Lada nivan jarrut
Lada nivan jarrut
Terve kyselisin apua lada nivan jarrujärjestelmästä kun etujarrut jumittaa.
Re: Lada nivan jarrut
Tavalliset alipainetehostetut nestejarrut. Eli jos etujarrut jumittaa niin satuloiden kumien vaihto ja mäntien puhdistus. Lisäksi jarruletkut vaihtoon. Koska jarrunesteet on viimeksi vaihdettu??
Re: Lada nivan jarrut
Nesteitten vaihdosta ei ole tietoa koska metsäatysautona ollut niin tahtoo muukin remppa jäädä. Millainen ilmattava nivan jarrut on
Re: Lada nivan jarrut
Ainakin minun Nivassa on 2-mäntäjarrusatulat edessä,eli on kaksi ilmausruuvia,ja tuleehan siihen kaksi jarruletkuakin,periaatteessa sama,kun normaalistikin,mutta tuplana??
Re: Lada nivan jarrut
Mikähän on ideana kun on niinkun kolme mäntää satulassa?
Re: Lada nivan jarrut
On ne joihinkin muihinkin kopioineet samaa satulaa...
Re: Lada nivan jarrut
Se kolmas mäntä on yhteydessä takapiiriin. Täällä vähän aikaisemmin oli linkki Nivan järjestelmään osiossa miten ilmata Nivan jarrut.http://www.auto.etlt.ru/zp/2121-23.jpg Onnistuko linkitys?Pietsi kirjoitti:Mikähän on ideana kun on niinkun kolme mäntää satulassa?
Re: Lada nivan jarrut
Linkki tuli mutta itselle ei aukea kuvasta oikein mitään
Re: Lada nivan jarrut
Etupiiri on kaksi mäntää kummasssakin etusatulassa ja takapiiri on yksi mäntä kummassakin etusatulassa sekä molemmat takajarru sylinterit.
Eli nyt on ilmeisesti helpoin kun, ostat kokonaan uudet täydelliset etusatulat sekä letkut ja vaihdatat ne.
http://www.mansemotors.fi/jarrusatulan- ... sarja-2121 http://www.mansemotors.fi/jarruletku-etu-2121-pitka http://www.mansemotors.fi/jarruletku-etu-2121-lyhyt noilla menisi muuten.
Eli nyt on ilmeisesti helpoin kun, ostat kokonaan uudet täydelliset etusatulat sekä letkut ja vaihdatat ne.
http://www.mansemotors.fi/jarrusatulan- ... sarja-2121 http://www.mansemotors.fi/jarruletku-etu-2121-pitka http://www.mansemotors.fi/jarruletku-etu-2121-lyhyt noilla menisi muuten.
Re: Lada nivan jarrut
Ilmeisesti tuolla systeemillä on haettu että etujarrupiirin rikkoutuessa kuitenkin edessä olisi edes auttavasti jarrut vielä toiminnassa?
Auto saa olla mikä tahansa, kunhan se vain on takapotku lada
http://oulunseudunladailijat.dy.fi:8080/index.html http://latushka83.dy.fi:8080/latushka/tervetuloa.html
2107 -94, 1200L -88
http://oulunseudunladailijat.dy.fi:8080/index.html http://latushka83.dy.fi:8080/latushka/tervetuloa.html
2107 -94, 1200L -88
Re: Lada nivan jarrut
Ihmettelin tänään hetken Nivan takajarruja tai lähinnä sitä mistä nuo kengät säädetään? Niissä rumpujarruissa mitä olen joutunut säätämään on pieni reikä rummussa, josta sitten ruuvarilla voi säätää kengät lähelle rumpua ja toisinpäin kun ottaa rumpua irti niin saa kengät vedettyä kauemmas niin, että rumpu on helpompi vetää pois. Nivassa en moista huomannut ellei se ole se missä on pultti ruuvattuna...
Poljin on pehmeä ja muutenkin kun auto on seissyt niin ajattelin herkistellä paikkoja.
Paljon olen löytänyt mielenkiintoista ja hyödyllistä palstalta mutta tähän en löytänyt oikein mitään.
Poljin on pehmeä ja muutenkin kun auto on seissyt niin ajattelin herkistellä paikkoja.
Paljon olen löytänyt mielenkiintoista ja hyödyllistä palstalta mutta tähän en löytänyt oikein mitään.
Jokainen päivä on mahdollisuus oppia jotain uutta...
Re: Lada nivan jarrut
Jarrukilven reunoilla on muistaaseni 17mm pultinkannat joita kääntelemällä kengät säätyy. Jos on poljin pemeä niin on ilmaa tai nesteet huonot, jos poljin nousee kun käsijarrua vetää on kaukana.
Re: Lada nivan jarrut
Tässä on video miltä Nivan rummun sisällä näyttää: https://www.youtube.com/watch?v=FR_H5Zv-kM4
Eli automaattisäätöinen jarrusylinteri on joten jarua painamalla kengät asettuu oikeaan kohtaan. (ellei sitten vanhemmissa ole ollut käsisäätö jolloin olisi ne 17 kannalla olevat epäkeskotapit kilvessä). Käsijarruvaijeri kannataa löysätä enne kuin alkaa rumpuja irrottamaan.
Kaikissa rumpujarruissa huoltoon kuuluu "portaan" poistaminen rummun sisäreunasta kun kenkiä vaihdetaan, jarrunesteen vaihto kuuluu kaikiin autoihin noin kahden vuoden välein. Ja kun laitat rummun niin laita jotain tahnaa (kupari- alumiini-vaseliini mitä haluat) väliin ettei rummun ja navan väli tartu kiinni.
Eli automaattisäätöinen jarrusylinteri on joten jarua painamalla kengät asettuu oikeaan kohtaan. (ellei sitten vanhemmissa ole ollut käsisäätö jolloin olisi ne 17 kannalla olevat epäkeskotapit kilvessä). Käsijarruvaijeri kannataa löysätä enne kuin alkaa rumpuja irrottamaan.
Kaikissa rumpujarruissa huoltoon kuuluu "portaan" poistaminen rummun sisäreunasta kun kenkiä vaihdetaan, jarrunesteen vaihto kuuluu kaikiin autoihin noin kahden vuoden välein. Ja kun laitat rummun niin laita jotain tahnaa (kupari- alumiini-vaseliini mitä haluat) väliin ettei rummun ja navan väli tartu kiinni.
Re: Lada nivan jarrut
Kiitoksia, ensin pitää katsoa näkyykö 17mm pultinkantoja ja jos ei niin sitten on automaattisäätö, varsin selkeetä.
Tuo video on aivan loistava, selvisi myös mikä tarkoitus on sillä pultilla ja niillä ylimääräisillä reiillä
Tuo video on aivan loistava, selvisi myös mikä tarkoitus on sillä pultilla ja niillä ylimääräisillä reiillä
Jokainen päivä on mahdollisuus oppia jotain uutta...
Re: Lada nivan jarrut
Jarruja tässä tehnyt taakse ja niinkuin arvata saattaa molemmista sylintereistä ilmausruuvit poikki, onneksi motonetista löytyi uudet sylinterit mutta kun vanhaan koskee niin rikkihän ne menee eli jarruputkea irrottaessa se meni kuskin puolelta poikki no taas uutta osaa tilalle mutta sitten se T-haara taka-akselin päältä mihin jarruputki tulee kiinni meni halki MUTTA mistä sen saisi suhteellisen nopeasti kun sekä Mansemotors, että motonet näyttää ettei ole. (Jarruputken T-haara M10x1,25mm 22-2134)
Onkohan tuo kaikissa Ladoissa samanlainen jos maanantaina kyselen varaosaliikkeistä?
Onneksi on muutakin tekemistä vielä ettei tarvi jouten olla mutta hankala liikutella autoa kun jarruputki on irti...
Onkohan tuo kaikissa Ladoissa samanlainen jos maanantaina kyselen varaosaliikkeistä?
Onneksi on muutakin tekemistä vielä ettei tarvi jouten olla mutta hankala liikutella autoa kun jarruputki on irti...
Jokainen päivä on mahdollisuus oppia jotain uutta...