110:n venttiilikopan tiivisteen vaihto
110:n venttiilikopan tiivisteen vaihto
Onkohan joku vaihtanut 16 venttiiliseen 110:n venttiilikopan tiivisteen, että onkohan tuo työläskin projekti? Imusarja ainakin pitää nähtävästi ensin irrotella tieltä pois. Taitais olla ajankohtaista, kun yksi tulppa näyttää melkein olevan upoksissa öljyssä.
Kalusto:
- Lada 111 stw 16V vm.2000 Bosch M1.5.4 ruiskulla, Valmet 20 BP vm.1962,
Solifer SM mopo vm.1975?
- larssi21074
- Viestit: 1941
- Liittynyt: 14.10.2004 10:22
- Paikkakunta: Mikkeli
Re: 110:n venttiilikopan tiivisteen vaihto
Se on liimattu ei ole tiivistettä.
Kalusto kuvien muodossa löytyy täältä:
http://ladakerho.fi/ladagalleria/index.php?cat=10129
http://ladakerho.fi/ladagalleria/index.php?cat=10129
Re: 110:n venttiilikopan tiivisteen vaihto
Jassoo Pystyyköhän tuota vuotoa sitten jotenkin itse korjaamaan? Epäilen, että vaikuttaa jo tulpan sytytykseen, kun sukeltelee öljyssä.
Kalusto:
- Lada 111 stw 16V vm.2000 Bosch M1.5.4 ruiskulla, Valmet 20 BP vm.1962,
Solifer SM mopo vm.1975?
Re: 110:n venttiilikopan tiivisteen vaihto
Irrottaa kopan ja puhdistaa hyväksi ja liimailee sen moottori silikoonilla takaisin.
Auto saa olla mikä tahansa, kunhan se vain on takapotku lada
http://oulunseudunladailijat.dy.fi:8080/index.html http://latushka83.dy.fi:8080/latushka/tervetuloa.html
2107 -94, 1200L -88
http://oulunseudunladailijat.dy.fi:8080/index.html http://latushka83.dy.fi:8080/latushka/tervetuloa.html
2107 -94, 1200L -88
- larssi21074
- Viestit: 1941
- Liittynyt: 14.10.2004 10:22
- Paikkakunta: Mikkeli
Re: 110:n venttiilikopan tiivisteen vaihto
Uudelleen liimaus on hyvä vaihtoehto. muutakaan vaihtoehtoa ei ole.
Kannattaa samalla kun sen aukaiseen niin tutkia että voisko siihen tehdä jotain lisätiiviyspatenttia. Itsekin olen ajatellut asiaan syventymistä mutta eipä mulla paljon tihku, pikkasen kakkospytyssä.
Kannattaa samalla kun sen aukaiseen niin tutkia että voisko siihen tehdä jotain lisätiiviyspatenttia. Itsekin olen ajatellut asiaan syventymistä mutta eipä mulla paljon tihku, pikkasen kakkospytyssä.
Kalusto kuvien muodossa löytyy täältä:
http://ladakerho.fi/ladagalleria/index.php?cat=10129
http://ladakerho.fi/ladagalleria/index.php?cat=10129
Re: 110:n venttiilikopan tiivisteen vaihto
Kiitokset tiedoista. Pitänee alkaa raplailemaan tuota auki ja tiivistelemään, kunhan sopivaa aikaa järjestyy.
Kalusto:
- Lada 111 stw 16V vm.2000 Bosch M1.5.4 ruiskulla, Valmet 20 BP vm.1962,
Solifer SM mopo vm.1975?
Re: 110:n venttiilikopan tiivisteen vaihto
Ennenhän tuommoiset tiivisteet tehtiin itse. Kaikilla huotoasemilla oli erilaisia tiivistelevyjä, löytynee nykyisin varaosakaupoista. Vähän tiivistettävää pintaa suurempi levynpala asetettiin pinnan päälle ja naputeltiin vasaralla terävää pinnan reunaa vasten ympäriinsä. Jos kappale oli vahvaa tekoa, naputeltiin sen verran reilusti, että valmis tiiviste irtosi levystä, muuten sen verran varovasti, että levyyn piirtyi tiivisteen ääriviivat, joita myöten sitten leikattiin tiiviste irti. Jos oli tarpeen, käytettiin tiivisteliimaa, tuommoisista tissitarpeista ei silloin vielä tiedetty mitään.
Joka viimeksi nauraa, kuolee iloisena.