1500 koneen kannen ja lohkon höyläys.
1500 koneen kannen ja lohkon höyläys.
Syksyn iloksi olen laittamassa 1300remmikoneen tilalle 1500lievästi viritettynä. Kone on nyt purettu osiksi. Olen lukenut kaikki foorumilla olevat viritys tiedot ja olen sitä mieltä että yksi pitää olla lisää mihin laitetaan kaikki hyvät ideat jotta ja ehdotukset.
Nykytilanne: 2103 1500moottori 94vm axtec helvetistä pelastettu 80tkm ajettu..
-kansi höylätty 1.5mm pois kanavat siistitty ja koneistettu karkaistut venttiilit tilalle
-Nokka tulee olemaan nivan nokka mikä odottaa hyllyssä
-Weber DGV 32/36 uusi hyllyssä
-Lohkosta purettu kaikki pois ja pitäisi seuraavana viedä koneistettavaksi (PALJONKOS OTETAAN LOHKOSTA POIS) Ehdotuksia?
-Männät ajattelin vaihtaa toisiin Millaiset laitetaan??
-Peltipakosarja Mistä hommataan?
-Alakerran laakerit tulee uudet niin runko kuin kiertokangille
-Kiertokanget punnitsin digivaakalla ja tasapainotin niin hyvin saman painoisiksi kuin pystyin rälläkällä siivua ja vaakaan tyylillä
-Kytkin paketti uusi
-5v laatikko odottaa asennusta
-Ketjun laahain vaihtunee ratas versioon.
-Virranjakaja pysyy kärellisenä helpon huolettavuuden takia ja Oldsschool o retroa ..
Tehotavoite noilla romuilla konetehoa 100hv???
Nykytilanne: 2103 1500moottori 94vm axtec helvetistä pelastettu 80tkm ajettu..
-kansi höylätty 1.5mm pois kanavat siistitty ja koneistettu karkaistut venttiilit tilalle
-Nokka tulee olemaan nivan nokka mikä odottaa hyllyssä
-Weber DGV 32/36 uusi hyllyssä
-Lohkosta purettu kaikki pois ja pitäisi seuraavana viedä koneistettavaksi (PALJONKOS OTETAAN LOHKOSTA POIS) Ehdotuksia?
-Männät ajattelin vaihtaa toisiin Millaiset laitetaan??
-Peltipakosarja Mistä hommataan?
-Alakerran laakerit tulee uudet niin runko kuin kiertokangille
-Kiertokanget punnitsin digivaakalla ja tasapainotin niin hyvin saman painoisiksi kuin pystyin rälläkällä siivua ja vaakaan tyylillä
-Kytkin paketti uusi
-5v laatikko odottaa asennusta
-Ketjun laahain vaihtunee ratas versioon.
-Virranjakaja pysyy kärellisenä helpon huolettavuuden takia ja Oldsschool o retroa ..
Tehotavoite noilla romuilla konetehoa 100hv???
Re: 1500 koneen kannen ja lohkon höyläys.
Laita nyt helkatissa kärjetön! Ei saa olla järjetön
-Humppa Motors-
WEBER CARBURETTORS!!!
WEBER CARBURETTORS!!!
Re: 1500 koneen kannen ja lohkon höyläys.
Mitenkäs toverit nuo männän tapit irtoaa helpoiten paja konsteilla kangista? Onko tuohon saatavissa modifikaatiota että saisi uivan männäntapin???
Re: 1500 koneen kannen ja lohkon höyläys.
Prässillä irtoaa helposti tosin männät on yleensä romua sen jälkeen.
Ja sataa heppaa ei tuolla nokalla tule, ja moottorissa on h*lvetin paljon liikaa puristusta tuolle nokalle muutenkin. Tuolla ei 98 bensakaan riitä. Tämä on siis fakta.
Ja sataa heppaa ei tuolla nokalla tule, ja moottorissa on h*lvetin paljon liikaa puristusta tuolle nokalle muutenkin. Tuolla ei 98 bensakaan riitä. Tämä on siis fakta.
- Joka kerta kun liikenteessä näkee etuvetoisen Ladan, niin v*tuttaa ainakin tunnin.
Member of Kymenlaakson Kusipäät™
Member of Kymenlaakson Kusipäät™
Re: 1500 koneen kannen ja lohkon höyläys.
Minkäslainen nokka laitetaan? Paljonko otetaan lohkosta pois?
Re: 1500 koneen kannen ja lohkon höyläys.
2 mm jos hyvän haluaa. Nokalla saisi olla pituutta ainakin 290 ast. mutta sellainen on yhdellä kaasarilla perin víttumainen ajettava.
- Joka kerta kun liikenteessä näkee etuvetoisen Ladan, niin v*tuttaa ainakin tunnin.
Member of Kymenlaakson Kusipäät™
Member of Kymenlaakson Kusipäät™
- START
- Lada kerhon jäsen
- Viestit: 2542
- Liittynyt: 20.7.2006 12:54
- Paikkakunta: JÄMSÄ kehityksen keskipiste
Re: 1500 koneen kannen ja lohkon höyläys.
no ei kait vakio padassa liikaa puristuksia ole, tai hieman lasketulla kannellakaan. mut lohkosta en menis paljoa ottamaan tollasella "vakio" nokalla, puristuspaineet nousee aivan varmasti korkealle, ottaen huomioon ladan palotila ja "väärät" paljevälit niin kyllä nakuttaa herkästi. ja pitäs se ensin tietää mitkä männät laittaa, ennen kun lohkoa höylää. mitäs vikaa vakioissa on? venttiilikoloja ei noilla muutoksilla vielä tarvita.
niin ja rajumpi nokka -> läppä per pytty, ni kävis tyhjääkin ja saattas tapahtua ennen 5000rpm jotain
en kyllä kanssa ymmärrä, mitä helppoa huoltamista virranjakajassa tarvitaan, kun ostaa muutamalla kympillä uuden kärjettömän jakajan, niin eipä siihen tarvii sen jälkeen koskea
niin ja rajumpi nokka -> läppä per pytty, ni kävis tyhjääkin ja saattas tapahtua ennen 5000rpm jotain
en kyllä kanssa ymmärrä, mitä helppoa huoltamista virranjakajassa tarvitaan, kun ostaa muutamalla kympillä uuden kärjettömän jakajan, niin eipä siihen tarvii sen jälkeen koskea
21013 1500 16vTIC projekti
21013 2300 16vTIC projekti
21013 2300 16vTIC projekti
Re: 1500 koneen kannen ja lohkon höyläys.
Mulla olis jouten yksi "vfts" nokka vanhasta ralliladasta... Alkaisi riittämään, ja valualumiininen tuplien imusarjakin olisi tulossa myyntiin tässä lähiaikoina... Pistä yv. jos kiinnostuit.
Lada kardan...??? Njet... Volga
Re: 1500 koneen kannen ja lohkon höyläys.
Eikai siinä itse kärjettömässä jakajassa mitään vikoja ole. Mutta aika susia ne boksit millä ohjataan sitä jakajaa... Axtecissa muinoin oli semmoinen jakaja ja kaksi kertaa vaihdoin sen boksin kun kyrvähti ja jäi tien päälle sen takia... Kärjellisellä ei tälläistä ongelmaa tule koska käret on hanskalokerossa ja toinen puola . Myös kaverilla oli ongelmia kärettömän sytkän boksin kanssa... En sitten tiedä meinaatteko että niihin nykypäivänä saisi semmoista jakajaa missä ei kyseistä boksia ole?..
-Lohkon vien huomenna koneistamolle ja otetaan siitä nyt se 1milli pois tavaraa onko liikaa tuolla 1.5mm lasketulla kannella tuon nokan kanssa?
-Männät olivat niin hyvännäköiset tässä puretussa koneessa että en tiedä tarviiko niihin vaihtaa kun uudet renkaat. Tasapainotetut kiertokanget mitkä tein tekisi mieli vaihtaa mutta nuo eivät olleetkaan uivalla männäntapilla vaan kiintetappi kiertokangessa.. En tiiä uskaltaako ruuvipenkissä alkaa vääntämään irti noita tappeja..
-Kampiakseli oli kuin uusi. Laakereissa hyvin pientä kulumaa käytännössä ei olisi tarvinnut purkaa alakertaa jos ei lohkoa olisi madaltanut. Vaihdetaan nyt uudet liuskat samalla kun eivät mitään juuri maksa ..
-Lohkon vien huomenna koneistamolle ja otetaan siitä nyt se 1milli pois tavaraa onko liikaa tuolla 1.5mm lasketulla kannella tuon nokan kanssa?
-Männät olivat niin hyvännäköiset tässä puretussa koneessa että en tiedä tarviiko niihin vaihtaa kun uudet renkaat. Tasapainotetut kiertokanget mitkä tein tekisi mieli vaihtaa mutta nuo eivät olleetkaan uivalla männäntapilla vaan kiintetappi kiertokangessa.. En tiiä uskaltaako ruuvipenkissä alkaa vääntämään irti noita tappeja..
-Kampiakseli oli kuin uusi. Laakereissa hyvin pientä kulumaa käytännössä ei olisi tarvinnut purkaa alakertaa jos ei lohkoa olisi madaltanut. Vaihdetaan nyt uudet liuskat samalla kun eivät mitään juuri maksa ..
-
- Viestit: 585
- Liittynyt: 28.9.2010 0:14
- Paikkakunta: Ii
Re: 1500 koneen kannen ja lohkon höyläys.
vaatii hyvän alustan eli männälle tehdyn jigin että säilyy männät ehjänäJokari kirjoitti:Prässillä irtoaa helposti tosin männät on yleensä romua sen jälkeen.
kansien kairauksia, megasquirteja ja autojen tehonmittausta.
-
- Viestit: 585
- Liittynyt: 28.9.2010 0:14
- Paikkakunta: Ii
Re: 1500 koneen kannen ja lohkon höyläys.
ei ruuvipenkissä riitä "tehot" tapin irrotukseen. voivat olla lujassakin että oikeen paukahtaa ku lähtee tappi liikkumaan. prässillä oon painellut irti.rouveri kirjoitti: Tasapainotetut kiertokanget mitkä tein tekisi mieli vaihtaa mutta nuo eivät olleetkaan uivalla männäntapilla vaan kiintetappi kiertokangessa.. En tiiä uskaltaako ruuvipenkissä alkaa vääntämään irti noita tappeja..
kiertokankee lämmitämmällä tappi paikallen. pitää olla nopea ku pitää sekunneissa saaha tappi oikeelle kohtaa eli tähän tarvii jigin.
kansien kairauksia, megasquirteja ja autojen tehonmittausta.
Re: 1500 koneen kannen ja lohkon höyläys.
Se on tuollainen lohkon millin lasku siitä paska että paljeväli jää turhan löysäksi, mutta silti puristusta on vieläkin liikaa Nivan nokalle.
Eli nyt pitäisi ennen koneistusta jo tietää minkälaisilla osilla moottori kootaan eikä vasta jälkikäteen. Sillä tavoin moottoreita nimittäin rakennetaan.
Eli nyt pitäisi ennen koneistusta jo tietää minkälaisilla osilla moottori kootaan eikä vasta jälkikäteen. Sillä tavoin moottoreita nimittäin rakennetaan.
- Joka kerta kun liikenteessä näkee etuvetoisen Ladan, niin v*tuttaa ainakin tunnin.
Member of Kymenlaakson Kusipäät™
Member of Kymenlaakson Kusipäät™
Re: 1500 koneen kannen ja lohkon höyläys.
Vastauksena edelliseen. Kone kasataan omilla alkuperäisillä männillä. Vain männänrenkaat vaihdan niihin. uudet laakerit jnejne.. Voiko kiertokankia tasapainoittaa kun männät kiinni? tyyliin mitata painot ja ajaa rällällä siivua että saa kaikki suurinpiirtein samanpainoisiksi mäntien ollessa paikoillaan.
- toktornivako
- Viestit: 2003
- Liittynyt: 8.11.2007 23:50
- Paikkakunta: Kangasala
Re: 1500 koneen kannen ja lohkon höyläys.
Ja tähän ainoa vastaus on EI!
Tilauksesta Ladan Vara/Viritys osat suoraan entisestä Neuvostoliitosta
Myös Теплостар-Адверс ajoneuvo lämmittimet.
Myös Теплостар-Адверс ajoneuvo lämmittimet.
Re: 1500 koneen kannen ja lohkon höyläys.
Oiskohan tuo mansen myymä 272 asteinen nokka mistään kotoisin?