Akku tyhjeni pakkasissa ja ei lataudu, Lada 112 vm 2003.

Etuvetoiset Ladat: Samara, 110 ja 117/119 eli Kalina ja muut uudet Ladat.
Vastaa Viestiin
Mr. Anderson
Viestit: 27
Liittynyt: 16.6.2018 18:00

Akku tyhjeni pakkasissa ja ei lataudu, Lada 112 vm 2003.

Viesti Kirjoittaja Mr. Anderson »

Vanha akku näyttäisi olevan mallia Exide EB621 62Ah/540A, motonetissa näyttäisi olevan uusi vastaava lähemmäs satkun. Eikö tähän käy myös tämä: https://www.puuilo.fi/epages/puuilo.sf/ ... s/10000839

Säästäisi muutaman kympin. Eikö olennaista ole tuo käynnistysvirta 540A ja 62Ah:n täsmääminen jolloin uskaltaa heittää kiinni?
Tällä hetkellä käytössä Festival 112 1.5l 16v 2003, ajettu 200000km. Valmistenumero XTA21120030121097.
Joen musikka
Viestit: 1924
Liittynyt: 30.6.2005 19:58
Paikkakunta: Öllölä,Tuupovaara Joensuu

Re: Akku tyhjeni pakkasissa ja ei lataudu, Lada 112 vm 2003.

Viesti Kirjoittaja Joen musikka »

Mie olen mitannut sen että mahtuu ja kaapelit yltää napoihin. Joskus tarkistan että latautuu ajossa.
2112,-04,hopea
2112,-06,musta
2111,-06,musta
2x 1119,-08,hopea
ex:2105x3,2107x3,2104x2,2109x2,2110x2,2108,2111x2,2112x2,1117.
Vielä kun pääsis Popetan kyytiin!
Avatar
mush
Viestit: 2002
Liittynyt: 27.9.2003 12:50
Paikkakunta: Veikkola
Viesti:

Re: Akku tyhjeni pakkasissa ja ei lataudu, Lada 112 vm 2003.

Viesti Kirjoittaja mush »

Jos mitat ok ja navat oikein päin, niin käy.

Minä laitoin vuosi sitten tämän:
Sznajder-Silver 70Ah/570A akku P242xL175xK190 +- 90-3011
https://www.motonet.fi/fi/tuote/903011

Näkyy olevan saman kokoinen, mutta navat taitaa olla eri päin?
Sometimes is never quite enough
11193 U40 110 '07 | 21113 S01 130 '04 | 21124 U51 142 '06
Mr. Anderson
Viestit: 27
Liittynyt: 16.6.2018 18:00

Re: Akku tyhjeni pakkasissa ja ei lataudu, Lada 112 vm 2003.

Viesti Kirjoittaja Mr. Anderson »

Voi poistaa tämän viestin
Tällä hetkellä käytössä Festival 112 1.5l 16v 2003, ajettu 200000km. Valmistenumero XTA21120030121097.
Lattarauta
Viestit: 3624
Liittynyt: 3.7.2010 22:09

Re: Akku tyhjeni pakkasissa ja ei lataudu, Lada 112 vm 2003.

Viesti Kirjoittaja Lattarauta »

Kumpaa kannattaa painottaa akkua ostaessa autokäyttöön, kokonais Ah määrää, vai oliko se kylmäkäynnistysvirtaa?

Syksyllä, kun itse vaihdoin akun, niin katselin ensisijaisesti enemmän kylmäkäynnistysvirtaa, onhan nämä käynnistysakkuja?

Tuli siinä muutama extra Ah:kin mukana. Tärkeää olisi varmaan tietää virranottokyky kylmänä, mutta siitä taitaa

olla vähän nihkeämmin tietoa??
Luottamus hyvä, kontrolli parempi.

Neuvostoliitossa ei ollut tätäkään ongelmaa.
Vastaa Viestiin