119 ja 110 jakopää
Re: 119 ja 110 jakopää
Kyllä pitäisi käydä. Hieman tutkin, niin kaikkiin etuveto 8V- koneisiin (1,1-1,6) pitäisi käydä sama jakopää (kulmikas hammas). Samaraahan oli joskus myös pyöreällä hampaalla.
Samara. Suomesta ja Venäjältä. Sputnikista Euroon.
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»
Re: 119 ja 110 jakopää
Täällä myös 60tkm lähestyy ja jakopääremppa edessä. Varmistelisin vielä 110:n osien sopivuutta 1.6 119 8V koneeseen, myös vesipumpun osalta? Onko joku kyseisen operaation jo 110:n osilla toimittanut? 119 osien saatavuus on hiukan kehnonlaista..
- toktornivako
- Viestit: 2003
- Liittynyt: 8.11.2007 23:50
- Paikkakunta: Kangasala
Re: 119 ja 110 jakopää
Hyvin niitä "1119"sen osiakin saadaan
Tilauksesta Ladan Vara/Viritys osat suoraan entisestä Neuvostoliitosta
Myös Теплостар-Адверс ajoneuvo lämmittimet.
Myös Теплостар-Адверс ajoneuvo lämmittimet.
Re: 119 ja 110 jakopää
Omakohtaista kokemusta entisen 119-omistajana: jakopään osalta 110 osat käyvät, vesipumpusta ei 100% varmuutta, mutta sen vaihtaminen ei kuulu jakopääremonttiin, vaan vaihdetaan vasta sitten, jos tulee vikaa. Tosiaan Venäjän kävijöiltä saa 119 osiakin todella hyvin ja minulle on jäänyt nurkkiin raidetangon päitä, jos sellaisille tulee joskus tarvetta.
Lada 117 STW 1,4 16v 2009
Lada 112 HB 1,6 16v 2005
Eurosamara 1,5 Gli -98
Saab 900i -90
Saab 9-3 2.0t -02 & 1.8t -04
VW Transporter Syncro -97
VW Passat V6 Syncro -98
VW 1300 -73
4 x Talbot: 3 x 1510 & 1 x Solara
Chrysler 1508 GT
Lada 112 HB 1,6 16v 2005
Eurosamara 1,5 Gli -98
Saab 900i -90
Saab 9-3 2.0t -02 & 1.8t -04
VW Transporter Syncro -97
VW Passat V6 Syncro -98
VW 1300 -73
4 x Talbot: 3 x 1510 & 1 x Solara
Chrysler 1508 GT
Re: 119 ja 110 jakopää
Kyllä näyttäisi, että 8V vesipumputkin on kaikissa samanlaisia.
Hakusanana "Помпа 1119" tai "Насос водяной 1119"
Sitä vastoin 16V 1117-1119 tarjotaan samaa pumppua kuin 2170 Prioralle.
Hakusanana "Помпа 1119" tai "Насос водяной 1119"
Sitä vastoin 16V 1117-1119 tarjotaan samaa pumppua kuin 2170 Prioralle.
Samara. Suomesta ja Venäjältä. Sputnikista Euroon.
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»
Re: 119 ja 110 jakopää
Samaroissa ja 8 venaisissa 110-sarjalaisissa ja Kalinoissa on sama vesipumppu,siis mitä Suomessa on myyty. 16 v koneissa 110-sarjalaisessa on oma, Priorassa ja Kalinassa käytetään samaa vesipumppua. Sitä en tiedä mitä eroa näillä on keskenään. Jakopään rullatkin erilaiset Priora/Kalina kuin 110-sarjalaisessa.
Jakohihnoja on kahdenlaisia 8v koneisiin. Vanhempaa pyöreähampaista ja tässä erilainen kiristinrulla kuin uudemmissa kulmikkailla hampailla varustetussa koneessa.
Uusi (vasemmalla) ja vanha (oikealla) kiristinrulla
Pituuden puolesta jakohihnat menevät kyllä ristiin, mutta olkaa huolellisia että tulee oikealla profiililla oleva hihna! Reilu 3 vuotta ja 35 tkm kesti pyöreähampainen jakohihna Kalinassa(pitäisi siis olla kulmikas) kunnes motarilla cruise päällä päätti katketa... Vanha oli Gates:n hihna eli laatumerkki ja korjaamolla (ei Deltassa) vaihdettu edellisen omistajan toimesta. Kannattaa siis olla tarkkana myös teettäessäsi hihnan vaihdon "ammatilaisella".
Onneksi selvisimme säikähdyksellä ja pienellä v*****ksella. Onneksi ei motarilla ollut ruuhkaa, tosin ei kukaan pysähtynyt kun pientareella hätävilkut päällä ja kolmia tien poskessa apua odotimme. Hinurilla auto tallille ja uudet jakopään hilut vesipumppua myöten kiinni ja matka jatkuu.
Jakohihnoja on kahdenlaisia 8v koneisiin. Vanhempaa pyöreähampaista ja tässä erilainen kiristinrulla kuin uudemmissa kulmikkailla hampailla varustetussa koneessa.
Uusi (vasemmalla) ja vanha (oikealla) kiristinrulla
Pituuden puolesta jakohihnat menevät kyllä ristiin, mutta olkaa huolellisia että tulee oikealla profiililla oleva hihna! Reilu 3 vuotta ja 35 tkm kesti pyöreähampainen jakohihna Kalinassa(pitäisi siis olla kulmikas) kunnes motarilla cruise päällä päätti katketa... Vanha oli Gates:n hihna eli laatumerkki ja korjaamolla (ei Deltassa) vaihdettu edellisen omistajan toimesta. Kannattaa siis olla tarkkana myös teettäessäsi hihnan vaihdon "ammatilaisella".
Onneksi selvisimme säikähdyksellä ja pienellä v*****ksella. Onneksi ei motarilla ollut ruuhkaa, tosin ei kukaan pysähtynyt kun pientareella hätävilkut päällä ja kolmia tien poskessa apua odotimme. Hinurilla auto tallille ja uudet jakopään hilut vesipumppua myöten kiinni ja matka jatkuu.
Re: 119 ja 110 jakopää
Tästähän täällä joku joskus väitti ettei ole merkitystä millä hampaalla hihna on, kuulemma sopeutuu paikalleen (ja oli jopa kuvia kuinka oli hampaat hioutuneet paikalleen). Hihnan hammasprofiilin määrää kampiakselin ja nokka-akselin hammaspyörät, ja vesipumppu ja hihna pitää ostaa ostaa näiden hammasprofiilin mukaan.Jaakkima kirjoitti:Reilu 3 vuotta ja 35 tkm kesti pyöreähampainen jakohihna Kalinassa(pitäisi siis olla kulmikas) kunnes motarilla cruise päällä päätti katketa...
Onneksi on vielä vapaastipyöriviä moottoreita ettei hihnan katkeaminen hajota koko moottoria.
Re: 119 ja 110 jakopää
Niin taisi olla vielä niin, että takavuosina Motonet myi pelkästään pyöreähampaista hihnaa kaikkiin 8V etuvetoLadoihin, nykyisestä tilanteesta en tiedä. Pressa kyllä ansiokkaasti aikoinaan puuttui tähän epäkohtaan ja itsekin osasin senjälkeen hankkia hihnan oikealla profiililla muualta.
Samara. Suomesta ja Venäjältä. Sputnikista Euroon.
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»