Minulle sattui viikko sitten sellainen ongelma, että vuosimallia 2001 oleva 110 rupesi köhimään kesken ajon ja sammui melkein heti. Köhiminen alkoi ensin ainoastaan korkeilla kierroksilla, mutta ei kestänyt kauaa kunnes kierrokset hiipuivat nolliin ja auto sammahti eikä suostunut käynnistymään enää.
Pienen hinausoperaation jälkeen auto kumminkin lähti käymään kotipihassa, mutta yski kovasti ja sammui lopulliseti (ei ole siis lähtenyt uudestaan käymään). Oireet vaikuttivat siltä kuin bensa olisi loppunut.
Itse olen tullut sellaiseen johtopäätökseen, että vika ei pitäisi olla (varmaan) bensapumpussa tai suodattimissa. Sytytyksessä vaikuttaisi olenvan jotain häikkää, mutta en ole varma miten lähtisin asiaa tarkemmin tutkimaan.
Tarvitsisin hieman neuvoja asian suhteen...missä voisi olla vikaa ja voisiko tuon vian korjata mahdollisesti itse? Auto on toiminut muuten täysin normaalisti ennen tätä ja akku ja muut sähköt pelittävät vieläkin joten...?
110 jätti matkalle
-
- Viestit: 3624
- Liittynyt: 3.7.2010 22:09
Re: 110 jätti matkalle
No kato tuleeko kipinää.
Luottamus hyvä, kontrolli parempi.
Neuvostoliitossa ei ollut tätäkään ongelmaa.
Neuvostoliitossa ei ollut tätäkään ongelmaa.
Re: 110 jätti matkalle
Polttoainepaineen tarkistus tapahtuu kannen pääällä olevan polttoainetukin päästä olevasta venttiilistä. eli musta korkki pois japainat venttiiliä auki, bensaa pitäisi roiskahtaa rutkasti, pidä hetki pohjassa että paine on varmasti poissa ja sitten virrat päälle ja tarkista uudelleen, ellei nyt tule samalla lailla roiskahtaen niin bensapummppu/suodati/polttoainepumpun rele.
Kipinän testaukseen tarvitset kaverin, irrota yksi sytytystulppa ja laita se ykkösjohtoon ja pidä runkoa lohkoa vasten, kaveri starttaamaan ja kipinä pitäisi näkyä kärkien välissä. Toista sama joka pytylle ja jos jostain puuttuu niin tulpanjohto tai jos kahdesta/kaikista niin puola tai jopa ohjainlaite. Tarkista toki että kaikki näkyvät johdot ovat kiinni ja ehjät. Toki joku kammen asentotunnistimen rikkoutuminenkin poistaa koko kipinän, siksi ehkä vikakoodien lukeminen olisi hyvä ja sen perusteella voisi myös edetä.
Kipinän testaukseen tarvitset kaverin, irrota yksi sytytystulppa ja laita se ykkösjohtoon ja pidä runkoa lohkoa vasten, kaveri starttaamaan ja kipinä pitäisi näkyä kärkien välissä. Toista sama joka pytylle ja jos jostain puuttuu niin tulpanjohto tai jos kahdesta/kaikista niin puola tai jopa ohjainlaite. Tarkista toki että kaikki näkyvät johdot ovat kiinni ja ehjät. Toki joku kammen asentotunnistimen rikkoutuminenkin poistaa koko kipinän, siksi ehkä vikakoodien lukeminen olisi hyvä ja sen perusteella voisi myös edetä.