Akettajan "Woodie"

Takavetoiset Ladat: 2101-2107, myyty Suomessa vuosina 1971-1997
Akettaja

Akettajan "Woodie"

Viesti Kirjoittaja Akettaja »

Joo, elikkäs kohta 2v ollu lada tallissa niin ajattelin tänne foorumillekkin kirjautuu. Kotteronahan on 88vm 1200s mallin Lada, joka on talviauton virkaa hoitanut, alunperin vain päähänpistosta ostettu löytö jäikin sitten talouteen pidemmäksikin aikaa. Auto saikin kokea monenlaista luukkia ennen nykyistä versiota, menossa onkin 3 versio ulkonäon osalta.. Ja koska viritys- ja modifiontipuolelle tämän lykkäsin niin autoon tehdyistä muutoksista tai siis räpellyksistä kertoo alla oleva lista...

Koppa/ulkokuori:
pari vuotta metsässä seisomisen ansiosta kasvaneet sammaleet ja himmentynyt maalipinta jynssätty vähän kiiltävämmäksi, entisen omistaja toimesta lommotettu perä korjailtu ja maalattu kuin myös helmat, kiillotetut vakiopuskurit, puuteippaukset kyljissä, etuvilkut kirkkaat, lisähilppeinä vanhat huomiovalot ja hellan lisäpitkät joissa 6000k xenonit, kesällä alla pyörii ats:n classikit, ja talvella pulveroidut orggispeltivanteet.

Alusta:
n1,5 kierrosta laikkailtu pois etujousista, koko pohja pyöränkoteloita myöten ensin putsattu, kotelosuojattu ja lopuksi huolellisesti massattu.

Sisusta:
Perinteinen ruskea sävytteinen ja tietysti neuvostoliitto aikainen, ovipahvien kaikki kiinnikeruuvit vaihdettu rosterisiin ja kannat kiillotettu, sama juttu kynnyslistojen kanssa, ovet ruostesuojattu ja ruiskittu noise killerillä, pohja vuorattu bitumimatoilla ja tulipelti äänieristysmatolla, vakioratti korvattu jalopuuratilla, ja kuskinpenkin alle sijoitettu 2kg jauhesammutin ikävien yllätysten varalle. Peräkonttiin vedetty sivupelteihin kotelosuojat + koko konttiin ruiskittu valkoinen kiveniskumassa, joka peitetty uudemmasta ladasta hommatulla verhoilulla.

Stereot:
Ikivanha sonyn kasettimankka jonka jatkona 6x9 hattuhyllyllä, ja jotkut laatikkokaiuttimet etujalkotilassa...

Moottori:
Perus 1.2 johon ainoana "modina" tehty kaasuttimeen mekaaninen kakkoskurkku, muuten saanut omakseen vain perushuoltoa ja armotonta ajoa :lol:

Kehitysideoita ja mielipiteitä otetaan vastaan, missä onnistuttu, mikä ei miellytä, ja missä menty metsään tulevaisuudessa tarkoitus kalvottaa kaikki etulamput keltaisella laminx kalvolla.. Mutta koska kyseessä on vain kakkos/näpertely/talviauto uusia muutosia tulee välillä hyvin hitaasti :D Hitaasta nettiyhteydestä johtuen en edes yritä ladata kuvia tänne, nii kuvia lyötyy tuolta->

http://www.minunauto.com/auto/15153

Kaukaisina tulevaisuuden haaveina ois korvata 1.2 jollain kivemmalla padalla vaikka -> latukan 1.7 virranjakajalla + normi weberillä, tai fiiun tc:llä, ja koko auton ylimaalauskin olisi tehtävä että oikein hyvän tosta sais mutta taloudellisen tilanteen, ajanpuutteen, motivaation, ja osaamattomuuden vuoksi edellä mainitut toimenpiteet jääny (vielä) tekemättä... (eikä suunnaton nappiskuume auta asiaan :D )
Avatar
veli samara
Lada kerhon jäsen
Viestit: 1102
Liittynyt: 6.5.2009 20:17
Paikkakunta: Etelä-Karjala

Re: Akettajan "Woodie"

Viesti Kirjoittaja veli samara »

WOU!!!!.

Puukyljet ladaan, kuin nyrkki silmään! Sama sattuu pätemään tuohon rotta konepeltiin. Yksi miinus löytyy, kanttilamput IMO.

Mutta ulkokuoreen. Noiden puukylkien kanssa sopii YLLÄTTÄVÄN hyvin kromivanteet(muutamassa puukylki jenkissä nähnyt 20" kromit). Mutta alkuperää kunnioittaen, tietenkin ladan orkkis alut kiillotettuina.

Sitten koneeseen. Täytyykö koneen aina olla iso ja tehokas?
Lada samara 1.3 - 87
Mazda mx-5 1.6 -98
Avatar
Jokari
Viestit: 7715
Liittynyt: 10.3.2005 20:32
Paikkakunta: Kymenlaakso™

Re: Akettajan "Woodie"

Viesti Kirjoittaja Jokari »

veli samara kirjoitti: Sitten koneeseen. Täytyykö koneen aina olla iso ja tehokas?
Kyllä, jos tuolle vaihtoehtona on Ladan 1,2.

Ja hyvä että kanttilamppujakin joku laittelee, nappiksia nyt on joka jätkällä. :lol:
- Joka kerta kun liikenteessä näkee etuvetoisen Ladan, niin v*tuttaa ainakin tunnin.

Member of Kymenlaakson Kusipäät™
Avatar
speedy
Viestit: 176
Liittynyt: 18.4.2010 13:14
Paikkakunta: pohjois-pohjanmaa

Re: Akettajan "Woodie"

Viesti Kirjoittaja speedy »

Tämähän ois täydellinen noissa puukyljissä kun tiputtais vähän lisää ja hommais jostain tuollaiset th-line:nin tapaiset vanteet alle-> http://www.google.fi/imgres?imgurl=http ... 80&bih=685, tahtoo vaan olla aika pirun kalliita vanteita kun saa neljä tai viis ladaa noitten hinnalla :lol:
Avatar
'aatee'
Viestit: 2053
Liittynyt: 21.3.2005 15:25
Paikkakunta: Padasjoki

Re: Akettajan "Woodie"

Viesti Kirjoittaja 'aatee' »

Onhan tää hieno!! Älä kalvoita etuvaloja, poista helmalistojen reijät, laita 1700cc Weberillä keulille niin on hienoa autoa myös hieno ajaa!!

-Menestystä
-Humppa Motors-
WEBER CARBURETTORS!!!
Akettaja

Re: Akettajan "Woodie"

Viesti Kirjoittaja Akettaja »

Joo latukan orggisaluja oon vähän ettiny tohon mut ei oo tästä läheltä sattunu hollilleen mut sama visio ollu myös itelle mielessä... Ja speedylle, jotkut tommoset th-linen kaltaiset ois niin hunajaa jos halvalla sais, mutta loppupeleissä harmittas kun se loppujen lopuks kolahtaa länissä johonkin kanttarin kulmaan :D silti jotkut nätit ja leveet valssit tohon ois hyvä saada, en sit tiiä onko levitetyissä pelleissä enää mitään niin uniikkia kun niitä kaikilla muilla tuppaa olemaan.. :(
aateelle omaan silmään "kusiumpiot" istuu helvetin hyvin johtuneeko sitten päästä... semmoset kummiskin ajansaatossa ainakin kokeillaan keulilla toiset tykkää toiset ei...
Akettaja

Re: Akettajan "Woodie"

Viesti Kirjoittaja Akettaja »

Päivitetääs vähän tätäkin eli:
Sonyn pätkivä ja vinkuva mankka vaihdettu... Vanhaa luukkia kunniottaen löytyikin kaverilta blaukkarin vanhan mallinen cd-soitin, jossa keltaiset taustavalot ja muutenkin hillitty vanhan näköinen ulkokuori..

Ja kun kyselin ozoneen tiivisteitä tutulta varaosamyyjältä niin vahingossa tiivisteet jäi ostamatta ja mukaan tarttui koko kaasutin.... :lol: weberin 32 dgr... Tämä talvi kuitenkin tarkoitus päristellä ozonilla kesällä sit webberiä pellin alle 8) Kenelläkään kokemusta minkä kokosta suutinta kannattas laittaa? Nyt ozonissa jotkut 750cc yamahan suuttimet, kokoa en nyt muista mut kuitenkin pikkasen vakioita isommat...
Akettaja

Re: Akettajan "Woodie"

Viesti Kirjoittaja Akettaja »

Jeppistä eli jatketaan tätä yksinpuhelua, tiedetään pitäs olla nappis että herättäs mielenkiintoa mut tarinoidaan nyt kuitenkin :D Eturenkaiden huonoon kääntyvyyteen yritetty saada apua, leikkaamaalla orggisstopparit pois ja hitsaamalla ohuemmasta lattaraudasta uudet tilalle. Ei paljoa auttanu mutta suunta jo vähän parempaan.. :) Ei varmaan vähäisillä muutoksilla selviä jos kääntyvyyttä oikeesti lisää hamuaa..
Ja pari parempilaatusta kuvaa katiskasta löytyy --> http://www.aaperi.kuvat.fi/kuvat/Cars/Askon%20Ajokit/
Avatar
Hannnu
Viestit: 187
Liittynyt: 1.12.2008 1:34
Paikkakunta: Janakkala/Turenki

Re: Akettajan "Woodie"

Viesti Kirjoittaja Hannnu »

Ei pahan näkönen laite olleskaan :) Tarviitko muutes 15" vanteita? Olis yhet ylimääräset zenderit, Kalleriasta kuvia!

Ja ehdottomasti kuuluu ne kusivalot tähän! Ja kokonaan punaset takavalot!
Lada 2104 1700i 96`
Kalleriaan->http://www.ladakerho.fi/ladagalleria/in ... ?cat=10722

VW Passat 2.5 V6 TDI 4Motion 01'
Akettaja

Re: Akettajan "Woodie"

Viesti Kirjoittaja Akettaja »

Hannnu kirjoitti:Ei pahan näkönen laite olleskaan :) Tarviitko muutes 15" vanteita? Olis yhet ylimääräset zenderit, Kalleriasta kuvia!

Ja ehdottomasti kuuluu ne kusivalot tähän! Ja kokonaan punaset takavalot!
Maukkaan näköset, mut taitaa olla vähän turhan isot ja hintavat tähän budjettiin.. Keltaista Lamin-x:ää tilattu, viimeistään kesällä löytävät paikkansa etuvaloista silloin olevan katsastuksen takia.. :P lisäpitkiin varmaan laitellaan heti kun tulee paketti postissa... Alustavasti kyselty maalariakin jos sitä innostus ylimaalailemaan ton kevään tullessa, aika näyttää mitä tapahtuu... Mut jos maalaillaan niin jotain vähän siistimpää luukkia tulossa...
Akettaja

Re: Akettajan "Woodie"

Viesti Kirjoittaja Akettaja »

Joo lamin-x saapui pitkän odotuksen jälkeen ja hellat saivat siitä heti osakseen 8) (kuin myös kesäkuljettimena olevan riesan etuvalot...) Laikkarin omat ajovalot vielä orvon näköiset mut katastuksen jälkeen saavat kusikäsittelyn omakseen ;) Toiset tykkää toiset ei :D Valot päällä sävy on ellen sanoisi veikeä.. :D Xenon ja kusikalvo, sävystä ei tiedä onko kirkas vai xenonlook tyylinen halogeeni vai jopa platinan sävyinen.. :D mut valoteho ei enemmälti kärsinyt joten suosittelen ulkonäön takia!
Ja edeltävänä vkl tuli käytyä ladalla radalle.comissa Imatralla katseita woodie keräsi kiitettävästi vaikka jääradalla pito loppuikin auttamatta kesken, ja varmasti moni nelikkokuski noituikin että taas tuo lada tuossa edessä kökkyrehtää, mutta linjat olivatkin enemmänkin show kun go.. :D Mutta hauskaa oli kuskilla ja toivottavasti katsojillakin sehän se on tärkeintä :D Tuoreita kuvia minunautossa tänne en äkkiseltään niitä osannu lisätä :D
-> http://www.minunauto.com/auto/15153
Akettaja

Re: Akettajan "Woodie"

Viesti Kirjoittaja Akettaja »

Nonni nyt etuvalotkin sai lamin-x käsittelyn, täyskirkkaat umpiot jäi hyllyyn, ja nykyisiin "kusiumpioihin" jätin keltaiset vilkun kuvut sisään pitkän harkinnan jälkeen, vaikka nekin aukasin jotta heijastinpinnat ja lasin sai putsattua, ja toki kalvotus oli lasi irrallaan helpompaakin. Ja takalasia koristamaan asentelin aurinkoverhon, ettei uteliaampien kanssa autoilijoiden katseet polttelisi niin pahasti takaraivoa :lol:
Akettaja

Re: Akettajan "Woodie"

Viesti Kirjoittaja Akettaja »

Weber viimesellä ruuvattu pellin alle ja ozonilla viskattu vesilintua! Ozon olikin jo aikansa elänyt ainakin tiivisteitten osalta, ja nyt kaasupoljinkin säädetty kuljettaja ystävällisemmin lattian läheisemmäksi... Ero oli ainakin testilenkillä huomattava eli onnistunut ostos.. 8) Alkuviikolla reissu läheiselle pajalle kattomaan että seokset pyörii oikeissa lukemissa ja kovaa ajoa! Uusi laturikin vaihettu kun entisen laakereille tuli tunnit täyteen nasahtaen täydellisesti juntturaan, ja loppumatka kotiin (n.40km) tulikin sitten huomiovaloilla ajeltua keskellä yötä :lol: Uutta laturia odotellessa sitten inspiraatio iski ja takajarrutkin tuli korjattua.. Melkein kaikenhan sinne tietenkin joutui uusimaan... Jarrukengät & hilut, jarrupaineensäädin, takajarruputket, jarrusylinterit, jarruletku, käsijarruvaijeri. Nyt sitä kesää ja uusia kujeita ootellen....
Avatar
Hannnu
Viestit: 187
Liittynyt: 1.12.2008 1:34
Paikkakunta: Janakkala/Turenki

Re: Akettajan "Woodie"

Viesti Kirjoittaja Hannnu »

Tuli tossa mieleen että pyöris yks 1.7 kone nurkissa, Kanteen joutas ainakin pakovenat vaihtaan. Yhdet neropatit oli sillä moottori jarrutellu kun oli jako pielessä, hinatessa siis. Sen tietää miten siinä kävi.
Lada 2104 1700i 96`
Kalleriaan->http://www.ladakerho.fi/ladagalleria/in ... ?cat=10722

VW Passat 2.5 V6 TDI 4Motion 01'
Akettaja

Re: Akettajan "Woodie"

Viesti Kirjoittaja Akettaja »

Hannnu kirjoitti:Tuli tossa mieleen että pyöris yks 1.7 kone nurkissa, Kanteen joutas ainakin pakovenat vaihtaan. Yhdet neropatit oli sillä moottori jarrutellu kun oli jako pielessä, hinatessa siis. Sen tietää miten siinä kävi.
Hmm pitää laittaa harkintaan... Yhen "pommin" 1.7 saisin hommannee läheltäkin ainu vaan et se on valmiiks rääkätty ja huollot jääny hoitamatta eli ei innosta hankkia kun toi 1.2 nyt vielä rokkaa.. Ja näin ohimennen mainittakoon et ovien sisäpinnat saaneet kotelosuoja ja massa käsittelyn osakseen... Aikoinaan oviin ruiskittu noise killeri kun tahtoi sieltä täältä lähteä lastuina irti.. Ja ilman kusikalvoa toinen lisävalo olisi jo saanu reiän itseensä, kivenisku oli jo lamin-äxsään tehnyt montun ja halkeaman että kalvo maksoi itsensä jo takaisin :) Konepellin sisäpintasta ja konehuoneen yläreunan pelleistä tuli ruosteet hiottua pois ja ensin rost stop käsittely jonka jälkeen, mattavalkoinen ruosteenestomaali pintaan. Oven väleille pitäisi sama homma edistyä tekemään kuhan motivaatio löytys... Eli suunnitelmissa kaikki oven välit ja vastaavat (ajossa ei näkyvät) pellit maalata mattavalkoisella ja jos sen kesällä innostus muuten kiiltävällä valkoisella ylimaalaamaan... ps. 13" levitettyjä peltejä voi tarjota!
Vastaa Viestiin