FAJS (weber) DGV 32/36 kiinan kopio

Nelivetoiset Lada Niva ja 4x4 mallisto
hautakorpi
Viestit: 178
Liittynyt: 25.4.2017 16:20

FAJS (weber) DGV 32/36 kiinan kopio

Viesti Kirjoittaja hautakorpi »

Moi!

Aihetta ei ole käsitelty näitten kiinan kaasarikopioitten osalta, ostin tuollaisen weberin kopion, ja asensin sen nivaan.

huomioita:

laatu hyvä, vertailin 1200s paikoillaan olevaan alkuperäiseen Weber DGV:hen, alumiinivalun laatu on erinomaista. FAJS kaasareista kokemusta myös FAJS 45mm DCOE tuplista, myös näissä laatu erinomaista, valut alkuperäistä weberiä parempaa, koneistuksissa ei pahaa sanomista. Vivustot myös laadukkaita, ei turhia välyksiä.

koho muovia, vaatii säädön koska tehdasasetukset olivat mitä olivat.

vanhempaan weberiin verrattuna vaatii paksumman palikan jos sovittaa alkuperäistä suodatin koteloa, itse tein 6mm kuorma-auton roiskeläpästä kiekot alle, joilloin tiiveys on hyvä ja kumi on helppo muokata. Toisin kuin alkuperäisessä Weberissä, pinnapulttienm reiät 6mm, joka tervetullut uudistus, tavan 6 kulma pultit menevät takaa läpi nätisti (ei enää korkanneita putsarin pinnapultin kierteitä)

kaasarin alle meni paksumpi bakelitti eriste (13mm)

Ryyppy systeemit, FAJS kaasaria saa sähköisellä, vesi ja manuaali ryypyllä, jäljestä ajatellen joko sähkö tai vesi ryypy olisi ollut parempi valinta, helpompi asentaa ja ei tarvitse pohtia jääkö päälle. alkuperäinen kaasarin jalan vesileämmitys ohitettiin 10mm kumiletkulla lämppärin alkuperäiseen liittimeen.

Ensiöpuolen tyhjäkäynti suutin poikkeaa alkuperäisestä weberin suuttimesta (paksumpi), osta samalla 55-60 koot kun ostat kaasarin ja toisio puolelle suoraan 80 kokoinen. näillä pärjäät sekä pikkukoneen ja aina iso lohkoon saakka hyvin.

Suutin politiikka on hyvin pitkälle samanlaista, kuin palstan kokenut weber asiantuntia on maininnut, menin suoraan hänen suosituksilla eikä ole tarvinnut harmitella.

Niva 1600 vakio kone

seosputket. F50 ensiö / F50 Toisio (tuli kaasarin mukana)
hajoittimet 3,5 / 4,5
pääsuuttimet 150 / 150 (laitoin itse toisioon 160, varmuuden vuoksi)
ilmat. 170 / 190
tyhjäkäynti. 60 / 80

Pikkulohko 1200S vakio kone

seosputket. F50 ensiö / F50 Toisio (tuli kaasarin mukana)
hajoittimet 3,5 / 4,5
pääsuuttimet 130 / 140
ilmat. 170 / 180
tyhjäkäynti. 60 / 80

Huomaa että tyhjäkäynti suutin on sama molemmissa koneissa. Jos olisin rakentamassa viritettyä isolohko konetta jossa on avarretut imusarjat, kansi ja isoventtiilikansi ja alle 300 ast nokka-akseli menisin suoraan 38/38 DGES malliin, jouhevamman toiminnan takia.

tyhjäkäynnit 60 / 60
pääsuuttimet isolohkoon 150/170 molemmin puolin

tässäpä muutamia huomioita WEBERIN korvaus kaasarin kiinan kopiosta FAJS 32/36 kaasuttimesta. Kaasutin maksoi puolet alkuperäisen weberin hinnasta (200e vuonna 2021)
Lada? :shock: Kovaa huutoa kolmannella....

Lada? Jotta yksinkertainen mies voisi korjata, yksikertaista autoa, yksinään korvessa itikoiden syötävänä ja jopa onnistua siinä! :lol:
Ana
Viestit: 205
Liittynyt: 21.5.2017 1:13
Paikkakunta: Pornainen

Re: FAJS (weber) DGV 32/36 kiinan kopio

Viesti Kirjoittaja Ana »

Tulipas sopivaan saumaan tää kun oon just miettiny noita kiinankaasareita, Mulla on jonkun jokkismiehen ruuvaama 1500 jossa peltisarja 2" röörillä kevennetty vauhtipyörä ja joku virinokka jonka asteista ei oo tietoa mutta käy huonosti alle 1500. Luultavasti on rakennettu tuplille mutta haluaisin katukäyttöön toimivan kakskurkkusen. Tällähetkellä kiinni otsoni josta olen perstuntumalla viilaillu suuttimia jolla sain leimasta läpi :shock: Oisko heittää jotain ideoita?
hautakorpi
Viestit: 178
Liittynyt: 25.4.2017 16:20

Re: FAJS (weber) DGV 32/36 kiinan kopio

Viesti Kirjoittaja hautakorpi »

Ei muuta kuin kiinan kaasari paikoilleen 8) , ostin pari viikkoa sitten TT-motorsilta (halvin) ja tein palstalla esitettyjen pohjalta suuttimien osalta muutokset, ja homma alkoi heti toimimaan. (Kiitos palstan weber guruille)

Huomaa että sinulla saattaa olla jakajaa muokattu keskipako ennakon osalta (katso jakana pyöriän alta. Jos näin on ja myös alipaine kello jakajankyljestä on otettu pois käytöstä, muutokset viittaavat jyrkkään (paljon asteita ja nostoa ) kilpa nokka-akseliin jolloin pysty kaasari on ok. alle 300ast nokkien kanssa, tämän jälkeen tarvitset tuplat.

Jos kone pitää kesyttää pystykaasarille, niin nappaa isolohko nivan nokka-akaseli tai mieto virinokkakaseli.

https://ladapower-europe.com/catalog/ni ... oem-detail

https://ladapower-europe.com/catalog/tu ... rpm-detail

Lada-power (Europe) palvelu toimii todella hyvin, osat tulevat ok, tilisiirrolla maksut belgiaan. pystyvät hankkimaan myös STI-Motor.ru kilpa takomäntiä noin 300e/sarja hintaan...laatu sama kuin wisecoissa yms. länsi männissä.

lambbda mittarin käyttö koneen suuttimen haussa on tällöin pakollinen, pääsuuttimet ja ilma suuttimet vaihtelevat virikoneessa tapauksen mukaan.
Lada? :shock: Kovaa huutoa kolmannella....

Lada? Jotta yksinkertainen mies voisi korjata, yksikertaista autoa, yksinään korvessa itikoiden syötävänä ja jopa onnistua siinä! :lol:
Ana
Viestit: 205
Liittynyt: 21.5.2017 1:13
Paikkakunta: Pornainen

Re: FAJS (weber) DGV 32/36 kiinan kopio

Viesti Kirjoittaja Ana »

Jakajasta oli alipaine poistettu mutta ei muuttunu vaikka laitto letkun paikalleen mutta ennakko muuttu kun letkusta imaisi. Ei käy tyhjää alle 10asteen ennakolla. Persdynossa pelaa 3000-5000 välillä, pienimmillä nyhtää tasakaasulla ja yli 5000 tuntuu menevän laihalle. Mulla olis DGV odottamassa nivaan kun otsoni antautuu mutta weberi jutusteluissa ei suositella virikoneeseen sen takia kiinnostaisi kokeilla kiinalaista. Tää on vähän vaikeerasti kun mä oon kolmas jola yrittää saada toimimaan eikä virittäjästä eikä edellisten säätäjien teoista mitään hajua.
Ana
Viestit: 205
Liittynyt: 21.5.2017 1:13
Paikkakunta: Pornainen

Re: FAJS (weber) DGV 32/36 kiinan kopio

Viesti Kirjoittaja Ana »

Nii ja lamdajutut just kans haussa.
hautakorpi
Viestit: 178
Liittynyt: 25.4.2017 16:20

Re: FAJS (weber) DGV 32/36 kiinan kopio

Viesti Kirjoittaja hautakorpi »

kopaistu pääsuuttimina 140/150 kokoja (vakio 1600cc) muuten suuttimien ollessa samat, veto huononee ja kulutus kasvaa kun joutuu vedättämään. kulutus nousi pienemmillä suuttimilla yli litran /100km

kulutus alkuperäisillä oli 11,6l/100km, tämä siis 80-90km/h vauhdissa vaaramaisemissa ja nelivaihteisella laatikolla, ja 4,1 perillä.

eli se alkuperäinen pääsuutin 150 ja 170 ilmasuutin ykköskurkulle ja kakkoselle on bueno.

ykköskurkun tyhjäkäynti suutin on näissä kiinan klooneissa erilainen (isompi) ja siihen 55-60 suutin niin pääsee pikku säädöllä päästöistä läpi kohtuudella.

jos laitatte FAJS DGV:n ladaan niin ottakaa suosiolla se vesilämmitteisellä ryypyllä oleva versio, helppo säätää kohdilleen eikä tarvitse rassata ryypyn kaapelin kanssa...näin jälkikäteen ajatellen.

ladan vakio ilmanputsari on siten melko tehoja kuristava, tuli huomattua tällä kaasarilla, 1600cc koneessa, vapaa virtaus suodattimeksi suosittelen pestävää ja öljynsuodatin öljyllä öljyttävää vaahtomuovi suodatinta mallia niin pölyt ja hiekat ei vahingossakaan mene läpi, saman tyypisiä kuin motocross pyörissä, katsele WEBER DGV, pipercross, ramair, ITG....tässä kohtaa säästäminen voi tulla todella kalliiksi.
Lada? :shock: Kovaa huutoa kolmannella....

Lada? Jotta yksinkertainen mies voisi korjata, yksikertaista autoa, yksinään korvessa itikoiden syötävänä ja jopa onnistua siinä! :lol:
Vastaa Viestiin