Epätasaisen tien tunnistin
Epätasaisen tien tunnistin
Mitä se digiboksi tekee jos tuommoinen tunnistin kertoo, että nyt mennään nimismiehen kiharoissa?
Joka viimeksi nauraa, kuolee iloisena.
- Sdelano v SSSR
- Viestit: 2282
- Liittynyt: 12.4.2006 1:00
- Paikkakunta: Montemurlo/Zelenogorsk/Johanssons
Re: Epätasaisen tien tunnistin
Terve!
Moottorin OBD II -vikadiagnoosijärjestelmä haistelee eri sylinterien palamis- ja sytytyskatkoja, jotka saattaisivat päästää palamatonta polttoainetta katalysaattoriin ja edelleen ympäristöön.
Kyseinen "haistelu" tapahtuu tarkkailemalla moottorin käynnin tasaisuutta kampiakselin asentotunnistimen avulla. Tieto viallisesta sylinteristä saadaan, kun tiedetään nokka-akselin asema.
Epätasainen tie, erityisesti mainitsemasi tuuhatukkaisen poliisipäällikön laineellinen hiuksisto, voi aikaansaada samankaltaisen moottorin hetkellisen käyntinopeuden vaihtelun kuin sytytyskatkot.
Epätasaisen tien anturin tarkoitus on poistaa palamiskatkojen valvonta käytöstä tilapäisesti, jolloin vältetään väärät palamiskatkoilmoitukset.
***
Usein esiintyvä luulo on, että epätasaisen tien anturin tehtävä olisi tilapäisesti poistaa nakutustunnistus toiminnasta. Näin asia ei kuitenkaan ole.
SvS
Moottorin OBD II -vikadiagnoosijärjestelmä haistelee eri sylinterien palamis- ja sytytyskatkoja, jotka saattaisivat päästää palamatonta polttoainetta katalysaattoriin ja edelleen ympäristöön.
Kyseinen "haistelu" tapahtuu tarkkailemalla moottorin käynnin tasaisuutta kampiakselin asentotunnistimen avulla. Tieto viallisesta sylinteristä saadaan, kun tiedetään nokka-akselin asema.
Epätasainen tie, erityisesti mainitsemasi tuuhatukkaisen poliisipäällikön laineellinen hiuksisto, voi aikaansaada samankaltaisen moottorin hetkellisen käyntinopeuden vaihtelun kuin sytytyskatkot.
Epätasaisen tien anturin tarkoitus on poistaa palamiskatkojen valvonta käytöstä tilapäisesti, jolloin vältetään väärät palamiskatkoilmoitukset.
***
Usein esiintyvä luulo on, että epätasaisen tien anturin tehtävä olisi tilapäisesti poistaa nakutustunnistus toiminnasta. Näin asia ei kuitenkaan ole.
SvS
Sdelano v SSSR
***
Neuvostoliittolaista - siis erinomaista!
***
Neuvostoliittolaista - siis erinomaista!
Re: Epätasaisen tien tunnistin
Kiitos vastauksesta. Voisiko noilla kahdella tunnistimella olla kuitenkin jonkunlaisia kytköksiä, kun minulle tuli vikakoodit molemmista em.tunnistimista?
Joka viimeksi nauraa, kuolee iloisena.
- Sdelano v SSSR
- Viestit: 2282
- Liittynyt: 12.4.2006 1:00
- Paikkakunta: Montemurlo/Zelenogorsk/Johanssons
Re: Epätasaisen tien tunnistin
Terve!
Molemmat anturit haistelevat kiihtyvyyttä, joten on tietysti mahdollista, että molemmat antaisivat samanaikaisesti signaalin, joka ei ohjausyksikön mielestä ole uskottava ja joka aiheutuisi jostain poikkeuksellisesta tärähdyksestä tms.
Muuta yhteyttä nakutus- ja epätasaisen tien anturilla ei tietääkseni ole.
Tarkistaisin molempien liittimen ja kiinnityksen, nollaisin vikakoodit ja seuraisin, toistuuko ilmiö.
Onhan moottorin kiinnitys kunnossa?
Nakutustunnistimen kiristysmomentti 15...20 Nm.
menestystä
SvS
Molemmat anturit haistelevat kiihtyvyyttä, joten on tietysti mahdollista, että molemmat antaisivat samanaikaisesti signaalin, joka ei ohjausyksikön mielestä ole uskottava ja joka aiheutuisi jostain poikkeuksellisesta tärähdyksestä tms.
Muuta yhteyttä nakutus- ja epätasaisen tien anturilla ei tietääkseni ole.
Tarkistaisin molempien liittimen ja kiinnityksen, nollaisin vikakoodit ja seuraisin, toistuuko ilmiö.
Onhan moottorin kiinnitys kunnossa?
Nakutustunnistimen kiristysmomentti 15...20 Nm.
menestystä
SvS
Sdelano v SSSR
***
Neuvostoliittolaista - siis erinomaista!
***
Neuvostoliittolaista - siis erinomaista!