Samara 1500 vm 2000 vikadiagnostiikka

Etuvetoiset Ladat: Samara, 110 ja 117/119 eli Kalina ja muut uudet Ladat.
eewee

Samara 1500 vm 2000 vikadiagnostiikka

Viesti Kirjoittaja eewee »

Morjes,
Valitettavasti ite en ole tämän merkin harrastaja, mutta mieluusti otin talliin tuollaisen kokasteltavaksi.

Vika valo syttynyt ja kuumana käy tyhjäkäyntiä voimakkaasti heijaamalla.

Vikavaloa en saa vilkkumaan vaikka hyppylangan napoihin "liittimen navat hanskalokeron alla" laitan kiinni. Mitä teen väärin tai miten saan virhekoodit ulos?


Lambdan jo vaihdoin, kun mittaamalla jännitevaihtelu oli todella hidasta. Moottorin lämpötila-anturin vastusarvot vaikuttavat olevan sellaiset kuin pitää. Myös tältä sivustolta hienosti ne sain etsittyä.

Kiitoksia jo tässä vaiheessa.
virtain
Viestit: 1113
Liittynyt: 7.11.2010 20:29

Re: Samara 1500 vm 2000 vikadiagnostiikka

Viesti Kirjoittaja virtain »

Laitoitko virrat päälle, kun hyppylanka oli kiinni siellä hanskalokeron alla?
Avatar
pressa
Viestit: 10174
Liittynyt: 25.9.2003 13:23
Paikkakunta: Seinäjoki

Re: Samara 1500 vm 2000 vikadiagnostiikka

Viesti Kirjoittaja pressa »

eewee kirjoitti: hyppylangan napoihin "liittimen navat hanskalokeron alla" laitan
Onko auto varmasti GM tekniikalla? ettei ole jo bosch, siitä ei koodeja saa vilkuiteltua. Helpoiten voit katsoa onko ilmamassa anturin kaulus muovinenpyöreä kuten kuvassa (bosch) vai metallinen kanttinen (GM)
Kuva
eewee

Re: Samara 1500 vm 2000 vikadiagnostiikka

Viesti Kirjoittaja eewee »

virtain kirjoitti:Laitoitko virrat päälle, kun hyppylanka oli kiinni siellä hanskalokeron alla?
Laitoin virrat päälle.

Ilmamassa-anturi on muovinen kuten kuvassa.

Eli vaatisi piuhavirityksen OBD lukijaan? Onko piuhakikkailu toimiva?
Avatar
samarai
Lada kerhon jäsen
Viestit: 10463
Liittynyt: 25.9.2003 23:24
Paikkakunta: г. Тарту , Э€€P

Re: Samara 1500 vm 2000 vikadiagnostiikka

Viesti Kirjoittaja samarai »

Ei taida onnistua, kannattaa hommata vikakoodinlukija.
Samara. Suomesta ja Venäjältä. Sputnikista Euroon.
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»
eewee

Re: Samara 1500 vm 2000 vikadiagnostiikka

Viesti Kirjoittaja eewee »

samarai kirjoitti:Ei taida onnistua, kannattaa hommata vikakoodinlukija.
Niin vähän arvelin kun ohjeita tsuumailin. Eli antureita mittailemalla osa kerrallaan vaihtton?

MIttasin juuri lämpötila-anturin vastuksen. 4.2 kohm. Ulkolämpötila 7 asteen luokkaa. Vastusarvo lienee olevan jotakuinkin ok.
En kuitenkaan usko, että vikavaloa tuosta lämpötilanturista heittäis jos kerran vastusarvoja antaa. Tosin käytin auton kuumaksi ja flektiä en saanut käynnistymään lainkaan. Jos anturista ottaa piuhan irti, flekti käynnistyy.

??
Avatar
samarai
Lada kerhon jäsen
Viestit: 10463
Liittynyt: 25.9.2003 23:24
Paikkakunta: г. Тарту , Э€€P

Re: Samara 1500 vm 2000 vikadiagnostiikka

Viesti Kirjoittaja samarai »

Niin se muistaakseni kuuluukin käynnistyä, kun ottaa piuhan irti.
Samara. Suomesta ja Venäjältä. Sputnikista Euroon.
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»
Avatar
pressa
Viestit: 10174
Liittynyt: 25.9.2003 13:23
Paikkakunta: Seinäjoki

Re: Samara 1500 vm 2000 vikadiagnostiikka

Viesti Kirjoittaja pressa »

eewee kirjoitti:Eli vaatisi piuhavirityksen OBD lukijaan? Onko piuhakikkailu toimiva?
Jos on merkkikohtainen 12 pin liitin niin pitää sovittaa 16 pin obd-lukijaan. Kolme johtoa, akku plus, maadoitus ja signaali linja. Toki kaikki obd-lukijat eivät toimi ja se mikä toimii selviää vain kokeilemalla.
Avatar
jta
Viestit: 4364
Liittynyt: 11.1.2004 22:08
Paikkakunta: Kempele
Viesti:

Re: Samara 1500 vm 2000 vikadiagnostiikka

Viesti Kirjoittaja jta »

Boschilaisessa toimii nuo elm327 bluetooth vikakoodinlukijat ainakin moitteettomasti. Motonetistä saa noin 35€ hintaan. Kiinasta taas n.5€ hintaan samaa kampetta kuin motonetti myy. Tarvii tietenkin kaveriksi android puhelimen ja sopivan ohjelman esim. torque.
Auto saa olla mikä tahansa, kunhan se vain on takapotku lada
Kuva
http://oulunseudunladailijat.dy.fi:8080/index.html http://latushka83.dy.fi:8080/latushka/tervetuloa.html

2107 -94, 1200L -88
eewee

Re: Samara 1500 vm 2000 vikadiagnostiikka

Viesti Kirjoittaja eewee »

jta kirjoitti:Boschilaisessa toimii nuo elm327 bluetooth vikakoodinlukijat ainakin moitteettomasti. Motonetistä saa noin 35€ hintaan. Kiinasta taas n.5€ hintaan samaa kampetta kuin motonetti myy. Tarvii tietenkin kaveriksi android puhelimen ja sopivan ohjelman esim. torque.

Sain autokorjaamosta lainaan adapterin. Mun WIFI elm327 ei toiminu laisinkaan. Pitää siis metästää toinen lukija.
Tosin tein sitten sellasenkin testin että nappasin ilmamassa-anturista johdon irti auton käydessä ja käynti ei muuttunut laisinkaan. Eli oisko se vika siinä. Voiko sen mitata?
Avatar
samarai
Lada kerhon jäsen
Viestit: 10463
Liittynyt: 25.9.2003 23:24
Paikkakunta: г. Тарту , Э€€P

Re: Samara 1500 vm 2000 vikadiagnostiikka

Viesti Kirjoittaja samarai »

Pitää olla Android puhelin tai tabletti, Windowsilla se ELM327 lukija ei ainakaan veljen 110:n kanssa pelittänyt.
Samara. Suomesta ja Venäjältä. Sputnikista Euroon.
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»
eewee

Re: Samara 1500 vm 2000 vikadiagnostiikka

Viesti Kirjoittaja eewee »

samarai kirjoitti:Pitää olla Android puhelin tai tabletti, Windowsilla se ELM327 lukija ei ainakaan veljen 110:n kanssa pelittänyt.
Mulla tosin on toi Iphone jota käytän sen ELMin kanssa.
eewee

Re: Samara 1500 vm 2000 vikadiagnostiikka

Viesti Kirjoittaja eewee »

Tosin mittasin sen massa-anturin. Suurin jännite jonka sielä ulos sain oli noin 8 v. Navoista 2-4. Kierrokset eivät vaikuttaneet jännitteeseen millään tapaa.
Avatar
mush
Viestit: 2002
Liittynyt: 27.9.2003 12:50
Paikkakunta: Veikkola
Viesti:

Re: Samara 1500 vm 2000 vikadiagnostiikka

Viesti Kirjoittaja mush »

Kannattaa kokeilla myös eri softia, jotkut toimii, toiset ei. Minulla toimii kiinan lukijan kanssa OBD car doctor niminen appi Androidilla, jotkut muut yritti kyllä kovasti, mutta yhteyttä ei saanut.
Sometimes is never quite enough
11193 U40 110 '07 | 21113 S01 130 '04 | 21124 U51 142 '06
Avatar
Jouska
Viestit: 3007
Liittynyt: 24.9.2003 10:33
Paikkakunta: Esboo

Re: Samara 1500 vm 2000 vikadiagnostiikka

Viesti Kirjoittaja Jouska »

eewee kirjoitti:
samarai kirjoitti:Ei taida onnistua, kannattaa hommata vikakoodinlukija.
Niin vähän arvelin kun ohjeita tsuumailin. Eli antureita mittailemalla osa kerrallaan vaihtton?

MIttasin juuri lämpötila-anturin vastuksen. 4.2 kohm. Ulkolämpötila 7 asteen luokkaa. Vastusarvo lienee olevan jotakuinkin ok.
En kuitenkaan usko, että vikavaloa tuosta lämpötilanturista heittäis jos kerran vastusarvoja antaa. Tosin käytin auton kuumaksi ja flektiä en saanut käynnistymään lainkaan. Jos anturista ottaa piuhan irti, flekti käynnistyy.

??
Moi,

Ainakin GM ruiskussa ei sytytä vikavaloa jos lämpöanturi on rikki. Joo, joo tiedän että tämä ei ole GM ruiskuinen.

Jos flekti ei lähde pyörimään ollenkaan suht kuumalla moottorilla lienee se viittaavan lämpöanturivikaan. Itse ajaisin lämpöanturin johto irrotettuna, tai ainakin kokeilisin sen irrottamista. Eikös se käynnistänyt varajärjestelmän?

Tulpan kuntoa kannattaa katsoa. Jos kovin nokiset, se myös viittaa lämpöanturivikaan kun moottori saa liikaa soppaa.
***************************************************************
EX- VAZ 21093 1,5i 51kW Cross over vm1995/2011, GM-ruisku, Euro-S sisustus, korotettu alusta.
Vastaa Viestiin