Tervehdys,
Tätä on varmasti kysytty aikaisemminkin mutta boardia kaivaessani en harmikseni löytänyt apua, siksi tämä.
Käytin 1988 1200L ladan leimalla ja vikalista oli armollinen kolmen kohdan lista. Helmat jotka on nyt tehty ja sitten se kaasutin päästöineen.
HC arvo oli muhkeat 2300 ja 600 olisi käsittääkseni tuolle se max arvo.
Autoon on vaihdettu tulpat (johdot tulevalla viikolla) ja sytytyksen ajoitus on säädetty oikeaksi. Edellisen omistajan toimesta on kärjetön sytytys. Kaasutin on pesty bensassa ja purettu sekä huollettu. Venttiilin kopasta ei huomattavaa huohotusta eikä auto muutenkaan savuta sinisenä. Leimalle ajellessa ei mitään moitittavaa ajossa joskin hiukan korkeat kierrosluvut huomasin. Onko olemassa enään näitä legendaarisia ladaguruja ja jos on niin missä, laajan soittelun ja verkkohakujen jälkeen näyttää olevan kiven alla kaasuttimien säätäjät ylipäänsä. Vastaukset ovat olleet luokkaa "100€ tunti voidaan ihmetellä mutta kannattaa etsiä alan harrastaja". Nyt olisi vinkkimiehen votkapullot tarpeen.. millä kummalla ja missä ja miten noita HardCore arvoja pitäisi alkaa polkemaan.
Ensimmäinen Lada kyseessä ja vielä opetellaan Idän tavoille.
Kiitokset etukäteen
-Nappis
Kaasuttimen säätö 1200L '88
Kaasuttimen säätö 1200L '88
Njet problema, normalnyi katastrofa.
Re: Kaasuttimen säätö 1200L '88
Ja mitkä oli muut pakokaasu arvot?? Niin, eikä paikkakuntaa kannata mainita...
Re: Kaasuttimen säätö 1200L '88
Tyhjäkäynti on säädetty liian korkealle ja yhtä aikaa liian laihalle. Ryyppy ei saa olla päällä mittaustilanteessa.
Köyhä kansa: revi punalippu, polta Pääoma, ja liity kansallissosialisteihin!
Re: Kaasuttimen säätö 1200L '88
Joutokäynti CO 0,10 ja HC 2300 siinä ainoat lukemat mitä lapussa oli.
Auton ja omistajan sijainti Nurmijärvellä Uudellamaalla.
Njet problema, normalnyi katastrofa.
Re: Kaasuttimen säätö 1200L '88
Eli rikastamalla seosta, siis CO suuremmaksi, (raja muistaakseni 3,5 uusilla katalysaattoriautoilla 0,2) niin HC laskee. Ja tyhjäkäynti pitää olla alle 1000r/min