Mikähän mahtaa olla 1600 nivassa vikana kun lähtee kylmänä hyvin käyntiin mutta kun lämpimäksi ajaa ja sammuttaa niin ei meinaa käynnistyä, täytyy antaa viilentyä jonkin aikaa ennen kuin lähtee käyntiin ja lämpimänä ajaessa saattaa sammua kun nostaa kaasun pois päältä, jos jollakin viisaamalla olisi parempaa tietoa niin saisi huoletta ajeltua syksyllä ja vuosimallia on -90.
T. Turhautunut
Lämpöistä asiaa
Re: Lämpöistä asiaa
Pitääkö kylmänä käyttää rikastinta eli ryyppyä että lähtee käyntiin? Kuinka pitkän startin vaatii? Ja eikö kuumana lähde kaasupoljin pohjassakaan startaten käyntiin?
Re: Lämpöistä asiaa
Moro. Rikastinta pitää käyttää käynnistyksessä. Lämpimäksi kun ajaa ja sammuttaa niin saisi starttaa vaikka akun tyhjäksi kaasu pohjassa eikä siltikään käynisty, kylmänä ei tarvi startata kuin noin 5 sekuntia mutta välillä se sammuu käynnistyksen jälkeen.
Re: Lämpöistä asiaa
Koita seuraavaan kuumastarttiin pumpata käsivivulla lisää bensaa kaasuttimeen, joskus voi olla "höyrylukko". Eihän kaasutin tulvi kun sammutat kuumana?
- Lada-Jussi
- Viestit: 10210
- Liittynyt: 24.9.2003 17:48
- Paikkakunta: Janakkala
Re: Lämpöistä asiaa
eikös toi ole enemmän ominaisuus kuin vika, tosta "höyrylukosta" aina puhutaan ja ite olen aina pistänyt sen piikkiin, Lada on selvästi tehty kylmiin olosuhteisiin, kun kuumana käynnistys on niin pirun vaikeeta. Toi on myös tuttua, että usein pitkän moottoritieajon jälkeen kun tulee risteykseen niin ei pysy enää tyhjäkäynnillä. Ruiskumallit ei tee samaa.
"Suurin osa kalustosta on ulkotiloissa olosuhteiden pakosta, mutta se lohduttaa vähän kun kalusto huononee kuitenkin hitaammin kuin prässissä" (tai tuningissa)
Re: Lämpöistä asiaa
Ikävä vaan kun keskellä kylää valoissa auto sammuu nii kellään ei ole hauskaa ilmeisesti pitäisi talvi harrastukseksi ottaa tuo autoilu.Lada-Jussi kirjoitti: ↑7.8.2020 7:44 eikös toi ole enemmän ominaisuus kuin vika, tosta "höyrylukosta" aina puhutaan ja ite olen aina pistänyt sen piikkiin, Lada on selvästi tehty kylmiin olosuhteisiin, kun kuumana käynnistys on niin pirun vaikeeta. Toi on myös tuttua, että usein pitkän moottoritieajon jälkeen kun tulee risteykseen niin ei pysy enää tyhjäkäynnillä. Ruiskumallit ei tee samaa.