Samaran jarruvalot palaa 24/7

Etuvetoiset Ladat: Samara, 110 ja 117/119 eli Kalina ja muut uudet Ladat.
Vastaa Viestiin
Euron Samurai
Viestit: 9
Liittynyt: 13.2.2020 14:31

Samaran jarruvalot palaa 24/7

Viesti Kirjoittaja Euron Samurai »

Elikkäs ongelma on jarruvalojen jatkuva palaminen akun ollessa kiinni. Akku tai sulake irti niin johan lakkaa palamasta. Ei kovin tunnu olevan asiasta asiaa, mitä olen koittanut etsiä.

Maadotuksia olen käynyt läpi CRC:n kanssa, jarrun anturia rassannut, johtoja käynyt läpi, virtalukon nypännyt irti, koukku ja koukun johdot kaikki irti, puhdistanut piirien kontaktipinnat ja polttimoita pyöritellyt. Sulakerasiakin on vaihdettu pariin otteeseen.

Joko tässä menee Boschin sähköt uusiin puihin vai vieläkö hyviä neuvoja? Paljoa uusi Samara maksaisi mutta tunnearvo on suurempi.

Sähköt on vikonu aina mutta nyt haittaa jo leiman saamista.
Avatar
pressa
Viestit: 10174
Liittynyt: 25.9.2003 13:23
Paikkakunta: Seinäjoki

Re: Samaran jarruvalot palaa 24/7

Viesti Kirjoittaja pressa »

Sammuuko jarruvalot jos irrotat johdon jarruvalo kytkimestä? Siitä tietää mistäpäin vikaa haetaan.
Onko tehty jotain huolto / korjaus toimenpiteitä silloin kun vika alkoi? Vai tuliko vika itsekseen ja missä tilanteessa? Historia tieto auttaisi vähän.

http://www.autoprospect.ru/vaz/2109-sam ... scheme.jpg
Euron Samurai
Viestit: 9
Liittynyt: 13.2.2020 14:31

Re: Samaran jarruvalot palaa 24/7

Viesti Kirjoittaja Euron Samurai »

Jarruvalot palaa vaikka irroittaa johdot kytkimestä. Kytkimen johtoja mittailin muttei sinne tullut ku alta 1v virtaa. Jarruvalojen liittimeen tulee 14v.

Vika tuli itsestään kesken ajon. Taisipa pistää oikosen jossen väärin muista.

Kerran pyyhkijöille laitettu hyppysähköä ja mittarivalot taisi jarruvaloja ennen sammua vähän yksitellen toinen toisensa perään.

Auto ollut ennen minua yhdellä omistajalla.
Euron Samurai
Viestit: 9
Liittynyt: 13.2.2020 14:31

Re: Samaran jarruvalot palaa 24/7

Viesti Kirjoittaja Euron Samurai »

Vielä lisään sen kun jarruvalon sulakkeen kytkee iskee välistä tulta. Eli jossain oikonen?
Euron Samurai
Viestit: 9
Liittynyt: 13.2.2020 14:31

Re: Samaran jarruvalot palaa 24/7 (ratkaistu)

Viesti Kirjoittaja Euron Samurai »

Vika paikannettu. Kiitos, nyt uusia vikoja ratkomaan.
Vastaa Viestiin