Kokemuksia vanhasta Samarasta-ketjussa oli maininta puhaltimen turhasta käynnistymisestä. Automaattivalojen pois kytkeminen lopetti flektin jatkuvan pyörimisen.
Missä tämä automaattivalojen rele on, haluaisin kokeilla sen poiskytkemistä, jos ehkä flekti viimein lakkaisi pyörimästä virran pois kytkemisen jälkeen.
Kaikki mahdollinen on jo tehty. Termostaatti on vaihdettu, johdot tutkittu, molemmat lämpöanturit on vaihdettu. Mittaristo on vielä alkuperäinen, toki voisin kytkeä erillisen lämpömittarin mukaan ja katsoa paljonko se näyttää. Auton oma mittari näyttää sataa. Laitoin myös uuden paisuntasäiliön korkin. Yhtään painetta ei kerry järjestelmään. Paisuntasäiliön neste ei ole kuumaa. Ei sitä painetta voi kertyä, kun on ei olla lähelläkään kiehumista.
Veikkaisin, että lämpötila on noin 75 astetta korkeintaan. Jos iskisi helle, ehkä jäähdytysveden lämpötila nousisi niin paljon, että painetta syntyisi systeemiin.
Samaran automaattivalot ja fläktin pyöriminen
Re: Samaran automaattivalot ja fläktin pyöriminen
Moi,
Eikös ne releet olleet siellä jossain siinä kuskin jalkojen ja rattiakselin kohdalla. Kojetaulun alla, kaksi vaiko kolme relettä. Releitä voi kokeilla nyppiä pois ja katsoa mitä tapahtuu.
Yleensä Samaroissa on ollut, vian ollessa päällä, ongelmana ettei flekti lähde pyörimään ollenkaan.
Eikös ne releet olleet siellä jossain siinä kuskin jalkojen ja rattiakselin kohdalla. Kojetaulun alla, kaksi vaiko kolme relettä. Releitä voi kokeilla nyppiä pois ja katsoa mitä tapahtuu.
Yleensä Samaroissa on ollut, vian ollessa päällä, ongelmana ettei flekti lähde pyörimään ollenkaan.
***************************************************************
EX- VAZ 21093 1,5i 51kW Cross over vm1995/2011, GM-ruisku, Euro-S sisustus, korotettu alusta.
EX- VAZ 21093 1,5i 51kW Cross over vm1995/2011, GM-ruisku, Euro-S sisustus, korotettu alusta.
Re: Samaran automaattivalot ja fläktin pyöriminen
Pitää kurkata ratin alle, kiitos vinkistä.