110:n venttiilikopan tiivisteen vaihto

Etuvetoiset Ladat: Samara, 110 ja 117/119 eli Kalina ja muut uudet Ladat.
Vastaa Viestiin
Sepi
Viestit: 230
Liittynyt: 13.10.2004 12:15
Paikkakunta: Äänekoski

110:n venttiilikopan tiivisteen vaihto

Viesti Kirjoittaja Sepi »

Onkohan joku vaihtanut 16 venttiiliseen 110:n venttiilikopan tiivisteen, että onkohan tuo työläskin projekti? Imusarja ainakin pitää nähtävästi ensin irrotella tieltä pois. Taitais olla ajankohtaista, kun yksi tulppa näyttää melkein olevan upoksissa öljyssä.
Kalusto:
  • Lada 111 stw 16V vm.2000 Bosch M1.5.4 ruiskulla, Valmet 20 BP vm.1962,
    Solifer SM mopo vm.1975?
Avatar
larssi21074
Viestit: 1941
Liittynyt: 14.10.2004 10:22
Paikkakunta: Mikkeli

Re: 110:n venttiilikopan tiivisteen vaihto

Viesti Kirjoittaja larssi21074 »

Se on liimattu ei ole tiivistettä.
Kalusto kuvien muodossa löytyy täältä:
http://ladakerho.fi/ladagalleria/index.php?cat=10129
Sepi
Viestit: 230
Liittynyt: 13.10.2004 12:15
Paikkakunta: Äänekoski

Re: 110:n venttiilikopan tiivisteen vaihto

Viesti Kirjoittaja Sepi »

Jassoo :shock: Pystyyköhän tuota vuotoa sitten jotenkin itse korjaamaan? Epäilen, että vaikuttaa jo tulpan sytytykseen, kun sukeltelee öljyssä.
Kalusto:
  • Lada 111 stw 16V vm.2000 Bosch M1.5.4 ruiskulla, Valmet 20 BP vm.1962,
    Solifer SM mopo vm.1975?
Avatar
jta
Viestit: 4366
Liittynyt: 11.1.2004 22:08
Paikkakunta: Kempele
Viesti:

Re: 110:n venttiilikopan tiivisteen vaihto

Viesti Kirjoittaja jta »

Irrottaa kopan ja puhdistaa hyväksi ja liimailee sen moottori silikoonilla takaisin.
Auto saa olla mikä tahansa, kunhan se vain on takapotku lada
Kuva
http://oulunseudunladailijat.dy.fi:8080/index.html http://latushka83.dy.fi:8080/latushka/tervetuloa.html

2107 -94, 1200L -88
Avatar
larssi21074
Viestit: 1941
Liittynyt: 14.10.2004 10:22
Paikkakunta: Mikkeli

Re: 110:n venttiilikopan tiivisteen vaihto

Viesti Kirjoittaja larssi21074 »

Uudelleen liimaus on hyvä vaihtoehto. muutakaan vaihtoehtoa ei ole. :lol:
Kannattaa samalla kun sen aukaiseen niin tutkia että voisko siihen tehdä jotain lisätiiviyspatenttia. Itsekin olen ajatellut asiaan syventymistä mutta eipä mulla paljon tihku, pikkasen kakkospytyssä.
Kalusto kuvien muodossa löytyy täältä:
http://ladakerho.fi/ladagalleria/index.php?cat=10129
Sepi
Viestit: 230
Liittynyt: 13.10.2004 12:15
Paikkakunta: Äänekoski

Re: 110:n venttiilikopan tiivisteen vaihto

Viesti Kirjoittaja Sepi »

Kiitokset tiedoista. Pitänee alkaa raplailemaan tuota auki ja tiivistelemään, kunhan sopivaa aikaa järjestyy.
Kalusto:
  • Lada 111 stw 16V vm.2000 Bosch M1.5.4 ruiskulla, Valmet 20 BP vm.1962,
    Solifer SM mopo vm.1975?
Avatar
Pavlovits
Lada kerhon jäsen
Viestit: 9732
Liittynyt: 24.8.2004 11:43
Paikkakunta: Varkaus

Re: 110:n venttiilikopan tiivisteen vaihto

Viesti Kirjoittaja Pavlovits »

Ennenhän tuommoiset tiivisteet tehtiin itse. Kaikilla huotoasemilla oli erilaisia tiivistelevyjä, löytynee nykyisin varaosakaupoista. Vähän tiivistettävää pintaa suurempi levynpala asetettiin pinnan päälle ja naputeltiin vasaralla terävää pinnan reunaa vasten ympäriinsä. Jos kappale oli vahvaa tekoa, naputeltiin sen verran reilusti, että valmis tiiviste irtosi levystä, muuten sen verran varovasti, että levyyn piirtyi tiivisteen ääriviivat, joita myöten sitten leikattiin tiiviste irti. Jos oli tarpeen, käytettiin tiivisteliimaa, tuommoisista tissitarpeista ei silloin vielä tiedetty mitään.
Joka viimeksi nauraa, kuolee iloisena.
Vastaa Viestiin