110 venttiilien säädöt

Etuvetoiset Ladat: Samara, 110 ja 117/119 eli Kalina ja muut uudet Ladat.
Vastaa Viestiin
KALERVO 1963
Viestit: 318
Liittynyt: 12.6.2004 14:30
Paikkakunta: Hämeenperä

110 venttiilien säädöt

Viesti Kirjoittaja KALERVO 1963 »

Kyllä loppui venttilien naputus ääni 110 oli kahden pakoventtiilin välys 0,55 mm, en ymmärrä kuinka on voinut isontua välys vajaan 20000 km ajolla näin paljon jos ei sitten edellisessä säätöpaikassa ole jo jätetty pieleen säädöt mikä on kyllä kyseisessä "korjaamossa" mahdollista.Mitähän Deltassa maksaa venttilien säätö homman työ,tarvikkeiden hinnan kyllä tiedän paljonko ne maksaa en tosin Deltan tarvikkeiden hintaa tiedä. "Kiertäkää kaukaa Yrittäjäkatu Nokialla" ainakin Ladailijat.
Tupolev
Viestit: 238
Liittynyt: 10.12.2007 19:23

Re: 110 venttiilien säädöt

Viesti Kirjoittaja Tupolev »

Lada 110 (8-venttiilisen) venttiilinsäätö maksaa Teltassa 140 euroa. Teltta veloittaa venttiilinsäätölevyistä 7-8 euroa kappale, eikä anna venttiilinsäätölevyjä asikkaalle, vaan kierrättää niitä. Pakoventtiilin välys on 0.35 mm ja imuventtiilin 0.20 mm, 0.05 mm virhemarginaalilla.

Itse ostin aikoinani "virallisen" venäläisen venttiilinsäätötyökalun 6 eurolla, ja sen jälkeen olen säätänyt venttiilit helposti itse. Varaosaliikkeessä uusi venttiilinsäätölevy maksaa 3 euroa, ja venttiilikopan tiiviste 4.70€. Minä olen kirjoittanut ylös kaikkien säätölevyjen mitat paperille sekä venttiilivälykset. 107'000 km kokemuksellani sanon, että pakoventtiilien välykset pienenevät minulla jatkuvasti, kun imuventtiilien välykset pysyvät pitkään muuttumattomina. Olen saanut päittäin vaihdettua käytettyjä venttiilinsäätölevyjä läheisessä moottorikoneistamossa ilmaiseksi. Yksityiset liikkeet palvelevat asiakasta toisella tavalla kuin jokin Teltta.
Avatar
pressa
Viestit: 10174
Liittynyt: 25.9.2003 13:23
Paikkakunta: Seinäjoki

Re: 110 venttiilien säädöt

Viesti Kirjoittaja pressa »

omassani oli lähes kaikki välykset pienentyneet, itse säädin ja säästin....
Vastaa Viestiin