksia, megasquirteja ja autojen tehonmittausta.
Avatar
Ladaritari
Lada kerhon jäsen
Viestit: 526
Liittynyt: 3.1.2012 20:30
Paikkakunta: Korpilahti (Jyväskylä)

Re: Weber FAQ, yms. tarinointia kaasareista

Viesti Kirjoittaja Ladaritari »

jaketech racinteam kirjoitti:suuttimet on konekohtasia ni ei se paljoo auta jos toisella toimii sillä ja sillä suuttimella ja sulla ei taas välttämättä ei toimikkaa
Itselläni on eräs 2107 Lada jossa on 21213 mylly pellin alla, kaasarina weber dgv jossa oli alkuunsa pääsuuttimet 140/140, ilmat tais olla 180/190 ja tyhjäkäyntisuuttimet 50/50. Silloin kävi todella laihalla, kulutus oli jotakin noin 5 litraa/100km ja tulpat aivan valkoiset, ajaminen oli melkoista nykimistä... Freetechnicsiltä tilasin suuttimia ja olen niitä vaihdellut pitkän aikaa, nyt en muista mitkä ovat juuri tällä hetkellä autossani paikoillaan kun olen niitä niin monta kertaa räpeltänyt, mutta oiskohan ollu et pääsuuttimet 150/162 ilmasuuttimet 170/180 ja tyhjäkäyntisuuttimet 60/50, silti ei tunnu toimivan ihan täysin, suunta on jo parempi, mutta vieläkin tuntuu käyvän hieman laihalla, tulpat on vaaleat mutta enää eivät muistuta liitutauluun käytettävää liitua, siksi vähän kyselin et onko jollain muulla kokemuksia 1700cc + weber et jos sais edes vähän jotakin suuntaa antavaa tietoa et mitkä suuttimet voisi olla hyvät?
Ladafarmillani on 100 Ladaa:
90 takavetoista
9 Nivaa
yksi Samara
+ muuta itäkalustoa runsaasti
Avatar
THI-900
Viestit: 1714
Liittynyt: 22.11.2005 14:04
Paikkakunta: Лаиxиa - SF (Soviet Finland)

Re: Weber FAQ, yms. tarinointia kaasareista

Viesti Kirjoittaja THI-900 »

Ladaritari kirjoitti:
jaketech racinteam kirjoitti:suuttimet on konekohtasia ni ei se paljoo auta jos toisella toimii sillä ja sillä suuttimella ja sulla ei taas välttämättä ei toimikkaa
Itselläni on eräs 2107 Lada jossa on 21213 mylly pellin alla, kaasarina weber dgv jossa oli alkuunsa pääsuuttimet 140/140, ilmat tais olla 180/190 ja tyhjäkäyntisuuttimet 50/50. Silloin kävi todella laihalla, kulutus oli jotakin noin 5 litraa/100km ja tulpat aivan valkoiset, ajaminen oli melkoista nykimistä... Freetechnicsiltä tilasin suuttimia ja olen niitä vaihdellut pitkän aikaa, nyt en muista mitkä ovat juuri tällä hetkellä autossani paikoillaan kun olen niitä niin monta kertaa räpeltänyt, mutta oiskohan ollu et pääsuuttimet 150/162 ilmasuuttimet 170/180 ja tyhjäkäyntisuuttimet 60/50, silti ei tunnu toimivan ihan täysin, suunta on jo parempi, mutta vieläkin tuntuu käyvän hieman laihalla, tulpat on vaaleat mutta enää eivät muistuta liitutauluun käytettävää liitua, siksi vähän kyselin et onko jollain muulla kokemuksia 1700cc + weber et jos sais edes vähän jotakin suuntaa antavaa tietoa et mitkä suuttimet voisi olla hyvät?
Laita Jani sinne putkeen lambdan natsa niin voin tulla laajakaistan kanssa säätämään... Suuttimet on aina kone kohtaisia, mutta käytännössä on aina niin että jos ne ei oo ihan kohdillaan, niin paras veto on selvästi poissa. Esimerkiksi jos kaasu pohjassa on seos kohdillaan 150/150 pääsuuttimilla, niin 145/150 tai 155/150 voi olla (ja todennäköisesti) on niin metsässä että paras veto on poissa ihan totaalisesti.
21013 1200L/1700 '87 RedBull &
2101 1200 '74 Kopeeka Classic &
21023 1500DL/1600 16V '83 Hoponderos
11x2101 2x2102 2x2103 2x2104 2x2105 7x2107 5x2108 2x2109 7x2111 4x2112 1x117 3x119
Lada on tilava perheauto, mutta kaikkien pää ei sovi sinne
Avatar
Ladaritari
Lada kerhon jäsen
Viestit: 526
Liittynyt: 3.1.2012 20:30
Paikkakunta: Korpilahti (Jyväskylä)

Re: Weber FAQ, yms. tarinointia kaasareista

Viesti Kirjoittaja Ladaritari »

Olisin kyllä tosi kiitollinen jos joskus ehtisit tulla käväisemään, tämä kyseinen ongelma romu on nyt aivan umpi jäässä, hetkeen kun en ajanut sillä niin siitä ilmeisesti otti ja jäätyi virtalukko, avain ei vain ota ja käänny mihinkään, on niin kohmeessa koko raato. Hävetköön nyt pihassa, odotetaan kevättä ja parempia kelejä jospa se sitten sulaisi :D

Joskus keväämmällä ois ehkä hyvä säätää sen laajakaistan avulla sitä, kumpikohan on parempi kaasutin tuon 1700cc kanssa, weber dgv 32/36 vaiko weber dgas 38, sain nimittäin tuollaisen dgas kaasarin hyppysiini vähän aikaa sitten, se on semmoinen ratasmalli jossa kaasuläpät aukeavat yhtä aikaa, vai onkohan se jo liian iso kaasutin, saako sen toimimaan? Kulutuksella ei ole mitään väliä, kunhan Lada kulkee, kiinnostais kyllä kokeilla ja lyyä se dgas Ladaan kiinni ja kokeilla että miten se sillä toimii...
Ladafarmillani on 100 Ladaa:
90 takavetoista
9 Nivaa
yksi Samara
+ muuta itäkalustoa runsaasti
Avatar
THI-900
Viestit: 1714
Liittynyt: 22.11.2005 14:04
Paikkakunta: Лаиxиa - SF (Soviet Finland)

Re: Weber FAQ, yms. tarinointia kaasareista

Viesti Kirjoittaja THI-900 »

DGAS saattaa antaa aavistuksen paremman alaväännöön. Omassa nappiksessa DGMS (siis sama käsiryypyllä) toimii hyvin perstuntumalla, mutta mittarin kanssa en ole onnistunut muuttamaan seossuhdetta niin että se muuttuu vain kierrosalueen jossain kohtaa. DGV:n progressiiviset läpät tekevät siitä helpomman tässä suhteessa. Kaikki vaikuttaa, kaikkeen. Katsotaan keväämmällä, jos tulisin käymässä niin tuumitaan. Suuttimiahan minulta löytyy kovettu sarja, kun ostin Briteistä niitä pari vuotta sitten parilla sadalla eurolla. Maksoivat sillin siellä 1,5 puntaa laaki eli 2€ laaki.
21013 1200L/1700 '87 RedBull &
2101 1200 '74 Kopeeka Classic &
21023 1500DL/1600 16V '83 Hoponderos
11x2101 2x2102 2x2103 2x2104 2x2105 7x2107 5x2108 2x2109 7x2111 4x2112 1x117 3x119
Lada on tilava perheauto, mutta kaikkien pää ei sovi sinne
Avatar
Stefa
Viestit: 2125
Liittynyt: 28.9.2003 18:32
Paikkakunta: Mäntyharju

Re: Weber FAQ, yms. tarinointia kaasareista

Viesti Kirjoittaja Stefa »

Oma 1,6 fiiun sohc tuuppasi DGAV:llä yli 160 Nm alta 4500 rpm. Hyvänä pidän jos samaan pääsee ihan millä vaan. Limitti on kyllä siinä 135 hv. Tuo on nyt useammassa koneessa koitettu. Nokat yli 290 alkaa jo vaatia tosissaan tuntemusta kaasuttimen toiminnasta ja saa alkaa seosputkia porailla kun tehtaanlaiset ei enää hoida hommaa.
Vauhdin tae - alamäki
TiriTomba
Viestit: 2
Liittynyt: 26.2.2021 21:58

Re: Weber FAQ, yms. tarinointia kaasareista

Viesti Kirjoittaja TiriTomba »

Tähän ketjuun on nyt pakko lisätä omaa stooria. Itellä siis 1500 latuska hieman piristetyllä koneella ja tässä on nyt ite makseltu niitä oppirahoja 4 päivää ilman laajakaistalambaa, selvisi siis parin päivän tappelun ja turhautumisen jälkeen et itellä on tämä pienempikurkkuinen dgva nimenomaan ja nämä ohjeet ei sit soveltunut lainkaan. Tällä hetkellä oma auto alkaa toimia jo todella hyvin, vetää joka kierrosalueella ilman booausta ja puutumista 0-120km/h todella pirteästi, lähtee 60 jopa nelosvaihteella kiihtymään mun mielestä ladaks todella pirteästi. Ei ole minkäänlaisia nykimisiä eikä muitakaan oireita. Tyhjäkäynninkin sain lopulta asettumaan reiluun tonniin vaikka siinäkin hieman oli ongelmia kevyen alakerran ja seoksien kanssa.

Suuttimet tällä hetkellä ensiöpuoli/toisiopuoli
Bensa 135/145
Ilma 185/170
Tyhjäkäynti 55/80

Autoa sinällään ei ole tekniikan puolesta päivitetty ku sähköisellä bensapumpulla konehuoneessa, kärjettömällä sytkällä, lasketulla kannella, kevennetyllä vauhtipyörällä, tällä dgva kaasarilla korjaussarjan kanssa, 2,5" putkistolla jne

Maantieajossa meteliä kyllä riittää, jouduttiin entisen hajonneen laatikon tilalle vaihtamaan nyt 4v aski. Muuten on kyllä pirun mukava peli, ei vaan meinaa jaksaa enää yli 130km/h kulkea
Partner_r420
Viestit: 57
Liittynyt: 22.9.2021 9:36

Re: Weber FAQ, yms. tarinointia kaasareista

Viesti Kirjoittaja Partner_r420 »

Tietääkö kukaan sellaisesta kuin brasilian weber? Mulla on tuommoinen jossa lukee made in brazilian ja weberin logot löytyy, kurkut on 21/22mm lukee kyljessä ja kaasuläpät 34mm kokoiset, mekaanisesti vaiheittain aukeava 2.kurkku käsiryypyllä.
Ilmeisesti mallia 28/30? Onko jokin 1.6 sierran tai escortin weber?
Onkohan liian pieni lada 1500 koneeseen kun muistaakseni ladan isolohkossa oli isommat kurkut, mutta 1200 vois olla toimiva?
Kenelläkään kokemusta tai tietoa tämmöisestä weberistä?
Nyt tutkittuani tätä hyvin vähillä merkinnöillä olevaa webberiä niin näyttäisi olevan weber 32 dmtr mallia, ilmeisesti lisenssi vehjes🙂, mutta nuo kurkun on venturit on isommat kuin kylkeen stanssatut 21 ja 22,liekkö joku vaihtanut muutamanmillin isompiin kun vaihdettavissa ovat.
Kpae
Viestit: 48
Liittynyt: 9.1.2022 19:45

Re: Weber FAQ, yms. tarinointia kaasareista

Viesti Kirjoittaja Kpae »

DGV 32/36 26/27 kurkuilla ja suutinasiaa. FMI kanssa putkessa mutten ihan 100% luota siihen, kun piti johtoliitoksia tehdä uusiksi.

Mutta siis moottorina 1500cc, lohkosta milli pois, kanavat kohdisteltu ja siistitty, palotiloja kanssa muotoiltu, venttiileitä myös siistitty. 1700 nokka, peltisarja ja kevyt vauhtis. Puristukset n. 10,5

Suuttimet tällä hetkellä seuraavasti:
Pääsuuttimet 150
Ilmasuuttimet 170/170
Tk suuttimet 60/100
Ykkösellä putki f50 ja kakkosella f6
Kuva

FMI näyttää aluksi, että kävisi rikkaalla ja lämmettyään näyttää että käy laihalla. Miltä suuttimet teistä kuulostaa?
Turpolada
Viestit: 29
Liittynyt: 9.7.2019 3:38
Paikkakunta: Kempele

Re: Weber FAQ, yms. tarinointia kaasareista

Viesti Kirjoittaja Turpolada »

1700 koneen nokka ei ole sama ko nivan nokka. moni on näin luullu ja niin luulin itekki :D
2105 1700cc -88
2104 1500cc -90
2105 1500cc -90
2101 1200cc -73
Vastaa Viestiin