110 etuiskarin irrotus
-
- Viestit: 1933
- Liittynyt: 30.6.2005 19:58
- Paikkakunta: Öllölä,Tuupovaara Joensuu
110 etuiskarin irrotus
Iskari on alapäästään kiinni kahdella pultilla.Kuinka niistä ylemmän saa irti?
2112,-04,hopea
2112,-06,musta
2111,-06,musta
2x 1119,-08,hopea
ex:2105x3,2107x3,2104x2,2109x2,2110x2,2108,2111x2,2112x2,1117.
Vielä kun pääsis Popetan kyytiin!
2112,-06,musta
2111,-06,musta
2x 1119,-08,hopea
ex:2105x3,2107x3,2104x2,2109x2,2110x2,2108,2111x2,2112x2,1117.
Vielä kun pääsis Popetan kyytiin!
Re: 110 etuiskarin irrotus
Ihan samalla tavalla kuin alemmankin. Pultin asento vaan kannattaa merkata, kun sillä säädetään camber.
Saab 9000 CS 1997
Re: 110 etuiskarin irrotus
Se ylempi on epäkeskopultti camberin säätöä varten. Ei sitä välttämättä saa irti kuin poraamalla, jos on hyvin jämähtänyt kiinni. Uusi pitää tietysti olla tilalle.
Etkös sinä ole jousea vaihtamassa, minkä takia pitää iskaria/tukivartta irrottaa? Ota koko tolppa alhaalta irti ja vaihda pelkkä jousi, samalla voi laittaa myös uuden iskaripatruunankin sisään. Näin ei tarvitse niitä tukivarren pultteja väkisin irroittaa.
Etkös sinä ole jousea vaihtamassa, minkä takia pitää iskaria/tukivartta irrottaa? Ota koko tolppa alhaalta irti ja vaihda pelkkä jousi, samalla voi laittaa myös uuden iskaripatruunankin sisään. Näin ei tarvitse niitä tukivarren pultteja väkisin irroittaa.
Samara. Suomesta ja Venäjältä. Sputnikista Euroon.
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»
-
- Viestit: 1933
- Liittynyt: 30.6.2005 19:58
- Paikkakunta: Öllölä,Tuupovaara Joensuu
Re: 110 etuiskarin irrotus
Sain narrattua jousen palat pois kun kallistin pulttikoneella tolpan epäkeskopultin varassa.Vaan eipä puristettu jousi mahdu paikalleen vaikka alapallo on irti.Epäkeskopultti on ja pysyy.Aloin irrottamaan vetoakselin mutteria mutta sekään ei irtoa koneella eikä voimavarrella! Into lopahti tältä illalta.
2112,-04,hopea
2112,-06,musta
2111,-06,musta
2x 1119,-08,hopea
ex:2105x3,2107x3,2104x2,2109x2,2110x2,2108,2111x2,2112x2,1117.
Vielä kun pääsis Popetan kyytiin!
2112,-06,musta
2111,-06,musta
2x 1119,-08,hopea
ex:2105x3,2107x3,2104x2,2109x2,2110x2,2108,2111x2,2112x2,1117.
Vielä kun pääsis Popetan kyytiin!
-
- Viestit: 1933
- Liittynyt: 30.6.2005 19:58
- Paikkakunta: Öllölä,Tuupovaara Joensuu
Re: 110 etuiskarin irrotus
Jousi on paikallaan!(en sitten irrottanut epispulttia)
-Vaan oli se kyllä temppuilua ja tosi köyhiä "patentteja",pähkäilyä ja huokailua.
Seuraavan jousi/iskariremontin saa tehdä ammattimies.
-Vaan oli se kyllä temppuilua ja tosi köyhiä "patentteja",pähkäilyä ja huokailua.
Seuraavan jousi/iskariremontin saa tehdä ammattimies.
2112,-04,hopea
2112,-06,musta
2111,-06,musta
2x 1119,-08,hopea
ex:2105x3,2107x3,2104x2,2109x2,2110x2,2108,2111x2,2112x2,1117.
Vielä kun pääsis Popetan kyytiin!
2112,-06,musta
2111,-06,musta
2x 1119,-08,hopea
ex:2105x3,2107x3,2104x2,2109x2,2110x2,2108,2111x2,2112x2,1117.
Vielä kun pääsis Popetan kyytiin!
Re: 110 etuiskarin irrotus
Hivenen asiaa sivuten: Vaihdoin omaan kulkineeseen etupyörän laakerin (piti vähän ääntä 9 vuoden seisonnan jälkeen). Kaikki ruuvit aukesivat ihan pulttipysyllä puoliteholla (kolmiasentoinen valikko), toki auton öljysin jo viime syksynä. Viimesyksynä jarruremontin yhteydessä katkesi molemmat satulan pultit, kun pyssyllä yritti avata. voisi ehkä väittää että on tuosta öljyämisestä jotain hyötyä, vaikkei kuulemma ruostesuojauksesta käykkään...
Re: 110 etuiskarin irrotus
Ei se välttämättä aina onnistu alustan kiinnitysten avaaminen ns. ammattimieheltäkään. Joskus kauan sitten vietiin paikalliselle TB aseman korjaamolle veljen 110 nelipyörämittaukseen. Ei mennyt pitkään, kun ammattimies tuli kertomaan, ettei raidetangon säätöjen lukitusmuttereita saa auki - tuokaa (romunne) sitten takaisin, kun ne on löysytetty.Joen musikka kirjoitti:Jousi on paikallaan!(en sitten irrottanut epispulttia)
-Vaan oli se kyllä temppuilua ja tosi köyhiä "patentteja",pähkäilyä ja huokailua.
Seuraavan jousi/iskariremontin saa tehdä ammattimies.
Piti sitten kotioloissa amatöörinä tarttua leveäleukaiseen isoon jakariin ja kas nehän aukesi pamahtaen kun alkoi kunnolla sillä vääntää. Nyt sitten takaisin ammattimiehen luokse, kun lukitusmutterit oli löysytetty ja saatiin varsinainen toimenpide tehtyä.
Hienoa, että homma kuitenkin onnistui. Oikea Ladamies ei pienistä vastoinkäymisistä lannistu.
Samara. Suomesta ja Venäjältä. Sputnikista Euroon.
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»
Re: 110 etuiskarin irrotus
Aukeamatonta ruuvia ei vielä ole vastaan tullut, aikaa viepiä kyllä. Pahin oli mersun takakelkan ruuvi joka meni takapalkin sisään poikki. Siihen sitten porattiin ja tehtiin kaikkia tempppuja, kunnes lopuksi päästettiin asetyleeni pillillä nopasti kuumaksi (eihän siinä ole kuin tankki ja ruostesuoja aineet palkin sisällä). Toki kontin puolelta löytyi yksi reikä läheltä, josta sai paineilmalla jäähdytettyä, ettei syttynyt palamaan. Jäähtymisen jälkeen taas tappia reikään ja sai tyngän pois. Aikaa meni yli neljä tuntia yhteen ruuviin, mutta lähti. Joskus olen kieltäytynyt alotamasta nelipyöräsuuntausta kun aika on ollut perus suuntaukseen (0,75) ja alustan pultit umpiruosteessa, niihin on varattava suosista tupla aika ja hakea asetyleeni vehkeet valmiiksi viereen (toki induktio lämmitintäkin voi käyttää).
Silti iltaisin on kiva kavereiden kanssa autoja ruuvailla, kun ei ole aikataulua eikä kiirettä.
Silti iltaisin on kiva kavereiden kanssa autoja ruuvailla, kun ei ole aikataulua eikä kiirettä.
Re: 110 etuiskarin irrotus
no mulle kanssa sattunut että pultin mutteri lähtenyt pyöriin fiat scudon kotelossa ,ei muuta kun rälläkällä auki ja migillä mutteri kiinni