Samaran korkeankojelaudan korvaaminen matalalla.
Samaran korkeankojelaudan korvaaminen matalalla.
Hei! Elikkä menisikö gm-samaran matalakojelauta tollaseen 2002 vuosimallin samaraan? Itse en pidä tuosta korkeastakojelaudasta ja muutenki siitä on suurin osa kiinnikkeistä hajalla . Mittariston joutuu ainakin vaihtaa samalla. Mutta onko johdot yhteensopivia ja tarviiko jotain muuta vaihtaa mukana? Ja sille boschin boksille täytyy varmaan keksiä joku muu paikka.
Re: Samaran korkeankojelaudan korvaaminen matalalla.
Moi,
Eiköhän se onnistu. Kukaan ei muistaakseni ole täällä foorumilla tehnyt tuota näin päin.
Vanhaan mittaristoon tulee kaksi johdin liitintä. Valkoinen ja punainen. Vanhassa mittaristossa on vielä se alipainemittari. Vanhan mittariston tausta näyttää tältä:
Minulta saat tuon vanhan mittariston jos tarviit, sanotaan vaikka 20 eurolla. Näyttäisi tuo rele siitä puuttuvan mutta se voi olla jossain tavaroissani.
Ja jos tuohon hommaat ryhdyt, kannattaa matalakojetaulun sivukiinnityskohtiin jo tehdä vaikka alumiinipellistä vahvikkeet. Ne sivukiinnityspisteet helposti murtuvat nimittäin. Tuli mieleen vielä tuuletus/lämmitys säätimet. Jos niiden se "kotelo" sopii vanhaan kojetauluun sitten sitä ei tarvitse tilata erikseen Venäjältä.
Eiköhän se onnistu. Kukaan ei muistaakseni ole täällä foorumilla tehnyt tuota näin päin.
Vanhaan mittaristoon tulee kaksi johdin liitintä. Valkoinen ja punainen. Vanhassa mittaristossa on vielä se alipainemittari. Vanhan mittariston tausta näyttää tältä:
Minulta saat tuon vanhan mittariston jos tarviit, sanotaan vaikka 20 eurolla. Näyttäisi tuo rele siitä puuttuvan mutta se voi olla jossain tavaroissani.
Ja jos tuohon hommaat ryhdyt, kannattaa matalakojetaulun sivukiinnityskohtiin jo tehdä vaikka alumiinipellistä vahvikkeet. Ne sivukiinnityspisteet helposti murtuvat nimittäin. Tuli mieleen vielä tuuletus/lämmitys säätimet. Jos niiden se "kotelo" sopii vanhaan kojetauluun sitten sitä ei tarvitse tilata erikseen Venäjältä.
***************************************************************
EX- VAZ 21093 1,5i 51kW Cross over vm1995/2011, GM-ruisku, Euro-S sisustus, korotettu alusta.
EX- VAZ 21093 1,5i 51kW Cross over vm1995/2011, GM-ruisku, Euro-S sisustus, korotettu alusta.
- Lada-Jussi
- Viestit: 10210
- Liittynyt: 24.9.2003 17:48
- Paikkakunta: Janakkala
Re: Samaran korkeankojelaudan korvaaminen matalalla.
jos vaihtaa myös johtosarjan sulakerasialta lähtien niin helppoa ja hauskaa, itse tehnyt vaihdon toisin päin, se matala on ihan kauheen näköinen
siitä ei takuita, että miten käy, kun korkean kojetaulun mittaristoissa on eroja riippuen siitä mikä bensapumppu on autossa, että miten toi mittarin vaihto noin päin onnistuu, itsellä kärähti mittaristo kun oli väärä
siitä ei takuita, että miten käy, kun korkean kojetaulun mittaristoissa on eroja riippuen siitä mikä bensapumppu on autossa, että miten toi mittarin vaihto noin päin onnistuu, itsellä kärähti mittaristo kun oli väärä
"Suurin osa kalustosta on ulkotiloissa olosuhteiden pakosta, mutta se lohduttaa vähän kun kalusto huononee kuitenkin hitaammin kuin prässissä" (tai tuningissa)