Meni oikean puolen sisempi vetonivel särki. Varaosana onneksi löytyi auton mukana tulleista osista uusi.
Sitä tuossa ihmettelin ja putsailin, niin ihmetystä herättää ne kuulat kun eivät tunnu pyörivän yhtään siinä häkissä. Kuulat kun laittaa häkkiin paikalleen, niin tuntuvat ottavan kiinni häkin reunoihin ja jumittavan siihen. Ei muutenkaan tunnu kovin hyvin liikkuvat siellä paikoillaan.
Onkos tässä nyt kyseessä ne kuuluisat neuvostoliiton toleranssit vai pitääkö ruveta hiomaan?
Niva -90 sisempi vetari meni, uusi aivan jäykkä?
Re: Niva -90 sisempi vetari meni, uusi aivan jäykkä?
Onko sisäosa oikein päin ja olikos näissä että pitää olla oikealla uralla että liikkuu. Jotkut nivelet on ihan jäykkiä kun sisä- ja ulkokehä väärällä uralla.
Re: Niva -90 sisempi vetari meni, uusi aivan jäykkä?
Kyllä oikein päin siellä oli. Ihmetyttää vain, kun ne kuulat eivät pyöri jos laittaa siihen häkkiin kiinni. Ottavat häkin reunoihin kiinni ja jumittavat.
Pitää varmaan hiukan hioskella häkin reunoja, kun oman järjen mukaan noiden kuulien kuuluisi päästä pyörimään siinä häkissä, eikä jumittua paikoilleen.
Pitää varmaan hiukan hioskella häkin reunoja, kun oman järjen mukaan noiden kuulien kuuluisi päästä pyörimään siinä häkissä, eikä jumittua paikoilleen.
Re: Niva -90 sisempi vetari meni, uusi aivan jäykkä?
Nyt vanha purettu. On erillainen kuin tuo uusi, tuo vanha kolmella rullalla ja neulalaakereilla toteutettu. Vaikuttaisi muuten ehjältä, mutta kupissa nirhauma mihin jumittanut heti alkupäässä ja siksi tärisyttänyt.
Aattelin josko sen hioisi ja koittaisi jos toimisi taas.
Rullat on ehjät ja myös neulalaakerit.
Aattelin josko sen hioisi ja koittaisi jos toimisi taas.
Rullat on ehjät ja myös neulalaakerit.
Re: Niva -90 sisempi vetari meni, uusi aivan jäykkä?
^toimisiko vanha saabin kikka vaihtaa vasen ja oikea ristiin?
Sometimes is never quite enough
11193 U40 110 '07 | 21113 S01 130 '04 | 21124 U51 142 '06
11193 U40 110 '07 | 21113 S01 130 '04 | 21124 U51 142 '06