Lämmöt normaalia korkeammalla Delta-autolla käytön jälkeen.

Etuvetoiset Ladat: Samara, 110 ja 117/119 eli Kalina ja muut uudet Ladat.
rotsi4

Re: Lämmöt normaalia korkeammalla Delta-autolla käytön jälkeen.

Viesti Kirjoittaja rotsi4 »

..sain sen käsityksen että autoa oli Deltassa korjattu myös lämpöongelmien takia,taisi olla väärä.

Enpä usko että testeristä on ajolämpöjä luettu deltassa, kun aikaa on tusinahommissa tuskin edes koeajoon, ja deltan ladatesteri on ilmeisesti aika iso. Lisäksi myös auton moottorinohjauksessa oleva anturi voi näyttää väärin.

Mielestäni yli sadan menevät lämpötilat on ylilämpöä, ja asialle pitäisi tehdä jotain.
Vandaladisti

Re: Lämmöt normaalia korkeammalla Delta-autolla käytön jälkeen.

Viesti Kirjoittaja Vandaladisti »

Niin mun kohdalla ei ainakaan kyse ollut siitä, että olisin halunnut neuvoja miten korjata itse. Vaan se auton alkuvaiheessa ollut korjaus oli täyttä ammattitaidottomuutta.

Ekalla kerralla kuulemma ei löytynyt mitään putsattiin vain kone, sama vika palasi kuukauden sisällä, sitten vaihdettiin tulpat ja taas kuukauden sisällä ja sitten piti vaihtaa virranjakajakohan se oli, se tilattiin ja piti vaihtaa pikahuollossa. Tässä vaiheessa auton kimpussa oli ensimmäinen ammattilainen vaihtoi osaa ja sanoi, että tää tulpalta tuleva piuhahan ei lukitu, tässä se vika on ollut. Ekoilla kerroilla vaan valiteltiin, kun tietokone ei kerro tarkkaa vikaa.
Todennäköisesti joka kerta oli ko. piuhaa renkkailtu ja siten se taas pysyi, kunnes tärinän myötä irtosi, kukaan vaan ei tajunnut että kaapeli ei lukitu paikalleen kun ei tietokone sitä kerro.

Nyrkkipajan ammattikoululainen voisi tuon löytääkin, Delta kursseilla opetetaan kysymään tietokoneelta mikä sitä vaivaa.
Joskaan en itsekään ole nyrkkipajoille vienyt, kun ei tiedä missä on niitä ammattilaisia. Toisaalta ne Deltan pojat on varmasti sieltä amiksesta myös.

Sillon pikahuollossa katselin, pojat teki muun huollon puolella yksityisautojen huoltoja/korjauksia, n. 30-40 vuotias kundi pikahuoltoa ja 40-60 vuotiaat firmojen pakuja. Ei millään pahalla, mutta ite huoltohommissa (polttoainemittarit/automaatit) olevana tiedän sen että osaan kyllä tietokoneiden käytön paremmin kuin ne 50-60 vuotiaat työkaverini, mutta ei laitteiden huoltohommissa ole mitään jakoa ammattitaidossa. Kun meilläkään ne tietokoneet ei kerro, sitten soitellaan vanhemmille asentajille ja kysytään että mitäs tälle tehdään.
Eli minä insinööriksi lukenut kyselen niiltä amiksen käyneiltä nyrkkipaja tason kavereilta. Ei noita hommia teoriassa ja koulussa opita.
Vandaladisti

Re: Lämmöt normaalia korkeammalla Delta-autolla käytön jälkeen.

Viesti Kirjoittaja Vandaladisti »

Niin ja samaran mittarista kertoneelle.

110 mittarin lukemat on 50, 90 ja 130 näiden välissä yhdet viivat, joten mun mielestä se 90 jälkeinen viiva on 110 ja sen jälkeen alkaa punainen alue.
Sen mukaan olen siis arvioinut lämpötiloja. Ja muillekin kyselleille tiedoksi, että olen katsellut siitä ladan omasta mittarista ja edellä mainitun käsityksen mukaan silmämääräisesti arvioinut lämpötiloja.

Sen olen nyt huomannut, että kun auto on ollut aamuisin piuhan päässä lämpiämässä, niin silloin lämmöt ei nouse juurikaan 90 yli kuin silloin kun tosiaan moottorilämpenee "ekaa kertaa". Kylmä käynnistyksen jälkeen nousee aina toisinaan, mutta laskee melko pian ja yleensä ei saavuta puhaltimen käynnistysrajaa.

Tänään se ei noussut kertaakaan 90 yli itse asiassa ja kyseessä oli kylmä käynnistys. Ehkä se sitten on vain "normaalia"
toimintaa
Avatar
PöyhöinKuusaalt
Viestit: 7252
Liittynyt: 12.3.2007 0:05
Paikkakunta: MarkankyläKuusaa (KouvostoLiitto), KännykkätieKanervala

Re: Lämmöt normaalia korkeammalla Delta-autolla käytön jälkeen.

Viesti Kirjoittaja PöyhöinKuusaalt »

Taisinpa tuolla aiemmin kirjoittaa mututuntumalla samaa mitä edellinen tuossa kokemuksestaan kertoili. Koneilta osataan kysellä ja vaihtaa osia. Perusremontteja kaikkiin vikoihin: Tulpanvaihto, tulpanjohtojen vaihto, anturien vaihdot, valohoito ja käsien levittely. Tietenkin jos on vikaa jarruissa vaihdetaan kaikki osat ja kaikkiin pyöriin.

Määräaikaishuolloista en sano mitään. Nehän ovat oma lukunsa. Tai mikä minä olen vähäisellä kokemuksellani mitään arvostelemaan. Nuo ovat vain minun kokemuksiani.
Ottaa pataan kun Lataan
Mis Min Lapain?
Vandaladisti

Re: Lämmöt normaalia korkeammalla Delta-autolla käytön jälkeen.

Viesti Kirjoittaja Vandaladisti »

No termostaatin vaihtoivat ja lämpötilat tippuivat nyt on tasaseen 90:n alapuolella.

Mitäs tosta nyt on pari viikkoa ja nyt maanantai aamun iloksi kävi epätasaisesti (hieman kuplavolkkarin käyntiääntä muistuttava) ja moottorivalo vilkkui hetken ja sitten jäi palamaan. Lähdin kohti huoltoa ja ajo oli melkoista nykimistä, joskin 50km/h 3:lla ajaessa eli n. 2500 r/min nykiminen tasoittui, mutta pienemmillä kierroksilla ja tyhjäkäynnillä melkoisen epätasaista käynti.

Rupeaa vaan vähän huolettamaan, että tästäkö tää korjaamokierre alkaa. 3 korjauskerta 2 kuukauden sisällä ja kaikki konehuoneen puolella. Tähän asti ei mitää normaalien huoltojen lisäksi. Jouduin sijaisautonkin hakemaan teboililta, kun ei Järvenpään Delta-autossa ollut yhtään vapaana.
Vasilisa
Viestit: 106
Liittynyt: 18.6.2007 11:43
Paikkakunta: Tampere

Re: Lämmöt normaalia korkeammalla Delta-autolla käytön jälkeen.

Viesti Kirjoittaja Vasilisa »

Kuinka usein noi termostaatit paukkuu rikki? Syksyllä meikäläisen Latasta moinen vaihdettiin ja anturi kanssa, mut nyt on taas sama vika kun viimeksi, eli lämmöt nousee reilusti etenkin valoissa seistessä.
Vandaladisti

Re: Lämmöt normaalia korkeammalla Delta-autolla käytön jälkeen.

Viesti Kirjoittaja Vandaladisti »

Jos valoissa seisoo toisten takana (ainakin Helsingin ruuhkissa), niin kyllä mullakin näillä ilmoilla jo lämmöt käy siellä 100:sen yli välillä. Mut termostaatin hajotessa lämmöt nousi tuolla muualla ajellessakin.
Vastaa Viestiin