Samaran ohjekirjassa sanotaan jotain sellaista että kytkinpolkimen liikkumavara on oltava
125-130 mm ja enintään 160 mm. Mistä tuo liikkumavara tarkkaan ottaen mitataan?
Tarkoittaako se että kytkinpolkimen kumiläpyskän (tarkkaan ottaen sen keskikohdan), jota kengänpohja koskettaa, pitää liikkua edestakaisin tuo mainittu mitta?
Itse säätöhän on periaatteessa helppoa, vaikkakin hieman hankalaa, kahdella 17 mm kiintoavaimella.
Kytkinpolkimen liikkeen säätö
- Sdelano v SSSR
- Viestit: 2282
- Liittynyt: 12.4.2006 1:00
- Paikkakunta: Montemurlo/Zelenogorsk/Johanssons
Re: Kytkinpolkimen liikkeen säätö
Terve!
Sitähän se juuri tarkoittaa.
Eli polkimen ylimmän ja alimman asennon väliä poljinkumista mitaten.
Kun autoon asennetaan uusi kytkin, olisi vaijeri säädettävä niin, että liikematka on se 125...130 mm.
Kun kytkinlevy kuluu, nousee poljin ylemmäksi. Kun liikevara on kasvanut 160 mm:iin, voi arvioida, että olisi levyn vaihtoaika käsillä.
Huom! Jos uuden kytkimen liikematka säädetään liian suureksi, on vaara, että 1) kytkimen tähtijousi ottaa levyyn kiinni 2) tähtijousi murtuu ajan mittaan aineen väsymisen takia (liian suuri liikematka)
***
Hyvää voitonpäivää, taitaa olla tänään 9.5.
SvS
Sitähän se juuri tarkoittaa.
Eli polkimen ylimmän ja alimman asennon väliä poljinkumista mitaten.
Kun autoon asennetaan uusi kytkin, olisi vaijeri säädettävä niin, että liikematka on se 125...130 mm.
Kun kytkinlevy kuluu, nousee poljin ylemmäksi. Kun liikevara on kasvanut 160 mm:iin, voi arvioida, että olisi levyn vaihtoaika käsillä.
Huom! Jos uuden kytkimen liikematka säädetään liian suureksi, on vaara, että 1) kytkimen tähtijousi ottaa levyyn kiinni 2) tähtijousi murtuu ajan mittaan aineen väsymisen takia (liian suuri liikematka)
***
Hyvää voitonpäivää, taitaa olla tänään 9.5.
SvS
Sdelano v SSSR
***
Neuvostoliittolaista - siis erinomaista!
***
Neuvostoliittolaista - siis erinomaista!