kaasarin tilalle 4-pisteruisku?

Takavetoiset Ladat: 2101-2107, myyty Suomessa vuosina 1971-1997
Avatar
IlkkaHe
Viestit: 739
Liittynyt: 1.7.2004 22:44
Paikkakunta: Oulu/Muhos

Re: kaasarin tilalle 4-pisteruisku?

Viesti Kirjoittaja IlkkaHe »

oletkos aivan varma että sarjat on smanlaisia?

Ei mullakaan fakta tietoa ole, mutta sen tiedän että takavedon kantta on hitsattu ja höylätty kun sille on naitettu nivan 4-piste imusarjaa, eli ei ainakaan mun mielestä ihan bolt onnia...
Avatar
toktornivako
Viestit: 2003
Liittynyt: 8.11.2007 23:50
Paikkakunta: Kangasala

Re: kaasarin tilalle 4-pisteruisku?

Viesti Kirjoittaja toktornivako »

Kyllä sitä kantta on hitsailtu ja höyläilty ihan kaasareitakin asennettaessa (tosin eri paikasta) Mutta ei se Nivan imusarja tarvitse välttämättä kuin pienen kolon suutinta varten sinne imuaukon yläreunaan! PS: Imusarjoja voi tiedustella minulta!
Tilauksesta Ladan Vara/Viritys osat suoraan entisestä Neuvostoliitosta
Myös Теплостар-Адверс ajoneuvo lämmittimet.

J.Mukkala

Re: kaasarin tilalle 4-pisteruisku?

Viesti Kirjoittaja J.Mukkala »

PS: Imusarjoja voi tiedustella minulta!

Mitäs tuollaisella 4-pisteruiskun imusarjalla on hintaa? ja sisältääkö se pelkän imusarjan vai mitä?
Avatar
larssi21074
Viestit: 1941
Liittynyt: 14.10.2004 10:22
Paikkakunta: Mikkeli

Re: kaasarin tilalle 4-pisteruisku?

Viesti Kirjoittaja larssi21074 »

toktornivako kirjoitti:Kyllä sitä kantta on hitsailtu ja höyläilty ihan kaasareitakin asennettaessa (tosin eri paikasta) Mutta ei se Nivan imusarja tarvitse välttämättä kuin pienen kolon suutinta varten sinne imuaukon yläreunaan! PS: Imusarjoja voi tiedustella minulta!
Ei käy uuden nivan 4-pisteruiskun imusarja "bolt on" hommana kuin uuden nivan (ja uuden takapotkun) kanteen joka on tarkoitettu tuolle imusarjalle! Muissa kansissa puuttuu kaksi imusarjan kiinnityspulttia ja tiivistepinta ei riitä suutinkolojen takia.
Kalusto kuvien muodossa löytyy täältä:
http://ladakerho.fi/ladagalleria/index.php?cat=10129
Avatar
toktornivako
Viestit: 2003
Liittynyt: 8.11.2007 23:50
Paikkakunta: Kangasala

Re: kaasarin tilalle 4-pisteruisku?

Viesti Kirjoittaja toktornivako »

Kyllä SOPII! Ei puutu mitään kiinnitys pultin paikkoja (niille tukitangoille löytyy kyllä paikat kun vähän tsuumailee) ja suuttimen kolojen jyrsimisen jälkeen jää jäljelle AIVAN riittävästi tiivistepintaa! Nimi-Merk: Kokemusta on!
Tilauksesta Ladan Vara/Viritys osat suoraan entisestä Neuvostoliitosta
Myös Теплостар-Адверс ajoneuvo lämmittimet.

Avatar
larssi21074
Viestit: 1941
Liittynyt: 14.10.2004 10:22
Paikkakunta: Mikkeli

Re: kaasarin tilalle 4-pisteruisku?

Viesti Kirjoittaja larssi21074 »

toktornivako kirjoitti:Kyllä SOPII! Ei puutu mitään kiinnitys pultin paikkoja (niille tukitangoille löytyy kyllä paikat kun vähän tsuumailee) ja suuttimen kolojen jyrsimisen jälkeen jää jäljelle AIVAN riittävästi tiivistepintaa! Nimi-Merk: Kokemusta on!
No siehän sälli oot! :shock:
En jaksa käydä väittelemään. Kun ei käy niin ei käy suoraan. Ja kun kiinnitykset puuttuu niin puuttuu. Mikä siinä on niin vaikea ymmärtää? :shock:

Voihan sitä turata ja sätöstellä mutta ei kyllä kovin hyvä tule ilman noita puuttuvia kiinnityspisteitä. Kapea tiivistyspinta kun jäävielä aika pahasti olemassa olevien kiinnityspisteiden väliin vedetyn suoran ulkopuolelle. Vaatisi ainakin tiivistepinnan täyttämistä hitsaamalla jotta suutin kolot ei sitä kavenna.
Tukitangothan tekee vaikka kulmaraudasta. Ne ei ongelma ole.

-> http://www.ladakerho.fi/ladagalleria/th ... album=1108
Kalusto kuvien muodossa löytyy täältä:
http://ladakerho.fi/ladagalleria/index.php?cat=10129
Avatar
IlkkaHe
Viestit: 739
Liittynyt: 1.7.2004 22:44
Paikkakunta: Oulu/Muhos

Re: kaasarin tilalle 4-pisteruisku?

Viesti Kirjoittaja IlkkaHe »

se on kato toktorilla vaikia myöntää ettei se sovi, kun ei saa niitä enää myytyä suomeen :D

mullakin siitä oli hyvin vahva tuntuma ettei se sovi, tai kikkailun kanssa ainoastaan. Toki saahan tuon varmaan tiiviste liimoilla sun muilla kikoilla pitämään ja ilman nuita ylimmäisiä pultteja, mutta en kyllä puhuisi bolt-onnista enää silloin, ja hieman harhaanjohtavaa markkinointia mainostaa että käy?
Avatar
toktornivako
Viestit: 2003
Liittynyt: 8.11.2007 23:50
Paikkakunta: Kangasala

Re: kaasarin tilalle 4-pisteruisku?

Viesti Kirjoittaja toktornivako »

No niin!Löytyhän sieltä niitä ASIANTUNTIJOITA kommentoimaan asiaa mistä ei mitään tiedä! Onko vaikea itse sulattaa moinen asia että imusarja sopii ilman uuden kannen hamkkimista! hitsit itseäs kenties kun hankit kyseisen kannen turhaan? EI SIITÄ MITÄÄN kiinnityksiä puutu! Vertaa nyt hyvä mies vaikka tiivisteitä! Useampi imusarja on näin tullut asennettua!Ja koska muutenkin kohdistaa imusarjan kanteen niin sen voi siinä tilanteessa jo jättää niin alas kuin pultit antaa myöden jolloin se suuttimen kolo ei tule kovinkaan suureksi! ja TURHA väittää ettei sovi jos ei ole EDES KOKEILLUT!!!
Tilauksesta Ladan Vara/Viritys osat suoraan entisestä Neuvostoliitosta
Myös Теплостар-Адверс ajoneuvo lämmittimet.

Avatar
larssi21074
Viestit: 1941
Liittynyt: 14.10.2004 10:22
Paikkakunta: Mikkeli

Re: kaasarin tilalle 4-pisteruisku?

Viesti Kirjoittaja larssi21074 »

Niinkuin näkyy niin minulla oli kannet pöydällä vierekkäin vertailussa.. Enkä mielestäni ostanut turhaan uutta kantta. Kuten tuolta gallerian kuvasta näät niin kyllä siitä kaksi pinnapultin paikkaa puuttuu kiinnitykselle.

Lisäsin vielä galleriaan kuvan mistä jokainen näkee tuon kiinnityksen, siitä on hyvä päätellä miten imusarja "roikkuu" kannessa ilman noita PUUTTUVIA kiinnityksiä ->

http://www.ladakerho.fi/ladagalleria/di ... 1108&pos=0

Kyllähän vanhanmallin kannesta saa tehtyä mutta edelleen olen sitä mieltä että ei ole suoraan käypänen!! Eikä tarkoitus ole kenenkään kaupantekoa haitata, sellainen jolla on varaa päivittää ruisku nelipisteruiskuun niin on varaa myös ostaa oikea kansi tai teettää vanhaan kanteen muutokset!!
Kalusto kuvien muodossa löytyy täältä:
http://ladakerho.fi/ladagalleria/index.php?cat=10129
Avatar
Jokari
Viestit: 7715
Liittynyt: 10.3.2005 20:32
Paikkakunta: Kymenlaakso™

Re: kaasarin tilalle 4-pisteruisku?

Viesti Kirjoittaja Jokari »

Kyllä larssin laittamista kuvista käy mielestäni selvästi esille miksi tuossa uudessa kannessa on nuo kaksi lisäkiinnitysreikää ja varmasti tuota tiivistepintaakin jatkettu suutinkolojen yläpuolelta.
Aika heppoisen näköiseltä vaikuttaa tuon massiivisen imusarjan kiinnitys sellaisenaan vanhan mallin kanteen.

Mutta on se kumma miksi täällä ei voi keskustella asioista ilman helvetinmoista meuhkaamista jostain suunnasta. Tunkio on nimensä ansainnut.
- Joka kerta kun liikenteessä näkee etuvetoisen Ladan, niin v*tuttaa ainakin tunnin.

Member of Kymenlaakson Kusipäät™
Avatar
larssi21074
Viestit: 1941
Liittynyt: 14.10.2004 10:22
Paikkakunta: Mikkeli

Re: kaasarin tilalle 4-pisteruisku?

Viesti Kirjoittaja larssi21074 »

^^^Niinpä.. :?
Kalusto kuvien muodossa löytyy täältä:
http://ladakerho.fi/ladagalleria/index.php?cat=10129
Avatar
toktornivako
Viestit: 2003
Liittynyt: 8.11.2007 23:50
Paikkakunta: Kangasala

Re: kaasarin tilalle 4-pisteruisku?

Viesti Kirjoittaja toktornivako »

Imusarjan saa kiinni AIVAN samoilla pulteilla kuin kaasutin mallinkin ja "roikkuminen" estetään niikuin Nivassakin niillä kahdella alhaalta päin tulevalla tukitangolla! Ja jos pelaa samalla "Laadulla" kuin Ladat yleensä niin ei se niitä suuttimen koloja tarvis ollenkaan? kuvia en voi (osaa/onnistu) tänne asennuksesta laittaa mutta mitään liimaa ei tiiviste pintoihin ole laitettu ja on tähän asti hienosti pitänyt (Ei sen tiivistepinnan tarvitse 15mm leveä olla) tärkeintä on kuitenkin pintojen suoruus ja puhtaus! Ja tosiaan parasta näissä jutuissa on ne "Asiantuntija" kommentoinnit jotka PERSAUKISENA itse koittaa tehdä jos jonkinmoisia rälläkkä virityksiä jos jonkin moisista putken pätkistä! yleensä niissä onnistumatta vaan kehutaan Ettei Lada kestä! Ja epätoivoisena täysin pilattu auto koitetaan myrkyttää eteenpäin "TURBO-LADANA" Ja larssille kaikesta huolimatta hatunnosto HIENOSTA AUTOSTA! Tuossa on jo sitä mitä pitääkin! Ei se LADA tarkoita sitä että kaikenmaailman amisviiksien pitäis päästä ne pilaamaan!
Tilauksesta Ladan Vara/Viritys osat suoraan entisestä Neuvostoliitosta
Myös Теплостар-Адверс ajoneuvo lämmittimet.

Avatar
larssi21074
Viestit: 1941
Liittynyt: 14.10.2004 10:22
Paikkakunta: Mikkeli

Re: kaasarin tilalle 4-pisteruisku?

Viesti Kirjoittaja larssi21074 »

^^Kiitos kehuista..

Mutta edelleen olen sitä mieltä että imusarja ei tule kunnolla kiinni vain 4:llä pultilla ja vaatii kunnolla kestääkseen ne kaksi yläpuolista kiinnitystä (mitä myös nuo minun gallerian kuvat pyrkii todistamaan). No samapa tuo mutta omassa kestää kiinni ainakin.

Se on kyllä totta että Suomessa monet Ladat on saanu osansa "putjettivirittämisestä" vai mitä se nyt oli..
Kalusto kuvien muodossa löytyy täältä:
http://ladakerho.fi/ladagalleria/index.php?cat=10129
Avatar
IlkkaHe
Viestit: 739
Liittynyt: 1.7.2004 22:44
Paikkakunta: Oulu/Muhos

Re: kaasarin tilalle 4-pisteruisku?

Viesti Kirjoittaja IlkkaHe »

turhaan toktori minulle meuhkoat, en ole väittänytkään etteikö se menisi siihen paikoilleen, mutta sinä myit sitä melkeempä bolt onnina! Ja se että minä teen itse sarjani niistä mutkista miggiliimalla kiinnittäen, ei vaikuta siihen mitä tuosta sinun sarjasta puhun. Kevyesti olisin voinut tuommoisen ostaa. On tuohon minun ladaankin jo laitettu muutama tonni, ja ihan hyvin olisi voinut ostaa vaikka imusarjankin, muttakun harrastus on harrastus ja jotkut asiat on jopa MUKAVA tehdä itse. Ja hyvin on minun ladani ainakin kestänyt barin paineilla, enkä ole väittänytkäån ettei kestä jos vaan säädöt kohdillaan. Jos joku ei kestä niin näemmä sulla hermot :D

ja minäkin sitä mieltä että asiallisesti se imusarja on kiinni vasta kun seon kaikilla pulteilla kiinni, ja tiiviste pintaa riittävästi. En ole väittänytkään etteikö sitä muuten saisi toimimaan, saa varmasti. Eihän se lada muutenkaan ole ihan täydellinen vai mitense oli ;)
Avatar
toktornivako
Viestit: 2003
Liittynyt: 8.11.2007 23:50
Paikkakunta: Kangasala

Re: kaasarin tilalle 4-pisteruisku?

Viesti Kirjoittaja toktornivako »

IlkkaHe kirjoitti:turhaan toktori minulle meuhkoat, en ole väittänytkään etteikö se menisi siihen paikoilleen, mutta sinä myit sitä melkeempä bolt onnina! Ja se että minä teen itse sarjani niistä mutkista miggiliimalla kiinnittäen, ei vaikuta siihen mitä tuosta sinun sarjasta puhun. Kevyesti olisin voinut tuommoisen ostaa. On tuohon minun ladaankin jo laitettu muutama tonni, ja ihan hyvin olisi voinut ostaa vaikka imusarjankin, muttakun harrastus on harrastus ja jotkut asiat on jopa MUKAVA tehdä itse. Ja hyvin on minun ladani ainakin kestänyt barin paineilla, enkä ole väittänytkäån ettei kestä jos vaan säädöt kohdillaan. Jos joku ei kestä niin näemmä sulla hermot :D

ja minäkin sitä mieltä että asiallisesti se imusarja on kiinni vasta kun seon kaikilla pulteilla kiinni, ja tiiviste pintaa riittävästi. En ole väittänytkään etteikö sitä muuten saisi toimimaan, saa varmasti. Eihän se lada muutenkaan ole ihan täydellinen vai mitense oli ;)
Mirtä luulit että "kehut" kohdistu sinuun? kävitkö tarkistamassa tekelees!
Tilauksesta Ladan Vara/Viritys osat suoraan entisestä Neuvostoliitosta
Myös Теплостар-Адверс ajoneuvo lämmittimet.

Vastaa Viestiin