Kun tuo hakutoimintokaan ei auttanut, pitää kysyä tässä ja nyt
seuraavaa:
-Mitä tulpanvaihtoväliä suosittelette?
-Mikä on se oikea tulppa 8-venttiiliseen? (Motonetin tulpat on tiedossani.)
Ohjekirjan tulppasuositus on netissä tuntematon! (AC-R 43 XLS)
110:n sytytystulpat
110:n sytytystulpat
Lada 1200 vuodesta 1980 vuoteen 2006
2006 edelleen Lada 21120 HB /1,6l / 8v / vm 2006
2006 edelleen Lada 21120 HB /1,6l / 8v / vm 2006
Re: 110:n sytytystulpat
Joka viimeksi nauraa, kuolee iloisena.
- Sdelano v SSSR
- Viestit: 2282
- Liittynyt: 12.4.2006 1:00
- Paikkakunta: Montemurlo/Zelenogorsk/Johanssons
Re: 110:n sytytystulpat
Terve!
Ne Motonetin tietämät tulpat ovat OK (NGK BPR6ES ja Bosch WR7DC).
Omissa 8-venttiilisissäni olen vaihtanut tulpat 50.000 km välein.
Kyllä Internet AC-tulpatkin tuntee. Kokeile hakukoneilla hakusanaa "R43XLS", siis yhteenkirjoitettuna.
SvS
Ne Motonetin tietämät tulpat ovat OK (NGK BPR6ES ja Bosch WR7DC).
Omissa 8-venttiilisissäni olen vaihtanut tulpat 50.000 km välein.
Kyllä Internet AC-tulpatkin tuntee. Kokeile hakukoneilla hakusanaa "R43XLS", siis yhteenkirjoitettuna.
SvS
Sdelano v SSSR
***
Neuvostoliittolaista - siis erinomaista!
***
Neuvostoliittolaista - siis erinomaista!
Re: 110:n sytytystulpat
Terve,terve!
Kiitän vastauksista, vaihtoehtoja löytyi.
110 8V:n ohjekirja suosittelee 30000 km:n vaihtoväliä.
Olen nyt ajanut n. 15000 km ja tulppien kärkiväli on
"kasvanut" yli 1,1 mm:n joka on ohjekirjan yläraja joten
säätö lienee tarpeellinen.
Lisäkysymyksenä: Onko monikärkitulpista todellista hyötyä
ja mitä merkkiä/mallia on kokeiltu/käytössä?
Kiitän vastauksista, vaihtoehtoja löytyi.
110 8V:n ohjekirja suosittelee 30000 km:n vaihtoväliä.
Olen nyt ajanut n. 15000 km ja tulppien kärkiväli on
"kasvanut" yli 1,1 mm:n joka on ohjekirjan yläraja joten
säätö lienee tarpeellinen.
Lisäkysymyksenä: Onko monikärkitulpista todellista hyötyä
ja mitä merkkiä/mallia on kokeiltu/käytössä?
Lada 1200 vuodesta 1980 vuoteen 2006
2006 edelleen Lada 21120 HB /1,6l / 8v / vm 2006
2006 edelleen Lada 21120 HB /1,6l / 8v / vm 2006
- Sdelano v SSSR
- Viestit: 2282
- Liittynyt: 12.4.2006 1:00
- Paikkakunta: Montemurlo/Zelenogorsk/Johanssons
Re: 110:n sytytystulpat
Terve!
Olen joskus käyttänyt Samarassa nelisivuelektrodista Bosch'ia. Kotikonstein ei havainnut mitään eroa normaalitulppiin nähden.
Ajoin niilläkin 50.000 km, joskin tulpat olivat siinä vaiheessa niin kulumattomat, että olisivat hyvin saattaneet toimia saman verran lisää.
30.000 km taitaa olla tehtaan suositus kaikkien Ladojen tulpanvaihtoväliksi. Mutta koska tulpat ovat 30.000 km ajettuina olleet kovin uuden näköiset, olen jo aikapäiviä sitten pidentänyt vaihtovälin 50.000:een.
SvS
Olen joskus käyttänyt Samarassa nelisivuelektrodista Bosch'ia. Kotikonstein ei havainnut mitään eroa normaalitulppiin nähden.
Ajoin niilläkin 50.000 km, joskin tulpat olivat siinä vaiheessa niin kulumattomat, että olisivat hyvin saattaneet toimia saman verran lisää.
30.000 km taitaa olla tehtaan suositus kaikkien Ladojen tulpanvaihtoväliksi. Mutta koska tulpat ovat 30.000 km ajettuina olleet kovin uuden näköiset, olen jo aikapäiviä sitten pidentänyt vaihtovälin 50.000:een.
SvS
Sdelano v SSSR
***
Neuvostoliittolaista - siis erinomaista!
***
Neuvostoliittolaista - siis erinomaista!
Re: 110:n sytytystulpat
Tuossa juttua.
http://www.ladakerho.fi/ladaboard/viewt ... f=4&t=7990
http://www.ladakerho.fi/ladaboard/viewt ... f=4&t=7990
Ladalla 1983-2007
Nyt ajossa
Kia Ceed 1.6 EX SW
Skoda Roomster 1.6
Nyt ajossa
Kia Ceed 1.6 EX SW
Skoda Roomster 1.6
-
- Viestit: 1384
- Liittynyt: 23.9.2003 20:41
- Paikkakunta: Tervakoski / Janakkala
Re: 110:n sytytystulpat
Eurosamarassa on varmaan kohta ajettu 80 000 km nelikärkitulpilla ja vaan rykii eteenpäin.
Tänään 21.03 meni vaihtoon uusiin nelikärkitulppiin, ajoa Bosch tulpilla tuli 87 tkm.
Tänään 21.03 meni vaihtoon uusiin nelikärkitulppiin, ajoa Bosch tulpilla tuli 87 tkm.