-84 2107 kaasari ongelmia
-84 2107 kaasari ongelmia
Tehty mekaaninen 2 kurkku edellisen omistajan toimiesta. Kun lähtee rampilta kiihdyttämään, niin jos kaasua painaa yli puolivälin, lada booaa ja vauhti hidastuu muutaman sekunnin. Sitten alkaa kiihdyttämään normaalisti.
Tänä aamuna oli -15 pakkasta. Imu täysin kiinni ja starttia. ei käynnisty. Oumppaamalla kaasua ja sahaamalla n. 20 sekuntia vaivalloisesti starttasi. Sen jälkeen kyllä pelaa normaalisti.
Mistä tuota lähtis tutkimaan? Sytytys osat on uudet edellinen omistaja laittanut.
Tänä aamuna oli -15 pakkasta. Imu täysin kiinni ja starttia. ei käynnisty. Oumppaamalla kaasua ja sahaamalla n. 20 sekuntia vaivalloisesti starttasi. Sen jälkeen kyllä pelaa normaalisti.
Mistä tuota lähtis tutkimaan? Sytytys osat on uudet edellinen omistaja laittanut.
Re: -84 2107 kaasari ongelmia
Auto lämpimässä tallissa päivän, imu täysin auki, käynnistyy niinkuin pitääkin.
Tuossa ajaessa testailin kaasun toimivuutta. Eli kun painaa yli puolivälin, booaa pari sekuntia, sitten alkaa kiihtymään. Ja kun löysää kaasun alle puolivälin, booaa taas hetken ennenkuin normalisoituu.
Eilen illalla tutkin tuota kaasuvivustoa, se kun jumittaa välillä, niin kun kaasun painaa/vetää pohjaan, ylivuotoputkesta tirahtaa heti pensaa.
Tuossa ajaessa testailin kaasun toimivuutta. Eli kun painaa yli puolivälin, booaa pari sekuntia, sitten alkaa kiihtymään. Ja kun löysää kaasun alle puolivälin, booaa taas hetken ennenkuin normalisoituu.
Eilen illalla tutkin tuota kaasuvivustoa, se kun jumittaa välillä, niin kun kaasun painaa/vetää pohjaan, ylivuotoputkesta tirahtaa heti pensaa.
Re: -84 2107 kaasari ongelmia
Tuo "imu" on ilmeisesti rikastin eli ryyppy?? Ja mistä ylivuotoputkesta? Siitäkö mikä on imusarjasta muutaman sentin kapeneva pilli. Vai lirahtaako kaasuttimen kurkussa kiihdytyspumpulta kuten kuuluukin? Vai sittenkin liian vähän?
Seuraavaksi kun auto on ollut yön ulkona, pumppaa käsikäyttövivulla kaasutin ensin täyteen bensaa ja paina poljin kolme kertaa pohjaan ja sitten ryyppy päällä starttaus. Lähteekö käyntiin. useita tapauksia kun polttoainelinja valuu tyhjäksi niin ei käynnistyy vasta pitkällä startilla.
Seuraavaksi kun auto on ollut yön ulkona, pumppaa käsikäyttövivulla kaasutin ensin täyteen bensaa ja paina poljin kolme kertaa pohjaan ja sitten ryyppy päällä starttaus. Lähteekö käyntiin. useita tapauksia kun polttoainelinja valuu tyhjäksi niin ei käynnistyy vasta pitkällä startilla.
Re: -84 2107 kaasari ongelmia
Joo imu on rikastin. Meilläpäin aina imuksi sanottu. Eli rikastin täysin vedetty ulos.
Joo semmonen pikku pilli letku joka on alaspäin avoinna, siitä tippas heti kun kaasun veti pohjaan. Eikö tuo liene ylivuotoletku.
Joo semmonen pikku pilli letku joka on alaspäin avoinna, siitä tippas heti kun kaasun veti pohjaan. Eikö tuo liene ylivuotoletku.
Re: -84 2107 kaasari ongelmia
Auto on lämpimässä tallissa ollut 5 tuntia. Otin videon tuosta niin selviää. Imu ei ole päällä tai mikään muukaan. Aukaisin konepellin ja vedin kaasuvivusta. Toisella vedolla ruikkaa pensaa.
https://youtu.be/jKClQKdrVCE
https://youtu.be/jKClQKdrVCE
Re: -84 2107 kaasari ongelmia
Jaa siis auto sammuksissa, eli kiihdytys pumppu toimii ja siksi tulee tuosta hivenen pois. tuo on siksi että tulviva kaasutin ei täytä mitään sylinteriä bensalla. Niet bropleml
Re: -84 2107 kaasari ongelmia
Ok, mutta entäs tuo kylmäkäynnistys ja kaasu puolivälin yli-nykiminen?
Re: -84 2107 kaasari ongelmia
Siksi siis boaa kun nopeasti painaa pohjaan.
Eikö tällä ollut muutosta??pressa kirjoitti: ↑4.3.2021 16:41Seuraavaksi kun auto on ollut yön ulkona, pumppaa käsikäyttövivulla kaasutin ensin täyteen bensaa ja paina poljin kolme kertaa pohjaan ja sitten ryyppy päällä starttaus. Lähteekö käyntiin. useita tapauksia kun polttoainelinja valuu tyhjäksi niin ei käynnistyy vasta pitkällä startilla.
Re: -84 2107 kaasari ongelmia
En tätä kokeillut, kuinka monta kertaa pitää käsipumppua pumpata, että ei vain tulvi? Näkeekö tai tunteeko jostaki että kaasarissa on tarpeeksi pensaa?pressa kirjoitti: ↑5.3.2021 18:37Siksi siis boaa kun nopeasti painaa pohjaan.
Ei tarvi painaa nopeasti. Voi puolikaasulla painaa pitkälle ja hitaasti hivuttaa kaasua pohjaam ja silti tekee saman booauksen. Tuntuu kaasupolkimessa ehkä semmoinen kohta jossa on joku este ja sen yli kun menee, booaa.
Eikö tällä ollut muutosta??pressa kirjoitti: ↑4.3.2021 16:41Seuraavaksi kun auto on ollut yön ulkona, pumppaa käsikäyttövivulla kaasutin ensin täyteen bensaa ja paina poljin kolme kertaa pohjaan ja sitten ryyppy päällä starttaus. Lähteekö käyntiin. useita tapauksia kun polttoainelinja valuu tyhjäksi niin ei käynnistyy vasta pitkällä startilla.
Re: -84 2107 kaasari ongelmia
Jos koho ja neulaventtiili ehjä niin ei tulvi vaikka pumppaisit "maailman tappiin". Äänessä ja vastuksessa tapahtuu pieni muutos kun kaasutin täynnä. Niin ja moottori pitää olla sellaisessa kohdassa että bensapumpun kalvo pääsee palauttamaan (oma "leikkiauto" sammuu aina sellaiseen kohtaan että pumpussa työntö päällä eli pitää ensin pyöräyttää konetta ennekuin pumppaa).
Re: -84 2107 kaasari ongelmia
Miten tuo mekaanisesti aukeaminen on toteutettu?
Auto saa olla mikä tahansa, kunhan se vain on takapotku lada
http://oulunseudunladailijat.dy.fi:8080/index.html http://latushka83.dy.fi:8080/latushka/tervetuloa.html
2107 -94, 1200L -88
http://oulunseudunladailijat.dy.fi:8080/index.html http://latushka83.dy.fi:8080/latushka/tervetuloa.html
2107 -94, 1200L -88
Re: -84 2107 kaasari ongelmia
Toivottavasti tuosta videosta selviää, itellä ei ole hajuakaan.
https://youtu.be/lXeE3FvbkRg
Bensapumpussa ei ole vipuja mistä vääntää? Liitteenä pensapumpusta kuva
https://youtu.be/lXeE3FvbkRg
Bensapumpussa ei ole vipuja mistä vääntää? Liitteenä pensapumpusta kuva
Re: -84 2107 kaasari ongelmia
Saako kameraa heilutettua enemmän kun kuvaa? No kuitenkin näyttää että kaasuttimeen on tehty vivustoon pakko ohjaus.
Polttoainepumppu on vaihdettu näköjään tarvikepumppuun jossa ei käsikäyttövipua ole. Alkuperäisessä pumpussa on vipu.
Polttoainepumppu on vaihdettu näköjään tarvikepumppuun jossa ei käsikäyttövipua ole. Alkuperäisessä pumpussa on vipu.
Re: -84 2107 kaasari ongelmia
Ko piät toisella kädellä kameraa ahtaassa välissä ja toisella vedät kaasuvipua ja samalla yrität nähä mitä kamera kuvaa, tuskin saa enempää heilutettua.