Moi!
Missähän mahtaisi olla vika, kun lämmityslaite toimii vain
1 ja 2 asennoissa, mutta ei kolmosella??
Käsittääkseni se kolmosnopeus on suora (ei mene vastuksien läpi)
Voisiko vika olla katkaisimessa sillä lämmityslaitteen moottori on juuri vaihdettu, mutta vika ei korjaantunut.
Onko kellään ollut samanlaista vikaa?
Olisin tosi kiitollinen vastauksista.
Lada 110:nen lämmityslaitteen moottori
- larssi21074
- Viestit: 1941
- Liittynyt: 14.10.2004 10:22
- Paikkakunta: Mikkeli
Re: Lada 110:nen lämmityslaitteen moottori
Vika lienee siinä säätöyksikössä jossa on lämmönsäätö ja ja puhaltimen kytkin.
Mutta ennenkuulumatonta ja uskomatonta että kolmosella ei toimi lämmityslaite!?
Jostain syystä se kääntää siis lämmönohjausläpän kiinni kun puhaltimen laittaa kolmoselle! Mutta miksi? Puhaltimen ja lämmönsäädön ei pitäis olla mitenkään keskenään tekemisissä paitsi automaatti asento. Joku ihme juttu tuossa nyt kuitenkin täytyy olla.
En kyllä ole vastaavasta kuullu mutta kannattaa varmaan kokeilla toisella puhallinkatkaisi-lämmönsäätö yksiköllä?
Mutta ennenkuulumatonta ja uskomatonta että kolmosella ei toimi lämmityslaite!?
Jostain syystä se kääntää siis lämmönohjausläpän kiinni kun puhaltimen laittaa kolmoselle! Mutta miksi? Puhaltimen ja lämmönsäädön ei pitäis olla mitenkään keskenään tekemisissä paitsi automaatti asento. Joku ihme juttu tuossa nyt kuitenkin täytyy olla.
En kyllä ole vastaavasta kuullu mutta kannattaa varmaan kokeilla toisella puhallinkatkaisi-lämmönsäätö yksiköllä?
Kalusto kuvien muodossa löytyy täältä:
http://ladakerho.fi/ladagalleria/index.php?cat=10129
http://ladakerho.fi/ladagalleria/index.php?cat=10129
- Sdelano v SSSR
- Viestit: 2282
- Liittynyt: 12.4.2006 1:00
- Paikkakunta: Montemurlo/Zelenogorsk/Johanssons
Re: Lada 110:nen lämmityslaitteen moottori
Terve!
Wert, ilmeisesti tarkoitat, että puhallin ei toimi 3-nopeudella.
Kytkentäkaaviosta katsellen näyttää siltä, että kuvaamasi vika on mahdollinen.
Puhaltimen moottorilta lähtee kaksi johdinta: musta maahan ja sini-musta, joka päättyy liittimeen. Kyseisestä liittimestä lähtee kaksi punaista johdinta, toinen etuvastukselle (jolla aikaansaadaan 1- ja 2-nopeus) ja toinen liitinriman (tms) kautta kohti puhaltimen kytkintä.
Jos tämä jälkimmäinen johdinyhteys on poikki, ei 3-nopeus toimi, vaikka 1- ja 2-nopeus toimivatkin.
Kokeilisin yhdistää puhaltimen kytkimen navan 1 (punainen johdin) suoraan puhaltimen moottorin sini-mustaan johtimeen. Jos moottori tällöin toimii suurimmalla nopeudella, on vika edellämainitussa.
Sytytysvirran täytyy tietysti olla kytkettynä ja puhallinkytkimen asennossa 3.
En ole koskaan tutkinut asiaa muutoin kuin kytkentäkaaviosta, joten tämän enempää en osaa asiasta sanoa.
menestystä lämmitykseen
SvS
Wert, ilmeisesti tarkoitat, että puhallin ei toimi 3-nopeudella.
Kytkentäkaaviosta katsellen näyttää siltä, että kuvaamasi vika on mahdollinen.
Puhaltimen moottorilta lähtee kaksi johdinta: musta maahan ja sini-musta, joka päättyy liittimeen. Kyseisestä liittimestä lähtee kaksi punaista johdinta, toinen etuvastukselle (jolla aikaansaadaan 1- ja 2-nopeus) ja toinen liitinriman (tms) kautta kohti puhaltimen kytkintä.
Jos tämä jälkimmäinen johdinyhteys on poikki, ei 3-nopeus toimi, vaikka 1- ja 2-nopeus toimivatkin.
Kokeilisin yhdistää puhaltimen kytkimen navan 1 (punainen johdin) suoraan puhaltimen moottorin sini-mustaan johtimeen. Jos moottori tällöin toimii suurimmalla nopeudella, on vika edellämainitussa.
Sytytysvirran täytyy tietysti olla kytkettynä ja puhallinkytkimen asennossa 3.
En ole koskaan tutkinut asiaa muutoin kuin kytkentäkaaviosta, joten tämän enempää en osaa asiasta sanoa.
menestystä lämmitykseen
SvS
Sdelano v SSSR
***
Neuvostoliittolaista - siis erinomaista!
***
Neuvostoliittolaista - siis erinomaista!
- larssi21074
- Viestit: 1941
- Liittynyt: 14.10.2004 10:22
- Paikkakunta: Mikkeli
Re: Lada 110:nen lämmityslaitteen moottori
Kysymyksessä lukee kylläkin selvästi että LÄMMITYSLAITE ei toimi suurimmalla nopeudella. Eli puhaltaa kylmää suurimmalla nopeudella.
Jos lämmityslaitteen puhallin ei toimi kolmos nopeudella niin eikai kukaan sano että lämmityslaite ei toimi.
Jos lämmityslaitteen puhallin ei toimi kolmos nopeudella niin eikai kukaan sano että lämmityslaite ei toimi.
Kalusto kuvien muodossa löytyy täältä:
http://ladakerho.fi/ladagalleria/index.php?cat=10129
http://ladakerho.fi/ladagalleria/index.php?cat=10129
Re: Lada 110:nen lämmityslaitteen moottori
Hieman tarkennusta viestiin
Tarkoitin, että lämmityslaitteen moottori ei pyöri ollenkaan
3 nopeudella.Vaimo käytti sen kerran korjauttamassa, mutta
se ei toiminut kuin vähän aikaa.
Korjaamossa puhuivat jostain läpästä, mikä kääntyy jotenkin jonkun eteen
Sanoivat, että se on helppo kääntää itsekin oikeaan asentoon (vaimo ei muistanut enempää)
En voi kysyä sieltä korjaamolta kun omistaja jäi eläkkeelle ja lopetti korjaamon.
Tietäisikö joku tarkemmin asiasta?
Kiitoksia tähänastisista neuvoista.
Tarkoitin, että lämmityslaitteen moottori ei pyöri ollenkaan
3 nopeudella.Vaimo käytti sen kerran korjauttamassa, mutta
se ei toiminut kuin vähän aikaa.
Korjaamossa puhuivat jostain läpästä, mikä kääntyy jotenkin jonkun eteen
Sanoivat, että se on helppo kääntää itsekin oikeaan asentoon (vaimo ei muistanut enempää)
En voi kysyä sieltä korjaamolta kun omistaja jäi eläkkeelle ja lopetti korjaamon.
Tietäisikö joku tarkemmin asiasta?
Kiitoksia tähänastisista neuvoista.
Re: Lada 110:nen lämmityslaitteen moottori
Mitäs kautta näihin piuhoihin pääsee käsiksi. Itselläni on 16V STW vm 2000, jonka lämmityslaitteen puhallin lakkasi yllättäen eilen toimimasta. Illempana se puhisi jälleen, mutta tänään. Tai sitten tuo läppä.Sdelano v SSSR kirjoitti:Terve!
Puhaltimen moottorilta lähtee kaksi johdinta: musta maahan ja sini-musta, joka päättyy liittimeen. Kyseisestä liittimestä lähtee kaksi punaista johdinta, toinen etuvastukselle (jolla aikaansaadaan 1- ja 2-nopeus) ja toinen liitinriman (tms) kautta kohti puhaltimen kytkintä.
Jos tämä jälkimmäinen johdinyhteys on poikki, ei 3-nopeus toimi, vaikka 1- ja 2-nopeus toimivatkin.
Kokeilisin yhdistää puhaltimen kytkimen navan 1 (punainen johdin) suoraan puhaltimen moottorin sini-mustaan johtimeen. Jos moottori tällöin toimii suurimmalla nopeudella, on vika edellämainitussa.
Sytytysvirran täytyy tietysti olla kytkettynä ja puhallinkytkimen asennossa 3.
En ole koskaan tutkinut asiaa muutoin kuin kytkentäkaaviosta, joten tämän enempää en osaa asiasta sanoa.
SvS
Kertokaapa tarkemmin, jotta voisin kokeilla.