Päivää taas. Moottorin perustiedot, vm 2000, ajettu noin 85.000km:
Sylinteritilavuus: 1499
Moottorin koodi: 2111
kW: 57
Johtuneeko kelistä (välillä pakkasta, välillä, sulaa, lunta),
että startatessani tänään tyhjäkäynti ei pysynyt päällä? Kun
sain moottorin lämpimäksi, niin tyhjäkäynti tippui ihan oikein
johonkin 700-800 kierrokseen, mutta kone otti itsekseen kierroksia
noin 2500 asti: pysyi siinä pari sekuntia ja taas takaisin alemmille
kierroksille ja sieltä ylös.
Kesällä vaihdettiin ilmamääräanturi (ilmanputsarissa kiinni), ja
tämä heijausongelma poistui, kun avasin marketin pihalla konepellin
ja nyin ilmamääräanturin johtoja sinne tänne. Lieneekö tämä
päivän tilapäisen häiriön syy nopeasti vaihtuvat kelit/kosteus?
Check Engine on palanut kohta viikon, joten jotain voi olla pielessä
myös muissa antureissa? Tämän epäilyni takia oikeastaan kirjoitin
tämän postauksen.
-kst, Tampere
110 tyhjäkäynti heijaa
Re: 110 tyhjäkäynti heijaa
Tyhjäkäynnin säätömoottori voi takerrella, eli sen puhdistaisin tai vaihtaisin (ja toki se kara pesä pitää puhdistaa).
Re: 110 tyhjäkäynti heijaa
Itsellä Samarassa oli tyhjäkäynti ongelmia kylmänä ja chek engine silloin syttyi.
Kun vaihdoin tyhjäkäyntimoottorin, vika poistui.
Kun vaihdoin tyhjäkäyntimoottorin, vika poistui.
Rikkinäistä ei voi muuta kun korjata...