Terve!
Tässäpä on Samaran lämmtyslaitteessa jotain vuotoa, autona siis tuo uudemmalla kojetaululla varustettu 2003 malli.
Tässä lämmityslaitteen kennosta (nyt ne tiedä onko yhdyssana vai ei) kyselen.
Että onko niitä kennoja eri mallisia? Siis eri materiaaleista valmitettuja?
Ja mikä kenno on paras?
Halusin lämmityslaitteet toki vuotamattoman, mutta myös lämpimän kovemmillakin pakkasilla.
Samara 2108 Lämmityslaitteen kenno
-
- Viestit: 123
- Liittynyt: 13.12.2015 20:50
Re: Samara 2108 Lämmityslaitteen kenno
Mansemotors myy MasterSport-merkkisiä tarvikeosa kennoja.
Vaikuttaa kyllä ihan ok laadulta, kuten muutkin MasterSport osat, en kuitenkaan tievä ovakko nyt huippulaatua.
Materiaaleina MasterSport kennossa on käytetty alumiinia ja päädyt ovat muovia, pidikkeitä muovin ja alumiinin yhdistää raudasta tehdyt kehyspidikkeet.
(Siis tollasta Mastersport-merkkistä kennoa olen asentamassa Lada 111 malliin.)
Vaikuttaa kyllä ihan ok laadulta, kuten muutkin MasterSport osat, en kuitenkaan tievä ovakko nyt huippulaatua.
Materiaaleina MasterSport kennossa on käytetty alumiinia ja päädyt ovat muovia, pidikkeitä muovin ja alumiinin yhdistää raudasta tehdyt kehyspidikkeet.
(Siis tollasta Mastersport-merkkistä kennoa olen asentamassa Lada 111 malliin.)
Re: Samara 2108 Lämmityslaitteen kenno
Nykyään alkaa olemaan kaikki kennot noita muovi7alumiini kennja, jostain jos kuitenkin kuparikennon jos löydät niin se on parempi. Toki kyllä nuo kennot nykyään kestää aika pitkään...
-
- Viestit: 123
- Liittynyt: 13.12.2015 20:50
Re: Samara 2108 Lämmityslaitteen kenno
Niin joo se kenno pitäs vaihtaa, taikka ainakin kattoo mikä siellä vuotaa.
Kuinkahan hankala operaatio tuo on?
Samarassa on jalkatilassa kuljettajan puolella sellainen suorakaiteen muotoinen luukku.
Mitähän sen takaa paljastuu?
Itellä on siis Samarassa jonkinverran kojetaulua ja verhoiluja purettu.
Kuinkahan hankala operaatio tuo on?
Samarassa on jalkatilassa kuljettajan puolella sellainen suorakaiteen muotoinen luukku.
Mitähän sen takaa paljastuu?
Itellä on siis Samarassa jonkinverran kojetaulua ja verhoiluja purettu.
- Lada-Jussi
- Viestit: 10210
- Liittynyt: 24.9.2003 17:48
- Paikkakunta: Janakkala
Re: Samara 2108 Lämmityslaitteen kenno
Uudemmissa Samaroissa (en muista mistä lähtien) on helppo vaihtaa kenno sieltä lämmityslaitteen sivusta, pari ruuvia irti sekä letkut niin mahtuu vetämään pihalle koko kennon, vanhemmissa kennon asento oli sellainen, ettei tullut suoraa vetämällä, huomattavaa että asennon muutumisen takia kennojen letkulähdöt ja letkujen pituudet on eri.
"Suurin osa kalustosta on ulkotiloissa olosuhteiden pakosta, mutta se lohduttaa vähän kun kalusto huononee kuitenkin hitaammin kuin prässissä" (tai tuningissa)
Re: Samara 2108 Lämmityslaitteen kenno
Moi,
Jussi puhuu asiaa. Minusta tuo alumiini-muovikenno on rakenteeltaan sellainen, että ennemmin tai myöhemmin se alkaa vuotamaan pikkuisen. Ellei sitten tuotekehitystä ole tapahtunut. Se on koetettu tehdä niin halvalla kuin mahdollista. Kennohan on kasattu puristamalla se kokoon.
Kuparipohjainen kenno mitä joskus oli käytössä on tinaamalla laitettu kasaan, ja huomattavasti enemmän työtunteja käytetty siihen.
Ilmeisesti myös Lada Vestan kasaukseen on alettu käyttämään yksinkertaisempia ja halvempia osia kuin alkupään sarjoissa. Sillä yritetään stabiloida auton valmistuksen hintaa inflaatiota vastaan kai.
Jussi puhuu asiaa. Minusta tuo alumiini-muovikenno on rakenteeltaan sellainen, että ennemmin tai myöhemmin se alkaa vuotamaan pikkuisen. Ellei sitten tuotekehitystä ole tapahtunut. Se on koetettu tehdä niin halvalla kuin mahdollista. Kennohan on kasattu puristamalla se kokoon.
Kuparipohjainen kenno mitä joskus oli käytössä on tinaamalla laitettu kasaan, ja huomattavasti enemmän työtunteja käytetty siihen.
Ilmeisesti myös Lada Vestan kasaukseen on alettu käyttämään yksinkertaisempia ja halvempia osia kuin alkupään sarjoissa. Sillä yritetään stabiloida auton valmistuksen hintaa inflaatiota vastaan kai.
***************************************************************
EX- VAZ 21093 1,5i 51kW Cross over vm1995/2011, GM-ruisku, Euro-S sisustus, korotettu alusta.
EX- VAZ 21093 1,5i 51kW Cross over vm1995/2011, GM-ruisku, Euro-S sisustus, korotettu alusta.