multa pyysivät takuuhuollossa olleen auton pissapojan säiliön täytöstä 60€ tosin huomautin asiasta enkä maksanut moista hintaaSmoppi kirjoitti:Maksaako Deltalla muidenkin merkkien kuin Ladan pelkkä vikakoodien luku noin paljon, vai yrittääkö Delta vain päästä eroon Ladoista pitämällä huoltohintoja mahdollisimman korkealla, jotta päätyisivät lopulta paaliin?
11 7 Kalina - ABS-jarrujen diagnosointi
Re: 11 7 Kalina - ABS-jarrujen diagnosointi
Re: 11 7 Kalina - ABS-jarrujen diagnosointi
kehua saa vaikka kuinka paljon mutta opin aikoinaan että kehumisen asteelle tuppasi jäämäämän itsellä on 2009 mallin niva eikä kokemukset takuu huollosta mitenkään kehuttavatpressa kirjoitti:Korkeaa tuntiveloitusta perustellaan kovalla ammattitaidolla, täydellisellä merkkituntemuksella ja täydellisillä testerilaitteistoilla.Smoppi kirjoitti:Maksaako Deltalla...
- toktornivako
- Viestit: 2003
- Liittynyt: 8.11.2007 23:50
- Paikkakunta: Kangasala
Re: 11 7 Kalina - ABS-jarrujen diagnosointi
No tosi mailmassahan tuo vikakoodien luku ja vianmääritys ovat vähänkin laadukkaimmissa huoltopisteissä kiinteitä hintoja ja niillä "5 min" vikakoodin luvuilla kuoletetaan niitä vaikeampien vikojen etsintöjä, ja edelleen olen sitä mieltä että kyllä se osaava ja merkin oli se sitten mikälie tunteva huolto tulee ongelma tapauksissa halvemmax kuin ne "nyrkkipajan" yleismies Jantuset halpoine tunti hintoineen.
Tilauksesta Ladan Vara/Viritys osat suoraan entisestä Neuvostoliitosta
Myös Теплостар-Адверс ajoneuvo lämmittimet.
Myös Теплостар-Адверс ajoneuvo lämmittimet.
Re: 11 7 Kalina - ABS-jarrujen diagnosointi
Tässä se onkin kun aina ei siellä merkkihuollossakaan ole auton ääressä osaava ja tunteva. Jaguaariin ei erään paikkakunnan merkkiliike saanut ajotietokoneen kieltä vaihdettua, kaksi kertaa kävi, ilmoittivat ettei voi vaihtaa. (testerimaksun olivat ottaneet ensimmäisellä kertaa kun olivat yrittäneet) Onneksi eräällä toisella paikkakunnalla oli se osaava asentaja, ja neuvoi kuinka ihan auton omilla näppäimillä kieli vaihtuu.toktornivako kirjoitti:edelleen olen sitä mieltä että kyllä se osaava ja merkin oli se sitten mikälie tunteva huolto tulee ongelma tapauksissa halvemmax kuin ne "nyrkkipajan" yleismies Jantuset halpoine tunti hintoineen.
- toktornivako
- Viestit: 2003
- Liittynyt: 8.11.2007 23:50
- Paikkakunta: Kangasala
Re: 11 7 Kalina - ABS-jarrujen diagnosointi
Niin tällaisia korjaamoita en ole ymmärtänyt jotka aikansa tutkittuaan toteavat ettei voi tehdä mitään! Vie jonnekkin muualle ja lasku perään? Minulla ei kumminkaan ylpeys kestäis myöntää etten saa kuntoon jotain mihin minun ainakin olisi pitänyt saada koulutus? Ja kyllä siellä merkin parissa yleensä löytyy joku joka jotain tietää jostakin, jollei se kyseinen kaveri joka sitä autoa ropaa ole niin tumpelo ettei ymmärrä edes neuvoa kysyä
Tilauksesta Ladan Vara/Viritys osat suoraan entisestä Neuvostoliitosta
Myös Теплостар-Адверс ajoneuvo lämmittimet.
Myös Теплостар-Адверс ajoneuvo lämmittimet.
Re: 11 7 Kalina - ABS-jarrujen diagnosointi
Vastataan monien vuosien takaiseen aiheeseen vielä, jos jollekin muulle tulee sama ongelma.
Delta-autolle olisi voinut asiasta aikanaan reklamoida, koska todennäköisesti lukivat venäjänkielistä testeriä väärin ja vika oli etupyörän hammaskehässä, joka on osoittautunut näissä 2009 vuosimallin Delta-auton Suomeen tuomissa yksilöissä tyypilliseksi viaksi. Ilmeisesti kaikki yksilöt samaa tuotantoerää ja tuotukin Suomeen samaan aikaan. Vika korjaantuu vaihtamalla vetonivel, hammaskehiäkin saa uusia, mutta vaihto on sen verran hankala homma, että koko venonivelen vaihtaa helpommin. Mansemotorsilla onnistuu ABS-jarrujen vikakoodin luku todella edulliseen hintaan (muistaakseni oli 10 euroa, kun itse kävin) ja tähän sisältyi koeajo, jolloin testerillä pystyy reaaliajassa tarkistamaan kunkin pyörän ABS-anturin antamaa nopeustietoa ja tässä näkee mahdolliset katkokset ja epäloogisuudet signaalissa.
ABS-jarrujen vikakoodin pystyy nollaamaan irroittamalla ABS-yksiköltä liitin hetkeksi ja toki auton akun irroittaminenkin sen nollaa.
En olisi varmaankaan tästä autosta koskaan luopunut, jos vika olisi aikanaan selvinnyt. Nyt toinen samanlainen auto käytössä ja sen kanssa tosiaan ABS-jarruvika tuli onnistuneesti Mansemotorsilla selvitettyä ja auto on nyt kunnossa.
Delta-autolle olisi voinut asiasta aikanaan reklamoida, koska todennäköisesti lukivat venäjänkielistä testeriä väärin ja vika oli etupyörän hammaskehässä, joka on osoittautunut näissä 2009 vuosimallin Delta-auton Suomeen tuomissa yksilöissä tyypilliseksi viaksi. Ilmeisesti kaikki yksilöt samaa tuotantoerää ja tuotukin Suomeen samaan aikaan. Vika korjaantuu vaihtamalla vetonivel, hammaskehiäkin saa uusia, mutta vaihto on sen verran hankala homma, että koko venonivelen vaihtaa helpommin. Mansemotorsilla onnistuu ABS-jarrujen vikakoodin luku todella edulliseen hintaan (muistaakseni oli 10 euroa, kun itse kävin) ja tähän sisältyi koeajo, jolloin testerillä pystyy reaaliajassa tarkistamaan kunkin pyörän ABS-anturin antamaa nopeustietoa ja tässä näkee mahdolliset katkokset ja epäloogisuudet signaalissa.
ABS-jarrujen vikakoodin pystyy nollaamaan irroittamalla ABS-yksiköltä liitin hetkeksi ja toki auton akun irroittaminenkin sen nollaa.
En olisi varmaankaan tästä autosta koskaan luopunut, jos vika olisi aikanaan selvinnyt. Nyt toinen samanlainen auto käytössä ja sen kanssa tosiaan ABS-jarruvika tuli onnistuneesti Mansemotorsilla selvitettyä ja auto on nyt kunnossa.
Lada 117 STW 1,4 16v 2009
Lada 112 HB 1,6 16v 2005
Eurosamara 1,5 Gli -98
Saab 900i -90
Saab 9-3 2.0t -02 & 1.8t -04
VW Transporter Syncro -97
VW Passat V6 Syncro -98
VW 1300 -73
4 x Talbot: 3 x 1510 & 1 x Solara
Chrysler 1508 GT
Lada 112 HB 1,6 16v 2005
Eurosamara 1,5 Gli -98
Saab 900i -90
Saab 9-3 2.0t -02 & 1.8t -04
VW Transporter Syncro -97
VW Passat V6 Syncro -98
VW 1300 -73
4 x Talbot: 3 x 1510 & 1 x Solara
Chrysler 1508 GT