Samaroiden pakosarjat - 2108

Etuvetoiset Ladat: Samara, 110 ja 117/119 eli Kalina ja muut uudet Ladat.
Vastaa Viestiin
Nova-Ladisti
Viestit: 123
Liittynyt: 13.12.2015 20:50

Samaroiden pakosarjat - 2108

Viesti Kirjoittaja Nova-Ladisti »

Terve taas!

Tässäpä oon katelu ja ihmetelly, etät mitä eroja noissa Samaroiden pakosarjoissa ja pakoputkissa, eli pakolinjoissa on.

Kaikki Samarat alkavat olla jo varsin vanhoja ja harvinaisiakin. Tämä myös aiheuttaa sent että pakolinjat ovat usein/aina varsin ruosteessa taikka huonossa kunnossa.

Mistähän niihin sais kunnolla varaosia?

Näitähän on ollut eri päästöluokilla, itelle on tuttuja Euro-2 ja Euro-3.

Mutta millaisekkohan pakolinjat on noissa vanhemmissa Samaroissa?

Täytynee nyt tutkia niitä.

Euro-2 on siis valupakosarja, joka on ainakin kestävä.

Euro-3 on peltipakosarja, joka on koottu useammasta osasta. Tässä pakolinjassa on paremmat joustot moottorin liikkumisen suhteen.

Onkohan Euro-2 ja Euro-3 katalysaattoreissakin eroja?

Tässä täytynee niitä puhdistella ja pinnoitella uudelleenkin.
Avatar
toppahattu
Viestit: 53
Liittynyt: 9.8.2020 20:14
Paikkakunta: Puolanka
Viesti:

Re: Samaroiden pakosarjat - 2108

Viesti Kirjoittaja toppahattu »

2002 vuosimallin Samarassa on peltipakosarja, ja katissa on kartiot.

Kuva

Kuva
Se liikkuu sittenkin!

Tällä hetkellä liikennekäytössä olevat autot:
MB 207D vuosimallia 1983
Lada Samara 1,5i vuosimallia 2002
Vastaa Viestiin