110:n sytytystulpat

Etuvetoiset Ladat: Samara, 110 ja 117/119 eli Kalina ja muut uudet Ladat.
Vastaa Viestiin
Avatar
pinpate
Viestit: 244
Liittynyt: 28.12.2006 12:06
Paikkakunta: Pohjois-Savo

110:n sytytystulpat

Viesti Kirjoittaja pinpate »

Kun tuo hakutoimintokaan ei auttanut, pitää kysyä tässä ja nyt
seuraavaa:
-Mitä tulpanvaihtoväliä suosittelette?
-Mikä on se oikea tulppa 8-venttiiliseen? (Motonetin tulpat on tiedossani.)

Ohjekirjan tulppasuositus on netissä tuntematon! (AC-R 43 XLS)
Lada 1200 vuodesta 1980 vuoteen 2006
2006 edelleen Lada 21120 HB /1,6l / 8v / vm 2006
Avatar
Pavlovits
Lada kerhon jäsen
Viestit: 9732
Liittynyt: 24.8.2004 11:43
Paikkakunta: Varkaus

Re: 110:n sytytystulpat

Viesti Kirjoittaja Pavlovits »

Joka viimeksi nauraa, kuolee iloisena.
Avatar
Sdelano v SSSR
Viestit: 2282
Liittynyt: 12.4.2006 1:00
Paikkakunta: Montemurlo/Zelenogorsk/Johanssons

Re: 110:n sytytystulpat

Viesti Kirjoittaja Sdelano v SSSR »

Terve!

Ne Motonetin tietämät tulpat ovat OK (NGK BPR6ES ja Bosch WR7DC).

Omissa 8-venttiilisissäni olen vaihtanut tulpat 50.000 km välein.

Kyllä Internet AC-tulpatkin tuntee. Kokeile hakukoneilla hakusanaa "R43XLS", siis yhteenkirjoitettuna.

SvS
Sdelano v SSSR

***

Neuvostoliittolaista - siis erinomaista!
Avatar
pinpate
Viestit: 244
Liittynyt: 28.12.2006 12:06
Paikkakunta: Pohjois-Savo

Re: 110:n sytytystulpat

Viesti Kirjoittaja pinpate »

Terve,terve!
Kiitän vastauksista, vaihtoehtoja löytyi.

110 8V:n ohjekirja suosittelee 30000 km:n vaihtoväliä.
Olen nyt ajanut n. 15000 km ja tulppien kärkiväli on
"kasvanut" yli 1,1 mm:n joka on ohjekirjan yläraja joten
säätö lienee tarpeellinen.

Lisäkysymyksenä: Onko monikärkitulpista todellista hyötyä
ja mitä merkkiä/mallia on kokeiltu/käytössä?
Lada 1200 vuodesta 1980 vuoteen 2006
2006 edelleen Lada 21120 HB /1,6l / 8v / vm 2006
Avatar
Sdelano v SSSR
Viestit: 2282
Liittynyt: 12.4.2006 1:00
Paikkakunta: Montemurlo/Zelenogorsk/Johanssons

Re: 110:n sytytystulpat

Viesti Kirjoittaja Sdelano v SSSR »

Terve!

Olen joskus käyttänyt Samarassa nelisivuelektrodista Bosch'ia. Kotikonstein ei havainnut mitään eroa normaalitulppiin nähden.

Ajoin niilläkin 50.000 km, joskin tulpat olivat siinä vaiheessa niin kulumattomat, että olisivat hyvin saattaneet toimia saman verran lisää.

30.000 km taitaa olla tehtaan suositus kaikkien Ladojen tulpanvaihtoväliksi. Mutta koska tulpat ovat 30.000 km ajettuina olleet kovin uuden näköiset, olen jo aikapäiviä sitten pidentänyt vaihtovälin 50.000:een.

SvS
Sdelano v SSSR

***

Neuvostoliittolaista - siis erinomaista!
Sepesusi
Viestit: 328
Liittynyt: 14.5.2005 22:16
Paikkakunta: Kuopio

Re: 110:n sytytystulpat

Viesti Kirjoittaja Sepesusi »

Ladalla 1983-2007
Nyt ajossa
Kia Ceed 1.6 EX SW
Skoda Roomster 1.6
ladamaster
Viestit: 1384
Liittynyt: 23.9.2003 20:41
Paikkakunta: Tervakoski / Janakkala

Re: 110:n sytytystulpat

Viesti Kirjoittaja ladamaster »

Eurosamarassa on varmaan kohta ajettu 80 000 km nelikärkitulpilla ja vaan rykii eteenpäin.

Tänään 21.03 meni vaihtoon uusiin nelikärkitulppiin, ajoa Bosch tulpilla tuli 87 tkm.
Vastaa Viestiin