Halpa virittäminen

Kaikenlaista asiaa Ladan virittämisestä ulkoisesti ja sisäisesti.
=Shiguli=

Halpa virittäminen

Viesti Kirjoittaja =Shiguli= »

Eli siis jos tänne saisi vinkkejä kotikonstein onnistuvista, lähes ilmaisista virityksistä.
Avatar
KTC
Viestit: 195
Liittynyt: 24.12.2004 9:31
Paikkakunta: karvia
Viesti:

Viesti Kirjoittaja KTC »

säätmällä ajoitusta aikaisemmalle :P
arto hietakangas
nalleolut

Viesti Kirjoittaja nalleolut »

hmm kiihtyvyyttä voi parantaa tiputtamalla lentokoneesta!
kotikonstein tehtävät virit on näitä esson baari juttuja! mutta pitämällä sytkä ja muut auton elintärkeät osat huippukunnossa ei tartte mietiskellä kiihtyvyyttä tai sen puuttumista!
Avatar
Team perseauki racing
Viestit: 1441
Liittynyt: 7.11.2004 13:49
Paikkakunta: jyväskylä

Viesti Kirjoittaja Team perseauki racing »

eipä ole halpaa ja helppoo viritystä
ei riemulla rajaa kun bensa kasilla ajaa...
erkkimalinen
Viestit: 581
Liittynyt: 6.10.2005 20:21
Paikkakunta: Kymi

Viesti Kirjoittaja erkkimalinen »

Kaikki ylimääräinen roina pois autosta, renkaisiin lievä ylipaine..se on ilmaista, auton huoltokaan ei ole ilmaista, ellei itsellä pysy työkalut kourassa ja osaa vielä tehdäkkin niillä jotakin, oma työ ei lisää kustannuksia muuten kuin huolto-osat, kaikki muu sitten maksaakin enemmän tai vähemmän. :wink:
Kyllä lähtee..!
destor
Viestit: 1206
Liittynyt: 19.6.2005 19:08

Viesti Kirjoittaja destor »

Sitä sananmukaista virittämistä ei kannata kuvitella tekevänsä alle 500 eurolla. Tietysti jonkin yksittäisen osan, kuten nokka-akselin voi vaihtaa ja siitä jotain hyötyäkin, kulujen jäädessä johonkin 150e luokkaan jos hiotuttaa nokan ja pukit samalla. Tietysti itse vaihdon tehden. Seuraa osto- ja myyntipalstoja niin saat selville muiden toimenpiteiden kustannukset.

Kanavien kohdistus olisi ilmaista itse tehtynä, sitä kannattaa harkita!
Avatar
larbatzi
Viestit: 140
Liittynyt: 4.10.2004 9:09

Viesti Kirjoittaja larbatzi »

Tässä pari hyvää konstia jotka ei ole ilmasia mutta halpoja ja hyviä konsteja

Tulpan johtojen vaihto ja tulpat kanssa, Pyörijä ja virran jakajan kansi ja katkojan kärjet
uusi ilman putsari , 98 tankkiin ja karstan poistoa, kaasarin putsaus ja säätö
Ja jos virittelyä haluaa lisää niin ilman putsarille vois vetää jonkun putken auton edestä joka tois viileetä ilmaa kaasarille.

Näillä saavutta myös varmasti poltoaineen kulutuksen laskuakin !!
kaikkea ei voi koskaan tietää
R.I.P Lada 2104 1700i -96
Avatar
Jokari
Viestit: 7715
Liittynyt: 10.3.2005 20:32
Paikkakunta: Kymenlaakso™

Viesti Kirjoittaja Jokari »

Jep, pelkällä perushuollolla saa ladan koneesta ihan toisenlaisen, varsinkin jos huoltoa ei ole tehty aikoihin. Omani ainakin piristyi tuntuvasti kun on tehty seuraavia:

-vettä loroteltu 2l kaasarin kurkkuun
-sytytyksen ajoitus
-soppaa käännetty reilusti rikkaammalle, oli päässyt tosi laihalle
-katkojan kärkivälin säätö
-tulppien kärkivälin säätö
-pyörijän kohdistus kannen kontaktipintojen kanssa sytytyshetkellä, ennen pyörijä oli monta senttiä ohi kontakteista :shock:

Ja tulihan nuo jakoketjun laahaimet & jakoketju vaihdettua, vaihdon jälkeen alko kulkua löytymään :lol:
- Joka kerta kun liikenteessä näkee etuvetoisen Ladan, niin v*tuttaa ainakin tunnin.

Member of Kymenlaakson Kusipäät™
=Shiguli=

Viesti Kirjoittaja =Shiguli= »

Lähinnä meinasin sitä, kun olen kuullut, että venttiilien välyksien säädöillä, sytkän säädöllä yms. saisi lisää tehoa. Eikös se tavallaan ole ilmaista
Avatar
pressa
Viestit: 10190
Liittynyt: 25.9.2003 13:23
Paikkakunta: Seinäjoki

Viesti Kirjoittaja pressa »

=Shiguli= kirjoitti:Lähinnä meinasin sitä, kun olen kuullut, että venttiilien välyksien säädöillä, sytkän säädöllä yms. saisi lisää tehoa. Eikös se tavallaan ole ilmaista
näillä normaaleilla huolto toimenpiteillä päästään lähelle alkuperäisiä tehoja
ja nehän on riittävät
monasti ne paapan silmäterät ovat karstaisia ja tulpat sekä kärjet viime vuosituhannelta
kyntsa

Viesti Kirjoittaja kyntsa »

Ladani viritys oli mielestäni halpa, vaihdettiin 1200seen 1600 kone jossa laskettukansi ja kanteen venttiilin hionnat ja ohjarin kumit sekä 5 lovinen laatikko ja johan alkoi potkua löytyä.

Ainiin vaihdettiinhan me kytkinkin(pelkkä levy).

Rahaa paloi 320e:tä :wink:
Viimeksi muokannut kyntsa, 24.1.2006 19:45. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
destor
Viestit: 1206
Liittynyt: 19.6.2005 19:08

Viesti Kirjoittaja destor »

kyntsa kirjoitti:Ladani viritys oli mielestäni halpa, vaihdettiin 1200seen 1600 kone jossa laskettukansi vireämpi nokka ja kanteen venttiilin hionnat ja ohjarin kumit sekä 5 lovinen laatikko ja johan alkoi potkua löytyä.

Ainiin vaihdettiinhan me kytkinkin(pelkkä levy).

Rahaa paloi 320e:tä :wink:
Tuo onkin halpa, monesti suurempi kone tulee halvemmaksi ladassa kuin oikeat viripalikat.
Misha
Viestit: 1560
Liittynyt: 25.9.2003 16:11
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Misha »

Poista autosta kaikki mikä irti lähtee, esim penkit, ovipaneelit, matot, sisäkatto, kaikki roina pois takakontista ja auton sisäpohjassa olevat äänenvaimennusbitumit pois. Kojelaudankin voi hyvällä omatunnolla heivata muualle.

Ota ilmansuodatin pois, leikkaa konepeltiin reikä kaasarin kurkun kohdalle. Tehoa tulee EHKÄ lisää.

EHKÄ saa lisätehoa korvaamalla pakoputki suoralla putkella. Se nyt on ainakin kohtuullisen halpaa huvia, tietysti auto ei enään sitten mene katsastuksesta läpi.

Autoa voi madaltaa leikkaamalla rälläkällä pätkät jousista. Huippunopeus paranee marginaalisesti EHKÄ.

Teippaa kaikki korin raot umpeen teipillä, parantaa aerodynamiikkaa. Poista sivupeilit, radion antenni ja ikkunanpyyhkimet, sittenkin auto laiton.

Puskurit voi ottaa irti, parantaa EHKÄ aerodynamiikkaa. Syntyneet reijät voi myös tukkia teipillä.

Mööö, ton enempää en keksi, kaipa kaasariin voi laittaa jotain isompia suuttimia jos sellasia jostain löytää tai sitten jos osaa, voi porata suuttimia.

Muuta aidosti halpaa en keksi, ellei kotoa löydy tietotaitoa ja laitteita kannen parantamiseen ja parempien pakosarjojen hitsailemiseen, eipä nekään kai paljoa maksa jos hommat osaa.

Mutta tuskin sitten mitään täällä kyselisi...

PS Muuten, onko mahdollista asentaa kaksi Ladan vakiokaasaria yhden sijaan? Siis jos rakentaa custom imusarjan ja rakentaa itse vivuston? En tähän hätään keksi mitään syytä miksei voisi.

Tämä ihan teoreettinen kysymys.
Harry is a pothead and the sorceror is stoned!
destor
Viestit: 1206
Liittynyt: 19.6.2005 19:08

Viesti Kirjoittaja destor »

Tee-se-itse tuplat, kyllä ne saisi toimimaan. Oikeiden tuplien tasolle ei päästä varsinkaan jos ei ole mekaanista kakkoskurkkua noissa kaasareissa. Seokset joutuu säätämään ehkä uudelleen, mutta imuvirtaus paranee joten tehoakin tulee lisää.
iippo

viritys

Viesti Kirjoittaja iippo »

tos joku kerto,sori lainaan,kohdista imu,pako sarja ei maksa mitään,ehkä vähän sähköö mut auttaa aina jossakin tapaukses,ei ehkä huomaa tehois mut ei ainakaa vähennä,eli jos porttaat kansia kato et kanavat on kohallaan,pitäs olla pako-puolellel pari millii tai vitu paljo enempää pakosarjarjas kaulusta et ei pääse "pulssi"ehkä väärä sana mut muut virittäjä-velhot voi korjata asian,eli auttaa noin ei virityteys konees
Vastaa Viestiin