Samara päästää liikaa

Etuvetoiset Ladat: Samara, 110 ja 117/119 eli Kalina ja muut uudet Ladat.
Avatar
jta
Viestit: 4366
Liittynyt: 11.1.2004 22:08
Paikkakunta: Kempele
Viesti:

Re: Samara päästää liikaa

Viesti Kirjoittaja jta »

Ääni tuolle kaasuläpänrajoittimen säädölle. Tässä vastikään mulla oli nappis huollettavana missä puuttuva tyhjäkäynti oli korjattu avaamalla kaasuläppää. Seosruuvilla ei ollut käyntiin mitään vaikutusta. Tuo vaikutti sitten myöskin sytkäennakoihin kun virranjakalle tuli alipaine tyhjäkäynnilläkin niin ennakot jotain aivan muuta kuin niiden olisi pitänyt olla.
Auto saa olla mikä tahansa, kunhan se vain on takapotku lada
Kuva
http://oulunseudunladailijat.dy.fi:8080/index.html http://latushka83.dy.fi:8080/latushka/tervetuloa.html

2107 -94, 1200L -88
Pave
Viestit: 18
Liittynyt: 6.12.2017 10:45

Re: Samara päästää liikaa

Viesti Kirjoittaja Pave »

Kiitoksia vinkeistä. Erinomaisen selkeä tuo mushin linkki, vähän toista kuin korjausoppaan tuherot.

Aika paljon kaikenlaisia virityksiä näihin on kai tehty, mikä laittaa arvelemaan että katsastuksiakin on niillä läpäisty. Mutta olisihan tuo kiva saada toimimaan kuten tehdas on viisaudessaan tarkoittanut. Mikäs muu tuon toimimattomuuden sitten aiheuttaisi, kuin ihan perinteinen tukkeuma kaasarissa -kun kerran solenoidinkin toimii? Eli purkamista sekä bensassa liottelua, ja sitten paineilmaa kanaviin. Kalvot kai varmuudeksi irti.

Sinänsä jännää, että kiesi kukkuu kuten pitääkin, starttaa ja vetää hyvin, eikä pensaa mene yli seitsemää litraa. Tällä perusteella sanoisin, että kaasari voisi vallan hyvin olla puolta simppelimpi ilmestys. Mutta päästöjen takia kai näitä hienouksia tehdäänkin -tai tehtiin, 30 vuotta sitten. Helppoa oli Warren kanssa, jos edes erehtyy mittaamaan niin analysaattori kuulemma tuhoutuu.
Pave
Viestit: 18
Liittynyt: 6.12.2017 10:45

Re: Samara päästää liikaa

Viesti Kirjoittaja Pave »

Samara sai leiman. Ennen katsastusta päätin vielä elvyttää kaasaria, ja hyvä niin. Seosruuvi nimittäin muuttui tarpeelliseksi ja samoin solenoidi, nyt piuhan irroittaminen sammuttaa auton tyhjäkäynnillä.

Tähän pääsin sillä, että vaihdoin loputkin kaasarin kalvot (Manse Motorsin korjaussarja oli hyvä setti) ja puhaltelin paineilmaa kanaviin. Bensapintaa yritin säätää vieläkin alemmas. En tiedä mikä oli ratkaiseva siirto, vai olivatko kaikki. Joka tapauksessa, kiitoksia kirjoittajille avusta!
Vastaa Viestiin