Siis jäähdytysnesteet vuotaa jostain lämmityskennon kohdalta. Ensin vuoto oli vähäinen ja kun raotin jäähdyttimen korkkia niin että ei ollut painetta niin vuoto loppui. Nyt vuoto on alkanut uudelleen myös ilman painetta ja on lisääntynyt koko ajan.
Vika on siis letkuissa tai kennossa. Yritin päästä letkuihin käsiksi, mutta ne on niin hyvin piilotettu jarrutehostajan taakse, että ei sinne pääse tehostajaa irroittamatta. Onko se vaikea irroittaa tai onko jotain muita keinoja letkujen tarkistamiseksi? Hirvittää vaan ajatus että täytyisi viedä Deltaan korjattavaksi.
Terv: Osku
Lämmittimen vuoto 110:ssä
- larssi21074
- Viestit: 1941
- Liittynyt: 14.10.2004 10:22
- Paikkakunta: Mikkeli
Re: Lämmittimen vuoto 110:ssä
Lämmityslaitteen kenno vuotaa. Vuotanee konehuoneeseen hammastangon päälle?
110:ssä se on helppo vaihtaa vaikka ensin pahalta näyttää. Puolessa päivässä sen sinne vaihtuu jos itse tekee. Jarrutehostajaa ei tarvitse irrottaa. Tuulilasin alta se muovikaukalo ja konehuoneen äänieristepahvi pitää irrottaa ja purkaa puhallin moottori / ilmanjakoläppä ottaa pois niin kenno tulee vetämällä kojelaudan sisältä suht kivuttomasti.
Haulla varmaan löytyy ohjeetkin siihen. Ja kennoja on kahta lajia vuosimallin mukaan. Vanhanmallin kennoa saa täysmessinkisenä joka lienee vahvempi kuin orkkis muovipäätyinen. Lämmitystehossakin ehkä eroa, itse vaihdoin messinkisen mutta eipä ollu talvella pakkasia että ois päässy eroa tutkimaan.
110:ssä se on helppo vaihtaa vaikka ensin pahalta näyttää. Puolessa päivässä sen sinne vaihtuu jos itse tekee. Jarrutehostajaa ei tarvitse irrottaa. Tuulilasin alta se muovikaukalo ja konehuoneen äänieristepahvi pitää irrottaa ja purkaa puhallin moottori / ilmanjakoläppä ottaa pois niin kenno tulee vetämällä kojelaudan sisältä suht kivuttomasti.
Haulla varmaan löytyy ohjeetkin siihen. Ja kennoja on kahta lajia vuosimallin mukaan. Vanhanmallin kennoa saa täysmessinkisenä joka lienee vahvempi kuin orkkis muovipäätyinen. Lämmitystehossakin ehkä eroa, itse vaihdoin messinkisen mutta eipä ollu talvella pakkasia että ois päässy eroa tutkimaan.
Kalusto kuvien muodossa löytyy täältä:
http://ladakerho.fi/ladagalleria/index.php?cat=10129
http://ladakerho.fi/ladagalleria/index.php?cat=10129
Re: Lämmittimen vuoto 110:ssä
Kiitos.
Pystyykö koko homman tekemään konehuoneen puolelta vai pitääkö kojelaudan puolelta purkaa jotain. Siellä vaan on niin pirun ahtaan näköistä.
Osku
Pystyykö koko homman tekemään konehuoneen puolelta vai pitääkö kojelaudan puolelta purkaa jotain. Siellä vaan on niin pirun ahtaan näköistä.
Osku
- larssi21074
- Viestit: 1941
- Liittynyt: 14.10.2004 10:22
- Paikkakunta: Mikkeli
Re: Lämmittimen vuoto 110:ssä
Ei tartte purkaa matkustamon puolelta mitään. Kaikki onnistuu konehuoneesta käsin. Katsoppa myös nuo tuning ohjeet joutessas.. => http://www.ladakerho.fi/ladagalleria/th ... ?album=761
Jos tulee kysyttävää vaihtohommassa niin tekninen tuki on numerossa 050-3311622 ympäri vuorokauden!
viikonloppuisin iltaisin neuvot ovat kuulijan vastuulla.
Jos tulee kysyttävää vaihtohommassa niin tekninen tuki on numerossa 050-3311622 ympäri vuorokauden!
viikonloppuisin iltaisin neuvot ovat kuulijan vastuulla.
Kalusto kuvien muodossa löytyy täältä:
http://ladakerho.fi/ladagalleria/index.php?cat=10129
http://ladakerho.fi/ladagalleria/index.php?cat=10129
Re: Lämmittimen vuoto 110:ssä
Kiitos paljon! Ensi viikolla tulee uusi kenno ja sitten nähdään miten tässä äijän käy.
Osku
Osku
Re: Lämmittimen vuoto 110:ssä
Lämmityslaitteen pientä vuotoa voi ensiksi koettaa paikata nestemäisellä paikkausaineella jonka saa järjästelmään ilmaläpän lämmityksen paluuletkun kautta, joka yhtdistetty vesipumpun imuputkeen,letku irti läpän rungosta ja ruiskulla aine sisään.