Madallus
Re: Madallus
motonetistä kaasu iskarit. tai sitten bilsteinit.
Ex:niva:-89
2101:-75,77,87,89
2104:-88,97
2105:-82x2,88,91x2,93,
2107:-86,87,89,94x3,95,96
2102 -85 1700+remmi,http://www.youtube.com/watch?v=ENUIMdz21y0
nykyiset:konela turbo
2101:-75,77,87,89
2104:-88,97
2105:-82x2,88,91x2,93,
2107:-86,87,89,94x3,95,96
2102 -85 1700+remmi,http://www.youtube.com/watch?v=ENUIMdz21y0
nykyiset:konela turbo
Re: Madallus
Riippuu mitä siltä alustalta edellyttää ja mistä tykkää.Aku kirjoitti:kannattaako ostaa ladaan ne bilsteinin ralli vai tavalliset iskarit?
- Joka kerta kun liikenteessä näkee etuvetoisen Ladan, niin v*tuttaa ainakin tunnin.
Member of Kymenlaakson Kusipäät™
Member of Kymenlaakson Kusipäät™
Re: Madallus
romars2 kirjoitti:Mul ois LADAN madaltaminen,mistä siihen sais sport iskareita?jouset on jo hommattu ja madalta 40mm.
mitkäs jouset oot hommannu siihen ja hinta???
laaborghin on paras
Re: Madallus
??????
säätänä kirjoitti:romars2 kirjoitti:Mul ois LADAN madaltaminen,mistä siihen sais sport iskareita?jouset on jo hommattu ja madalta 40mm.
mitkäs jouset oot hommannu siihen ja hinta???
laaborghin on paras
Re: Madallus
räälläkällä lyhensin, yhden pikkulaikan hinta (1,10e)
Re: Madallus
paljok noita jousii voi lyhentää? voiko sinnepäin katkaista kulmiksella?
Re: Madallus
Suosittelen ympäri ladaa 123 tiisseli mersun jouset. Takaa 1-2 kierrosta pois. Eteen sillä lailla että maun mukaan 1/2 osa jousta tai 1/3 osa.
Mercedes 190 2.5TD -90
Opel kadett c 1.2S GL -78
Isuzu pickup 2.0D -82
VW golf 1.9td -98
Opel kadett c 1.2S GL -78
Isuzu pickup 2.0D -82
VW golf 1.9td -98
Re: Madallus
Jouset maksaa varmaa suurinpiirtein pari kymppiä riippuen romiksesta.
Jousen puristimet kannattaa kanssa ostaa maksaa 15€ alkaen. Ite ostin Maksi makasiinistä ja makso muistaakseni 17€.
Ne on kuhtuu helppo vaihtaa jos vain pultit aukeaa niinku pitää. Tunkkaa auto eka ylös ja otat pyörän pois.
Sitten siinä näkyy heti jarrulevyn päällä 3kpl 13mm? pultteja. Todennäköisesti törkeen jumissa. Otin omat rälläkällä pois kun ne katkeilivat. Joka tapauksessa kannattaa varata molemmille puolin uudet pultit ja mutterit (yht.6kpl) jos niitä ei ennen oo auvottu. Tässä välin se koko roska lösähtää ulospäin. Varo ettei jarruletku mee rikki.
Sitten aukase iskarin yläpää sieltä konehuoneen puolelta. Läydät vänkärin puolelta sen siitä pakosarjan vierestä semmonen kolo missä on 17mm? pultti. Sitten kallistuksen vakaaja tulee kiinni alatukivarteen, aukaset siitä ne kaksi 13mm? mutteria.(varovasti ettei katkia!) Ja väännät sen Vakaajan pois niitten pulttien välistä vaikka tunkin varrella.(varo ettei pultit väänny)
Sitten avaat iskarin alapuolelta sieltä alatukivarren alapuolelta 2kpl 13mm? muttereita, nämä kannattaa kanssa aukasta tosi varoen ettei napsaha poikki. Sitten tipahtaa iskari alas.
Sitten jousipuristimella puristat sen jousen kasaan ja se tulee sieltä pois. Voi olla aika jumissa sieltä alapäästä. Möykytät nii se lähtee. Sitä pitää vähän pyöräyttää sitä jousta kun se on siellä kolossaan.
Käytä joka kohassa PALJON crc/rost off/wd40 tai jotain muuta irrottavaa ainetta että saat ehjänä irti pultit.
Sitten vaan uus jousi paikalleen ja romut kiinni. Korjatkaa joku jos meni väärin.
Jousen puristimet kannattaa kanssa ostaa maksaa 15€ alkaen. Ite ostin Maksi makasiinistä ja makso muistaakseni 17€.
Ne on kuhtuu helppo vaihtaa jos vain pultit aukeaa niinku pitää. Tunkkaa auto eka ylös ja otat pyörän pois.
Sitten siinä näkyy heti jarrulevyn päällä 3kpl 13mm? pultteja. Todennäköisesti törkeen jumissa. Otin omat rälläkällä pois kun ne katkeilivat. Joka tapauksessa kannattaa varata molemmille puolin uudet pultit ja mutterit (yht.6kpl) jos niitä ei ennen oo auvottu. Tässä välin se koko roska lösähtää ulospäin. Varo ettei jarruletku mee rikki.
Sitten aukase iskarin yläpää sieltä konehuoneen puolelta. Läydät vänkärin puolelta sen siitä pakosarjan vierestä semmonen kolo missä on 17mm? pultti. Sitten kallistuksen vakaaja tulee kiinni alatukivarteen, aukaset siitä ne kaksi 13mm? mutteria.(varovasti ettei katkia!) Ja väännät sen Vakaajan pois niitten pulttien välistä vaikka tunkin varrella.(varo ettei pultit väänny)
Sitten avaat iskarin alapuolelta sieltä alatukivarren alapuolelta 2kpl 13mm? muttereita, nämä kannattaa kanssa aukasta tosi varoen ettei napsaha poikki. Sitten tipahtaa iskari alas.
Sitten jousipuristimella puristat sen jousen kasaan ja se tulee sieltä pois. Voi olla aika jumissa sieltä alapäästä. Möykytät nii se lähtee. Sitä pitää vähän pyöräyttää sitä jousta kun se on siellä kolossaan.
Käytä joka kohassa PALJON crc/rost off/wd40 tai jotain muuta irrottavaa ainetta että saat ehjänä irti pultit.
Sitten vaan uus jousi paikalleen ja romut kiinni. Korjatkaa joku jos meni väärin.
Mercedes 190 2.5TD -90
Opel kadett c 1.2S GL -78
Isuzu pickup 2.0D -82
VW golf 1.9td -98
Opel kadett c 1.2S GL -78
Isuzu pickup 2.0D -82
VW golf 1.9td -98
Re: Madallus
Sen verran lisäisin, että puristimien pitää olla hyvät, tai mielellään sen mallinen, joka tulee jousen sisään.Susipoika kirjoitti:Jouset maksaa varmaa suurinpiirtein pari kymppiä riippuen romiksesta.
Jousen puristimet kannattaa kanssa ostaa maksaa 15€ alkaen. Ite ostin Maksi makasiinistä ja makso muistaakseni 17€.
Sitten jousipuristimella puristat sen jousen kasaan ja se tulee sieltä pois. Voi olla aika jumissa sieltä alapäästä. Möykytät nii se lähtee. Sitä pitää vähän pyöräyttää sitä jousta kun se on siellä kolossaan.
Sitten vaan uus jousi paikalleen ja romut kiinni. Korjatkaa joku jos meni väärin.
Ja ennenkaikkea: Suhtaudu varovaisella kunnioituksella siihen puristuksissa olevaan jouseen,
oli se sitten jousipuristimessa tai korin ja tukivarren välissä tulossa pois!! Voimaa siinä on niin, että voi lähteä henki.
2102 16V ex.
2103 -75
2103 -75
Re: Madallus
Tavallisilla itsemurhapuristimilla ei tee kyllä mitään takavetoisen ladan etujousien kanssa, niitä ei saa yksinkertaisesti asetettua mitenkään järkevästi.
Jousi täytyy tosiaan irrottaa varovasti tunkilla alatukivartta laskien. Takaisinlaitto onkin jo hiukan haastellisempaa, suosittelen lämpimästi rautakankea jousen väliin + kaveri pitämään siitä kiinni ettei jousi pääse pullahtamaan ulospäin.
Silti saa olla erittäin varovainen.
Venäjältä saa jousen sisään tulevaa puristinta jolla jousen irrotus ja kiinnitys on lastenleikkiä. Sellaisen voi tehdä itsekkin...
Jousi täytyy tosiaan irrottaa varovasti tunkilla alatukivartta laskien. Takaisinlaitto onkin jo hiukan haastellisempaa, suosittelen lämpimästi rautakankea jousen väliin + kaveri pitämään siitä kiinni ettei jousi pääse pullahtamaan ulospäin.
Silti saa olla erittäin varovainen.
Venäjältä saa jousen sisään tulevaa puristinta jolla jousen irrotus ja kiinnitys on lastenleikkiä. Sellaisen voi tehdä itsekkin...
- Joka kerta kun liikenteessä näkee etuvetoisen Ladan, niin v*tuttaa ainakin tunnin.
Member of Kymenlaakson Kusipäät™
Member of Kymenlaakson Kusipäät™
Re: Madallus
Joo se unohtuki mainita että se saattaa ampua aika voimalla jos lipsahtaa. Hankalaahan se on vähän normaalilla puristimella ottaa sieltä pois kun ei mahu kun 1 niitä puristimia kerralla siihen.
Mercedes 190 2.5TD -90
Opel kadett c 1.2S GL -78
Isuzu pickup 2.0D -82
VW golf 1.9td -98
Opel kadett c 1.2S GL -78
Isuzu pickup 2.0D -82
VW golf 1.9td -98