1500 koneen kannen ja lohkon höyläys.

Takavetoiset Ladat: 2101-2107, myyty Suomessa vuosina 1971-1997
Avatar
START
Lada kerhon jäsen
Viestit: 2542
Liittynyt: 20.7.2006 12:54
Paikkakunta: JÄMSÄ kehityksen keskipiste

Re: 1500 koneen kannen ja lohkon höyläys.

Viesti Kirjoittaja START »

paljonkos näissä nyt taas se mäntä jäi lohkon pinnasta vakiona? 2mm? eikös se sillä millin höyläyksellä ala oleen suunnilleen huonoin mahdollinen se paljeväli?
helpompihan se sytkäboksi on vaihtaa tienpäällä kun ei tarvii välttämäti ainuttakaan työkalua. ja kooltaan pienempi kun puola, jos haluaa sellasilla hanskalootan tukkia. ja sit vaan takuuseen uutta boksia
ja kyllä, on se nokka vakioo parempi. olisko joku reilu kymppi puristuksia aika sopiva tollaselle. aika mieto kuitenkin vielä
21013 1500 16vTIC projekti
21013 2300 16vTIC projekti
Avatar
toktornivako
Viestit: 2003
Liittynyt: 8.11.2007 23:50
Paikkakunta: Kangasala

Re: 1500 koneen kannen ja lohkon höyläys.

Viesti Kirjoittaja toktornivako »

Nimim, Arsenikki kokoonpano on hyvin toimiva ja yksinkertainen (+110hp) kannattaa tiedustella häneltä ( vaikka itse olenkin siihen jonkin verran syyllinen) 8)
Tilauksesta Ladan Vara/Viritys osat suoraan entisestä Neuvostoliitosta
Myös Теплостар-Адверс ajoneuvo lämmittimet.

Avatar
Stuba
Lada kerhon jäsen
Viestit: 197
Liittynyt: 26.9.2011 15:47
Paikkakunta: Mäntsälä

Re: 1500 koneen kannen ja lohkon höyläys.

Viesti Kirjoittaja Stuba »

Tuossa minun moottorissa puristukset 10.6 ja 290/286 nokka. Tämäkin nokka on liian mieto noille puristuksille jonka takia on vaihtumassa pois.
1600 lohko 2mm laskettuna ja 1700 kansi 30.5 ml palotilalla ja remmikoneen lovimännät.

Kantta olisi varaa laskea vielä sen 2mm jolloin rutut saisi päälle yhdentoista jos alkaa tarve vaatimaan... :P

1500 lohkossa männät vakiona muistaakseni 1,5mm alle dekkitason tai jotain sinnepäin??? Ei muista :D
Lada kardan...??? Njet... Volga
rouveri
Viestit: 59
Liittynyt: 12.2.2015 21:08

Re: 1500 koneen kannen ja lohkon höyläys.

Viesti Kirjoittaja rouveri »

Mittasin tönärilla 2mm hieman yli. Tuosta lohkosta kun mäntä on Ykk. Muutetaanpas sillä tavalla tämä homma että jos haluan toimivan paketin jokapäiväiseen ajoon tuosta motista tuolla nivan nokalla mitkä ovat maksimit mitä otan lohkosta. Kannesta on jo 1.5mm otettu.. jätänkö lohkon vakioksi? vai kevyt siivu pois vain.
jaketech racinteam
Viestit: 585
Liittynyt: 28.9.2010 0:14
Paikkakunta: Ii

Re: 1500 koneen kannen ja lohkon höyläys.

Viesti Kirjoittaja jaketech racinteam »

mulla oli kisakoneessa lohkosta ottetu nii paljon pois että mäntä oli pinnan tasalla. kannesta tais olla 2mm otettu. hyvin kesti mutta nokkakin oli aika raju. yli 300 asteinen ja kyllä kierti.
kansien kairauksia, megasquirteja ja autojen tehonmittausta.
Avatar
Jokari
Viestit: 7715
Liittynyt: 10.3.2005 20:32
Paikkakunta: Kymenlaakso™

Re: 1500 koneen kannen ja lohkon höyläys.

Viesti Kirjoittaja Jokari »

Jos nyt aloittaja haluaa moottorin, joka on luotettava, hyvä ja jossa voi käyttää täyttä sytytysennakoa niin otat vain oikaisun verran lohkosta. Siis jos todella on tarkoitus käyttää vain Nivan nokkaa eikä jatkossa mitään muuta.

Laita samalla se kampiakseli vauhtipyörineen ja asetelmineen painotukseen, takaan että eron huomaa ihan vakiomoottorissakin.

Tuollaisella moottorilla tulisi luottopenkissä noin 76-79hv ja vääntö ehkä noin 125 Nm. Eli vain vähän vähemmän mitä 150tkm ajetusta avaamattomasta 1.6 vakiopadasta. :lol:
- Joka kerta kun liikenteessä näkee etuvetoisen Ladan, niin v*tuttaa ainakin tunnin.

Member of Kymenlaakson Kusipäät™
rouveri
Viestit: 59
Liittynyt: 12.2.2015 21:08

Re: 1500 koneen kannen ja lohkon höyläys.

Viesti Kirjoittaja rouveri »

Ei viihti niin vähään tyytyä kyllä 90hp vähintään pitää saaha. Jos otan lohkosta kaiken mitä pystyy 2mm ja laitan tuon kannen mistä on otettu 1.5mm ja sit jonkun tosi jyrkän nokan. Millä tavalla tämmöinen kokoonpano toimisi tuolla weber dgv kaasuttimella? Ja tarviiko vakiomäntiin kairata vingulla lovea venttiileille?
Avatar
START
Lada kerhon jäsen
Viestit: 2542
Liittynyt: 20.7.2006 12:54
Paikkakunta: JÄMSÄ kehityksen keskipiste

Re: 1500 koneen kannen ja lohkon höyläys.

Viesti Kirjoittaja START »

jos männät on lohkon tasalla niin alkaa oleen törmäys vaara, riippuu nokasta ja ajotuksesta. 1600 koneeseen menis ne remmikoneen männät mitkä riittää mihin vaan missä vakion kokoiset venttiilit
esim se n290 asteinen nokka niin päästöistä ei ainakaan enään mennä läpi. tuplat tai läppikset saattaa auttaa, kun se tyhjäkäyntikin tasottuu monesti huomattavasti. silti voi olla että ei edes kikkailemalla mene läpi.
1600 tai 1700 perus moottoriks, se olis edullisin keino saada lisää tehoa
21013 1500 16vTIC projekti
21013 2300 16vTIC projekti
rouveri
Viestit: 59
Liittynyt: 12.2.2015 21:08

Re: 1500 koneen kannen ja lohkon höyläys.

Viesti Kirjoittaja rouveri »

Nyt tämäkin karkasi lapasesta :D tulossa

289nokka, 4.9kg vauhtis, peltipakosarja, melko lailla kaikki liikkuvat osat koneen sisään uudet ja kun kerta se kärjetön sytkä tekee autuaaksi niin sekin nyt on tulossa. Lohko tuli höyläyksesta 1mm otettu pois. Samalle pajalle oli tullut kampuran tasapainoitus vermeet. Kun vauhtipyörä tulee niin pitää viiä asetelman ja kampuran kanssa tasapainoitettavaksi. Joo o sellaista.
Avatar
START
Lada kerhon jäsen
Viestit: 2542
Liittynyt: 20.7.2006 12:54
Paikkakunta: JÄMSÄ kehityksen keskipiste

Re: 1500 koneen kannen ja lohkon höyläys.

Viesti Kirjoittaja START »

siivapyörä myös painotukseen
21013 1500 16vTIC projekti
21013 2300 16vTIC projekti
Avatar
toktornivako
Viestit: 2003
Liittynyt: 8.11.2007 23:50
Paikkakunta: Kangasala

Re: 1500 koneen kannen ja lohkon höyläys.

Viesti Kirjoittaja toktornivako »

rouveri kirjoitti:
-Kiertokanget punnitsin digivaakalla ja tasapainotin niin hyvin saman painoisiksi kuin pystyin rälläkällä siivua ja vaakaan tyylillä
Huomasin muuten tämmöisen jutun, eli menitkö tosiaan pilaan ne kanget niin että niissä oli vielä männät kiinni?
Tilauksesta Ladan Vara/Viritys osat suoraan entisestä Neuvostoliitosta
Myös Теплостар-Адверс ajoneuvo lämmittimet.

rouveri
Viestit: 59
Liittynyt: 12.2.2015 21:08

Re: 1500 koneen kannen ja lohkon höyläys.

Viesti Kirjoittaja rouveri »

toktornivako kirjoitti:
rouveri kirjoitti:
-Kiertokanget punnitsin digivaakalla ja tasapainotin niin hyvin saman painoisiksi kuin pystyin rälläkällä siivua ja vaakaan tyylillä
Huomasin muuten tämmöisen jutun, eli menitkö tosiaan pilaan ne kanget niin että niissä oli vielä männät kiinni?

en minulla on yhdet ladan kanget mitkä sain kaverilta niissä ei oo mäntiä ollu pitkään aikaan. tasapainotin ne ja ajattelin että vaihdan ne kanget mutta nuo taitaa nyt jäädä oottamaan hyllyyn parempia aikoja.
jaketech racinteam
Viestit: 585
Liittynyt: 28.9.2010 0:14
Paikkakunta: Ii

Re: 1500 koneen kannen ja lohkon höyläys.

Viesti Kirjoittaja jaketech racinteam »

rouveri kirjoitti:
toktornivako kirjoitti:
rouveri kirjoitti:
-Kiertokanget punnitsin digivaakalla ja tasapainotin niin hyvin saman painoisiksi kuin pystyin rälläkällä siivua ja vaakaan tyylillä
Huomasin muuten tämmöisen jutun, eli menitkö tosiaan pilaan ne kanget niin että niissä oli vielä männät kiinni?

en minulla on yhdet ladan kanget mitkä sain kaverilta niissä ei oo mäntiä ollu pitkään aikaan. tasapainotin ne ja ajattelin että vaihdan ne kanget mutta nuo taitaa nyt jäädä oottamaan hyllyyn parempia aikoja.
onko kangissa ylä ja alapäät keskenään samanpainosia? vai otikko summassa mistä sattuu tavaraa pois?
kansien kairauksia, megasquirteja ja autojen tehonmittausta.
Avatar
toktornivako
Viestit: 2003
Liittynyt: 8.11.2007 23:50
Paikkakunta: Kangasala

Re: 1500 koneen kannen ja lohkon höyläys.

Viesti Kirjoittaja toktornivako »

jaketech racinteam kirjoitti:
rouveri kirjoitti:

en minulla on yhdet ladan kanget mitkä sain kaverilta niissä ei oo mäntiä ollu pitkään aikaan. tasapainotin ne ja ajattelin että vaihdan ne kanget mutta nuo taitaa nyt jäädä oottamaan hyllyyn parempia aikoja.
onko kangissa ylä ja alapäät keskenään samanpainosia? vai otikko summassa mistä sattuu tavaraa pois?
Oliskin hauskan oloiset kanget joissa ala ja yläpää olis saman painoisia? Mutta asiaan, kiertokangen tasapainoituksessa punnittaessa ala tai yläpäätä niin täytyis olla jonkin moinen "jigi" että punnitus olisi joka kangella vertailukelpoinen keskenään.
Tilauksesta Ladan Vara/Viritys osat suoraan entisestä Neuvostoliitosta
Myös Теплостар-Адверс ajoneuvo lämmittimet.

jaketech racinteam
Viestit: 585
Liittynyt: 28.9.2010 0:14
Paikkakunta: Ii

Re: 1500 koneen kannen ja lohkon höyläys.

Viesti Kirjoittaja jaketech racinteam »

toktornivako kirjoitti:
jaketech racinteam kirjoitti:
rouveri kirjoitti:

en minulla on yhdet ladan kanget mitkä sain kaverilta niissä ei oo mäntiä ollu pitkään aikaan. tasapainotin ne ja ajattelin että vaihdan ne kanget mutta nuo taitaa nyt jäädä oottamaan hyllyyn parempia aikoja.
onko kangissa ylä ja alapäät keskenään samanpainosia? vai otikko summassa mistä sattuu tavaraa pois?
Oliskin hauskan oloiset kanget joissa ala ja yläpää olis saman painoisia?.
et tainut ymmärtää mitä sanoin? 4kpl kankia keskenään yläpäät saamaan painoon ja alapäät samoin.
kansien kairauksia, megasquirteja ja autojen tehonmittausta.
Vastaa Viestiin