Venttiiliohjainten kumit

Nelivetoiset Lada Niva ja 4x4 mallisto
Avatar
Nivaismi
Viestit: 170
Liittynyt: 16.9.2004 12:53

Re: Venttiiliohjainten kumit

Viesti Kirjoittaja Nivaismi »

Muistitko kiristää nokkaketjun? Katsoitko missä kunnossa nokkaketjun kiristinkenkä oli? Ehkä ketju jäi kiristämättä ja nyt hinkkaa kanteen tai sitten kiristinkengä on jo niin loppu että siitä metallit ottaa ketjuun nyt kun tuli kiristettyä pitkästä aikaa.

Tarkista kuitenkin ensin tosiaan ajoitus ja että käsin ok pyörii. Ilman tulppia pyörii helpommin (älä sekoita sytytysjärjestystä). Mittaa vaikka puristuspaineetkin, jos männän osuminen venttiileihin mietityttää ajoituksen tarkistamisenkin jälkeen, mutta et mitään silmin nähtävää vikaa löydä.

Jos et ole löytänyt ajoitusmerkkejä, niin vinkkinä että tarvitset peilin nähdäksesi pademmin kampiakselin hihnapyörästä merkin.
Benjami
Viestit: 15
Liittynyt: 17.3.2019 23:35

Re: Venttiiliohjainten kumit

Viesti Kirjoittaja Benjami »

Nonniin. Hommaan sen verran päivitystä, että viime viikonloppuna sain Nivan lämpimään talliin ja kaverin opastuksella auto kunnossa. Silloin tammikuussa, kun olin tuota jakopäähommaa mennyt epävarmana tekemään, niin ainakin ketju oli jäänyt kiristämättä ja jako oli sitten pari hammasta pielessä. Eli silkkaa huolimattomuutta ja hätäisyyttä kylmässä. Eli ne ''karmivat'' äänet, jotka silloin käynnistäessä tulivat niin olivat peräisin tuosta ketjusta ja imusta kun ei putsari ollut kiinni :lol: . Venttiilit ovat onneksi kunnossa.

Kaverin luona sitten säädin vielä venttiilit, kun ei ollut tietoa, milloin viimeksi sekin oli tehty. Laatoska ainakin tuntuu kipuavan mäet paremmin, kuin aiemmin ajossa.

Mutta kiitokset kaikille, jotka laitteli vinkkejä. Täytyy vaan jatkossa muistaa kysyä neuvoja täältäkin ennen kuin lähtee ylpeyksissään ''suurella menestyksellä'' hommaa hoitamaan :D
Vastaa Viestiin