Kalinan (119) mittaristosta sammui jo toinen taustavalo, joten ajattelin vaihtaa ne, vaikka eipä niitä näin kesällä mihinkään tarvikaan.
Vaan enpä osannut. Mittariston "karmi" irtosi helposti, kuten myös mittaristo, mutta pitäiskö tuon klöntin mahtua ulos purkamatta enempää?
Kovin myös näytti umpinaiselta palikalta koko mittaristo. Mistä polttimoita pääsee vaihtamaan? Varmaan takaapäin, mutta kuinka.
Odotin, että olisi ollut yhtä helppa ja kivaa kuin satakympissä, mutta kaiken se kehitys näköjään pilaa.
Kalinan mittarivalot
Re: Kalinan mittarivalot
Ei ole kokemusta, vaikka pitäisi itsekin tuohon hommaan ryhtyä, näytön taustavalo kun on pimeänä.
Tällainen kuvasarja löytyi pikaisella haulla:
http://avto-pozitiv.ru/TECH/KALINA/PRIBORKA/pr.htm
Tällainen kuvasarja löytyi pikaisella haulla:
http://avto-pozitiv.ru/TECH/KALINA/PRIBORKA/pr.htm
Sometimes is never quite enough
11193 U40 110 '07 | 21113 S01 130 '04 | 21124 U51 142 '06
11193 U40 110 '07 | 21113 S01 130 '04 | 21124 U51 142 '06
Re: Kalinan mittarivalot
Jaha. Kuvien perusteella tuolla on siis sittenkin samanlaiset nappulat kuin 111:n mittaristossa... Ilmeisesti oli tetristaitojen lisäksi näkökyky hukassa. Täytyypä kokeilla joskus uudemman kerran.
Re: Kalinan mittarivalot
Noni. Mittarivalojumppa suoritettu. Osoittautuikin yllättävän ärsyttäväksi.
Avaruusgeometrian taitoni olivat kasvaneet ekasta yrityksestä sen verran, että sain mittariston pyöriteltyä ulos kolostaan. Vaan eipä nuo polttimot olleetkaan samanlaiset kuin 110:ssa.
Nää penteleet oli juotettu kantaansa, eikä lähimmästä varaosaliikkeestä löytynyt sopivaa. Hyvin lähelle osui, mutta sen verran oli eroa, ettei kiristynyt kunnolla vaan jäi hölskymään... Mitään tunnistettavaa tyyppimerkintää etsinnän avuksi ei näissä Ladan versioissa ollut.
Päädyin sitten purkamaan palaneet polttimot ja juottamaan tavalliset kiilakantapolttimot tialle. En suosittele kenellekään. Ainakin Philipsin lampuissa koivet on jotain erinomaisen huonosti juottuvaa, eikä nuo Ladankaan lirpakkeet kovin hanakasti tinaa imeneet.
Nyt palaa taas kaikki tuikut, mutta kovin pitkäikäisiksi en uskalla kolvailujani ennustaa. Eli jos jollekin venäjänkävijälle on tarttunut tuommoisia mukaan, niin voisin mieluusti ostaa kourallisen. Tai vielä parempi, jos joltain löytyy samaan reikään käyvää kantaa normaalille polttimolle. Semmoisiakin näyttää olevan olemassa, kun tuolta oli osa jo vaihdettu moisiin...
Avaruusgeometrian taitoni olivat kasvaneet ekasta yrityksestä sen verran, että sain mittariston pyöriteltyä ulos kolostaan. Vaan eipä nuo polttimot olleetkaan samanlaiset kuin 110:ssa.
Nää penteleet oli juotettu kantaansa, eikä lähimmästä varaosaliikkeestä löytynyt sopivaa. Hyvin lähelle osui, mutta sen verran oli eroa, ettei kiristynyt kunnolla vaan jäi hölskymään... Mitään tunnistettavaa tyyppimerkintää etsinnän avuksi ei näissä Ladan versioissa ollut.
Päädyin sitten purkamaan palaneet polttimot ja juottamaan tavalliset kiilakantapolttimot tialle. En suosittele kenellekään. Ainakin Philipsin lampuissa koivet on jotain erinomaisen huonosti juottuvaa, eikä nuo Ladankaan lirpakkeet kovin hanakasti tinaa imeneet.
Nyt palaa taas kaikki tuikut, mutta kovin pitkäikäisiksi en uskalla kolvailujani ennustaa. Eli jos jollekin venäjänkävijälle on tarttunut tuommoisia mukaan, niin voisin mieluusti ostaa kourallisen. Tai vielä parempi, jos joltain löytyy samaan reikään käyvää kantaa normaalille polttimolle. Semmoisiakin näyttää olevan olemassa, kun tuolta oli osa jo vaihdettu moisiin...