Otsikko muutettu. Nappis 1200->1800 pro touring
Otsikko muutettu. Nappis 1200->1800 pro touring
Terve tällekkin palstalle!
Pitäs alottaa emännän veljen nappisilmän virittely.
Tarkotus on laittaa 1600=>1800 strokersarja, ruiskusetti, kannen porttaus ym. asiaan kuuluvaa. Ladamoscow myy tuollasta virityssarjaa jossa on jonkunlainen säädettävä ecu. Onkos tuollasen sielunelämään kuka tutustunu, millä vehkeillä tuota saa säädettyä?
https://www.ladamoscow.com/engine-tunin ... 4-niva-4x4
Kiitos jo valmiiks, t. Jari
Pitäs alottaa emännän veljen nappisilmän virittely.
Tarkotus on laittaa 1600=>1800 strokersarja, ruiskusetti, kannen porttaus ym. asiaan kuuluvaa. Ladamoscow myy tuollasta virityssarjaa jossa on jonkunlainen säädettävä ecu. Onkos tuollasen sielunelämään kuka tutustunu, millä vehkeillä tuota saa säädettyä?
https://www.ladamoscow.com/engine-tunin ... 4-niva-4x4
Kiitos jo valmiiks, t. Jari
Viimeksi muokannut hukkis, 24.4.2021 15:16. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Re: Ladamoscow ruiskusarjan ecun säätö
Kannattaa varmaan kysyä myyjältä mikä ecu on kyseessä. Ladamoscow kaverit puhuvat hyvin englantia. Sarja ei vaikuta kalliilta, mutta kannattaa muistaa että hintaan tulee lisäksi myös rahti ja tulli + sitä itse ruiskukittiä tuossa hinnassa ei ole.
21013 1200L/1700 '87 RedBull &
2101 1200 '74 Kopeeka Classic &
21023 1500DL/1600 16V '83 Hoponderos
11x2101 2x2102 2x2103 2x2104 2x2105 7x2107 5x2108 2x2109 7x2111 4x2112 1x117 3x119
Lada on tilava perheauto, mutta kaikkien pää ei sovi sinne
2101 1200 '74 Kopeeka Classic &
21023 1500DL/1600 16V '83 Hoponderos
11x2101 2x2102 2x2103 2x2104 2x2105 7x2107 5x2108 2x2109 7x2111 4x2112 1x117 3x119
Lada on tilava perheauto, mutta kaikkien pää ei sovi sinne
Re: Ladamoscow ruiskusarjan ecun säätö
Jep, ajattelin ekaks kysyä täältä jos joku olis tutustunu aiheeseen. Voihan se olla että tuohon tulee lopulta mega/atecu jos tuon säätö on hyvin hankalaa.
Osien tilaaminen euroopan ulkopuolelta on tuttua hommaa, eli muut kulut on tiedossa.
Osien tilaaminen euroopan ulkopuolelta on tuttua hommaa, eli muut kulut on tiedossa.
Re: Ladamoscow ruiskusarjan ecun säätö
Tämäki rojekti nytkähti pari viikkoa sitten liikkeelle kun rupes vihoviimein tulemaan "rautaa rajan takaa"
Auto on nyt pukeilla purettu aika hylsyks.
50mm alusta, kaikki tukivarret, ohjauksen osia, vakaajat sun muuta alustan osia oottaa asennusta.
1600 koneeseen tulee 1800 sisuskalut ja saanee kohtapuolin koneistamolta.
Nelipisteruiskun kansi on pääpiirteissään nyt portattu ja r-seetit tehty. Kevennetyt venat, vipat ja titaaniretskut tulee, joilla venttiilikoneisto keveni n. 35g.
Vakiojousilla mittailin 100lbs seetipaineen ja vajaa 12mm nostolla oleva n. 280 nokka mahtuu just sopivasti pyörimään pienen hieromisen jälkeen. Milli jäi coil bindiin varaa.
3,9 välityksellä oleva lukkoperä oottaa kans asennusta...
Tähän varmaan tulee atecu, ku sellanen jäi tuossa talvella käsiin, eikä nyt itellä sille akuuttia tarvetta ole.
Rojekti etenee pikkuhiljaa...
Auto on nyt pukeilla purettu aika hylsyks.
50mm alusta, kaikki tukivarret, ohjauksen osia, vakaajat sun muuta alustan osia oottaa asennusta.
1600 koneeseen tulee 1800 sisuskalut ja saanee kohtapuolin koneistamolta.
Nelipisteruiskun kansi on pääpiirteissään nyt portattu ja r-seetit tehty. Kevennetyt venat, vipat ja titaaniretskut tulee, joilla venttiilikoneisto keveni n. 35g.
Vakiojousilla mittailin 100lbs seetipaineen ja vajaa 12mm nostolla oleva n. 280 nokka mahtuu just sopivasti pyörimään pienen hieromisen jälkeen. Milli jäi coil bindiin varaa.
3,9 välityksellä oleva lukkoperä oottaa kans asennusta...
Tähän varmaan tulee atecu, ku sellanen jäi tuossa talvella käsiin, eikä nyt itellä sille akuuttia tarvetta ole.
Rojekti etenee pikkuhiljaa...
Re: Ladamoscow ruiskusarjan ecun säätö
Kasailin tuossa yks ilta perän nippuun, enimmät paskat ja ruosteet putsattu, omistaja saa vejellä maalia niskaan...
Tänään kävin osat koneistamolta.
Porattu 82mm, tasapainotettu, männäntapit uiviks, osat mitattu ja välykset tarkastettu.
Pytyt meni aika ohkaseks, tyrkkäsin varulta betonia vesiroppujen alareunan tasalle.
Jospahan tuo kestäs nipussa kun ei mikään kisakone tule...
Tää taitas kuulua enempi tuonne rojektiosastolle, eikä tuo otsikkokaan oikein natsaa
Tänään kävin osat koneistamolta.
Porattu 82mm, tasapainotettu, männäntapit uiviks, osat mitattu ja välykset tarkastettu.
Pytyt meni aika ohkaseks, tyrkkäsin varulta betonia vesiroppujen alareunan tasalle.
Jospahan tuo kestäs nipussa kun ei mikään kisakone tule...
Tää taitas kuulua enempi tuonne rojektiosastolle, eikä tuo otsikkokaan oikein natsaa
Re: Ladamoscow ruiskusarjan ecun säätö
Onnistukohan meikäläisen älykkyysosamäärä kuvien lähetykseen
Re: Ladamoscow ruiskusarjan ecun säätö
Kuvat näkyy ainaki itellä kun en oo kirjautunu. Kun kirjautuu sisään, tulee teksti ettei riitä valtuudet
Laitampa muutaman lisää...
Laitampa muutaman lisää...
Re: Otsikko muutettu. Nappis 1200->1800 pro touring
Kävin tuossa lauantai iltapäivän ratoks tallissa.
Veivit,männät ja tapit punnittu ja arvottu mahollisimman lähelle saman painosiks. Yhestä veivistä hiottu yläpäätä ja nyt on kaikki gramman sisällä.
Pyörivät valekasattu ja mäntien ylitykset mitattu, ykkösessä 0,25 ja muissa 0,3mm yli, saapi välttää noin.
Millin pahvilla tulee aika tiukka 0,7-0,75mm quentsi, mut ei tätä kuuhun asti kierrätetä, pitäs olla aika passeli tähän käyttöön...
Veivit,männät ja tapit punnittu ja arvottu mahollisimman lähelle saman painosiks. Yhestä veivistä hiottu yläpäätä ja nyt on kaikki gramman sisällä.
Pyörivät valekasattu ja mäntien ylitykset mitattu, ykkösessä 0,25 ja muissa 0,3mm yli, saapi välttää noin.
Millin pahvilla tulee aika tiukka 0,7-0,75mm quentsi, mut ei tätä kuuhun asti kierrätetä, pitäs olla aika passeli tähän käyttöön...
Re: Otsikko muutettu. Nappis 1200->1800 pro touring
Nyt ois puristussuhteita sun muita mittauksia tehty.
Kannesta piti loppujen lopuksi vetästä reilu 2mm siivua pois.
Käytettyä tiivistettä ei ollu niin heppasin kannen uudella tiivisteellä paikalleen ja paksuudeks jäi 1,3mm.
Laskin 1,1mm kansipahvilla n. 10,7 puristussuhteeks.
Imuvena sulkeutuu nokkakortin mukaan 68 astetta, eli dynaaminen ruttukaan ei pitäs kovin isoks mennä.
YKK:ssa venttiileillä on 4mm kahtapuolen tilaa ja nokassa aukioloa 1,4mm, eli ei luulis ottavan kiinni.
Jatketaan harjotuksia taas tuonnempana...
Kannesta piti loppujen lopuksi vetästä reilu 2mm siivua pois.
Käytettyä tiivistettä ei ollu niin heppasin kannen uudella tiivisteellä paikalleen ja paksuudeks jäi 1,3mm.
Laskin 1,1mm kansipahvilla n. 10,7 puristussuhteeks.
Imuvena sulkeutuu nokkakortin mukaan 68 astetta, eli dynaaminen ruttukaan ei pitäs kovin isoks mennä.
YKK:ssa venttiileillä on 4mm kahtapuolen tilaa ja nokassa aukioloa 1,4mm, eli ei luulis ottavan kiinni.
Jatketaan harjotuksia taas tuonnempana...
Re: Otsikko muutettu. Nappis 1200->1800 pro touring
Kasailin kannen vielä tuossa illalla.
Palotilan reunat pyöristelty sun muut fiksaukset tehty.
Mittasin vielä että uusien venavarren kumien ja retainerin väliin jää riittävästi tilaa. Kansi nippuun ja venttiilien tiiveyden tarkastus vielä lopuks...
Palotilan reunat pyöristelty sun muut fiksaukset tehty.
Mittasin vielä että uusien venavarren kumien ja retainerin väliin jää riittävästi tilaa. Kansi nippuun ja venttiilien tiiveyden tarkastus vielä lopuks...
Re: Otsikko muutettu. Nappis 1200->1800 pro touring
Tänään kerkesin sen verran käymään tallissa, että sain "arvottua" männänrenkaat sopiviin reikiin.
Muihin sai tasasen naftit ylä 0,35mm ja alempi 0,4mm, mut ykkönen on hitusen väljempi. Öljyrenkaat on tuosta väliltä.
Kiertokankien pultit vaihdoin uusiin.
Veiveissä on öljyreiät, mut laakereissa ei. Päätin porata niihin reiät, koska lohkossa on betonit ja siksi sylinterien alaosan jäähdytys normaalia heikompi.
Tuo öljyn ruikkiminen saattas auttaa hivenen jäähdytykseen.
Mitäs arvon lada-asiantuntijat sanoo, tarviiko sen isomman öölipumpun, kun kyseessä on kuitenki katuauto jolla ei nalli auki ajeta ku hetkittäin?
Muihin sai tasasen naftit ylä 0,35mm ja alempi 0,4mm, mut ykkönen on hitusen väljempi. Öljyrenkaat on tuosta väliltä.
Kiertokankien pultit vaihdoin uusiin.
Veiveissä on öljyreiät, mut laakereissa ei. Päätin porata niihin reiät, koska lohkossa on betonit ja siksi sylinterien alaosan jäähdytys normaalia heikompi.
Tuo öljyn ruikkiminen saattas auttaa hivenen jäähdytykseen.
Mitäs arvon lada-asiantuntijat sanoo, tarviiko sen isomman öölipumpun, kun kyseessä on kuitenki katuauto jolla ei nalli auki ajeta ku hetkittäin?
Re: Otsikko muutettu. Nappis 1200->1800 pro touring
Tänä iltana oli vuorossa entisen koneen ja lootan pois nosto.
Auton omistajan "purkuryhmä" oli jo irrotellu suunnilleen kaikki muut paitsi moottorin kiinnikkeet ja vaihdekepin.
Nuo irti ja paketti norsun nenään. Oliki yllättävän ahdas, syylärin ympäryspellit muutti vähän muotoo ennenku antaatu ylös
Uus kone ja loota pitääki sit varmaan laittaa erikseen paikalleen...
Tuossa muuten vertailuks opelin 1,8 pikkulohkon mäntä/veivi paketti ladan kamojen vieressä. Vain puoli kiloo painoeroa
Auton omistajan "purkuryhmä" oli jo irrotellu suunnilleen kaikki muut paitsi moottorin kiinnikkeet ja vaihdekepin.
Nuo irti ja paketti norsun nenään. Oliki yllättävän ahdas, syylärin ympäryspellit muutti vähän muotoo ennenku antaatu ylös
Uus kone ja loota pitääki sit varmaan laittaa erikseen paikalleen...
Tuossa muuten vertailuks opelin 1,8 pikkulohkon mäntä/veivi paketti ladan kamojen vieressä. Vain puoli kiloo painoeroa
Re: Otsikko muutettu. Nappis 1200->1800 pro touring
Eilen illalla kerkesin sen verran talliin, että putsailin lohkon ja pyörivät osat. Kasausrasvaa laakereihin ja kampura paikalleen ja pultit momenttiin. Sama homma männille.
Tänään tuliki auton omistaja myös lapin reissulta rassaamaan sisälattiaa puhtaaks irtomassasta. Pari pikkusormen mentävää reikää löyty takajalkatiloista, muuten ehjä koppa.
Ite kasailin sillä aikaa konetta. Ekaks löysäsin ja vetäsin momenttiin veivien pultit, kun ne on uudet niin varmasti sijautuu paikalleen.
Kansinahkan suihkutin kuparitiiviste liimalla, kun nuo tasopinnat ei ihan priimaa ole.
Apuakseli ja öljypumpun pyörittäjä paikalleen.
Öljypumppuun kasausöljyä vähän rattaille ja paikalleen.
Jakajaa ei tarvii niin tuli tuollanen runko-osa mansemotorsilta sen paikalle.
Kannenpultit/lohkon kierteet tarkastin, että ei takertele ja menee tarpeeks syvälle ettei pohjaa kun kantta on kuitenki aika reilusti laskettu.
Sitten kansi paikalleen ja kolmessa vaiheessa momenttiin.
Jonkun ajan päästä mittasin kannentiivisteen puristuman, jotain 1-1,1mm välillä näyttäs olevan, eli sitä mitä pitikin.
Tänään tuliki auton omistaja myös lapin reissulta rassaamaan sisälattiaa puhtaaks irtomassasta. Pari pikkusormen mentävää reikää löyty takajalkatiloista, muuten ehjä koppa.
Ite kasailin sillä aikaa konetta. Ekaks löysäsin ja vetäsin momenttiin veivien pultit, kun ne on uudet niin varmasti sijautuu paikalleen.
Kansinahkan suihkutin kuparitiiviste liimalla, kun nuo tasopinnat ei ihan priimaa ole.
Apuakseli ja öljypumpun pyörittäjä paikalleen.
Öljypumppuun kasausöljyä vähän rattaille ja paikalleen.
Jakajaa ei tarvii niin tuli tuollanen runko-osa mansemotorsilta sen paikalle.
Kannenpultit/lohkon kierteet tarkastin, että ei takertele ja menee tarpeeks syvälle ettei pohjaa kun kantta on kuitenki aika reilusti laskettu.
Sitten kansi paikalleen ja kolmessa vaiheessa momenttiin.
Jonkun ajan päästä mittasin kannentiivisteen puristuman, jotain 1-1,1mm välillä näyttäs olevan, eli sitä mitä pitikin.