Pientä ääntä

Takavetoiset Ladat: 2101-2107, myyty Suomessa vuosina 1971-1997
letkaa ja jenkkaa
Viestit: 43
Liittynyt: 19.4.2014 23:11
Paikkakunta: Pohjois-Pohjanmaa

Pientä ääntä

Viesti Kirjoittaja letkaa ja jenkkaa »

Jeps, ruiskuladassa on jo pitempään ollut sellainen seikka - liekö vika vai ominaisuus - että kun painaa esmes kolmosvaihteella lujasti kaasua, kuuluu konehuoneesta pientä vihellystä. Moinen ei vaikuta tehoon eikä kulkuun mitenkään, mutta kiinostaisi periaatteessa tietää, mistä tuo pihinä tulee. Luulen niin, että ajokissa vanhemmiten tuo ilmiö on lisääntynyt. Toki tiedetään se, että ruisku on kranttu kaasun polkemisen suhteen. Joskus tuntuu hieman koomiselta, kun lähtee liikkeelle.. kuin joku teini opettelis ajamaan.. näin karrikoiden ilmaistuna. ;)
Avatar
KSE 1995
Viestit: 934
Liittynyt: 26.8.2004 18:19
Paikkakunta: Ylöjärvi

Re: Pientä ääntä

Viesti Kirjoittaja KSE 1995 »

letkaa ja jenkkaa kirjoitti:että kun painaa esmes kolmosvaihteella lujasti kaasua, kuuluu konehuoneesta pientä vihellystä. Moinen ei vaikuta tehoon eikä kulkuun mitenkään, mutta kiinostaisi periaatteessa tietää, mistä tuo pihinä tulee.
Olisikohan?
..."Tutun turbon vihellyksen kuulen.
Äänellään se mielen kohentaa.
Ujellus kuin rajun myrskytuulen.
Sitä desibelipellet koittaa ohentaa...
"

:D
Avatar
'aatee'
Viestit: 2053
Liittynyt: 21.3.2005 15:25
Paikkakunta: Padasjoki

Re: Pientä ääntä

Viesti Kirjoittaja 'aatee' »

Katalysaattori mennyt rikki ja tukkoon?
Mulla romusamarassa pamahti katti tukkoon ja vihelsi koomisesti eikä kulkenut oikein mihinkään :)
-Humppa Motors-
WEBER CARBURETTORS!!!
Avatar
pressa
Viestit: 10189
Liittynyt: 25.9.2003 13:23
Paikkakunta: Seinäjoki

Re: Pientä ääntä

Viesti Kirjoittaja pressa »

letkaa ja jenkkaa kirjoitti:Toki tiedetään se, että ruisku on kranttu kaasun polkemisen suhteen. Joskus tuntuu hieman koomiselta, kun lähtee liikkeelle.. kuin joku teini opettelis ajamaan..
Tämä lause ihmetyttää eniten?? Kyllä ruiskut (ne millä olen ajanut ja ovat olleet ehjiä) ovat vastanneet kaasuun ja sen kun on pohjaan polkaissut niin pitkä liekki on männän päälle syttynyt ja eteneminen on alkanut välittömästi. En nyt löytänyt vuodentakaisia kiihdytyskokeilun aikoja, mutta kyllä ne ruiskut aika kivasti kellonkin mukaan liikkuivat.
letkaa ja jenkkaa
Viestit: 43
Liittynyt: 19.4.2014 23:11
Paikkakunta: Pohjois-Pohjanmaa

Re: Pientä ääntä

Viesti Kirjoittaja letkaa ja jenkkaa »

'aatee' kirjoitti:Katalysaattori mennyt rikki ja tukkoon?
Mulla romusamarassa pamahti katti tukkoon ja vihelsi koomisesti eikä kulkenut oikein mihinkään :)
Eipä ole katalysaattorin syytä.. Päästöt olleet viime vuosina ihailtavan hyvät. Sitä paitsi tuo ääni kuuluis eri kantilta.
letkaa ja jenkkaa
Viestit: 43
Liittynyt: 19.4.2014 23:11
Paikkakunta: Pohjois-Pohjanmaa

Re: Pientä ääntä

Viesti Kirjoittaja letkaa ja jenkkaa »

pressa kirjoitti:
letkaa ja jenkkaa kirjoitti:Toki tiedetään se, että ruisku on kranttu kaasun polkemisen suhteen. Joskus tuntuu hieman koomiselta, kun lähtee liikkeelle.. kuin joku teini opettelis ajamaan..
Tämä lause ihmetyttää eniten?? Kyllä ruiskut (ne millä olen ajanut ja ovat olleet ehjiä) ovat vastanneet kaasuun ja sen kun on pohjaan polkaissut niin pitkä liekki on männän päälle syttynyt ja eteneminen on alkanut välittömästi. En nyt löytänyt vuodentakaisia kiihdytyskokeilun aikoja, mutta kyllä ne ruiskut aika kivasti kellonkin mukaan liikkuivat.
Lainaan tuota KSE 1995:ä. Mitä ihmettä.. eikö Ladoissa kaikki ole mahdollista. ;)
Jos nyt viimeinkin saan sanoa fiilikseni 'puhki'. Parhainta ruiskuladalla ajossa on ollut se , että ajaa kuin lammas suden vaatteissa. Tämä vanha sanonta. Mutta oikeesti: se pitää paikkansa. :) itte asiassa se puoli on ollut parasta. Eihän kukaan asiasta oikeesti tietämätön Ladasta mitään hyvää usko, ja periaatteessa kaikki muut autoilijat edellyttää sun Ladasi olevan se 1200:nen.
Muistan esmes joku vuosi sitten tilanteen, kun Kemistä Ouluun ajaessa joku iso kartanovolvo poukkoili eteen tyypillisen röyhkeästi. Jonkin aikaa seurasin äijää. Sitten meitsi vetäisi kohille ja vitosen silmään. Siinä mentiin ohitte kartanoista ja mannuista. Lienee muuten talviaikaan ollut nopeutta jotain 135, mutta luulen että volvokuski jäi suu auki ihmettelemään.. ::) Btw: Nokian hakkapeliitat on alla. Kyllä kelpaa
Vastaa Viestiin