Venttiilinvälyksen vaikutus venttiilin aukiolo aikaan
Venttiilinvälyksen vaikutus venttiilin aukiolo aikaan
Elikkä, kyseessä 1700i koneen 21213-1003011 kansi ja sen pakoventtiilit.
Itse en ole perehtynyt ruiskutustekniikkaan juuri ollenkaan.
Tähän kyseiseen kanteen neuvotaan Autoprospektissa ja Lada-infossa säätämään pakoventtiilit 0.20mm välyksellä.
Mistä tämä erillinen välys johtuu verrattuna normaalin takavedon 0.15mm? Onko kannessa/venttiileissä jokin ero käytettäissä ruiskua
vai vaatiiko ruisku jotakin eroa sylinterin virtaukselta?
Miten tämä vaikuttaa venttiilin aukiolo aikaan ja pakokaasun virtaamiseen kaasutin käytössä?
Heittokellon ollessa hukassa yritin tuossa havainnollistaa tilannetta itselleni irtonaisella 2101 moottorilla ja sen vakio kannella,
tulos ei ole tarkka, mutta 0.15mm välyksellä saataisiin pako auki muutama aste aikaisemmin ja kiinni hiukan myöhemmin?
Mitenkä tämä sitten menee 21213-1003011 kannen kanssa jossa Nivan nokkatikku?
Oman järkeilyny mukaan pitempi aukiolo mahdollistaa paremman pakokaasun poistuman ja tämän myötä paremman täytön?
Kumpiko on suositeltavampi kaasutinkäytössä, jos ei muuta niin 0.20mm välys aiheuttaa kylmällä moottorilla aika tiukan diesel-äänimailman.
Itse en ole perehtynyt ruiskutustekniikkaan juuri ollenkaan.
Tähän kyseiseen kanteen neuvotaan Autoprospektissa ja Lada-infossa säätämään pakoventtiilit 0.20mm välyksellä.
Mistä tämä erillinen välys johtuu verrattuna normaalin takavedon 0.15mm? Onko kannessa/venttiileissä jokin ero käytettäissä ruiskua
vai vaatiiko ruisku jotakin eroa sylinterin virtaukselta?
Miten tämä vaikuttaa venttiilin aukiolo aikaan ja pakokaasun virtaamiseen kaasutin käytössä?
Heittokellon ollessa hukassa yritin tuossa havainnollistaa tilannetta itselleni irtonaisella 2101 moottorilla ja sen vakio kannella,
tulos ei ole tarkka, mutta 0.15mm välyksellä saataisiin pako auki muutama aste aikaisemmin ja kiinni hiukan myöhemmin?
Mitenkä tämä sitten menee 21213-1003011 kannen kanssa jossa Nivan nokkatikku?
Oman järkeilyny mukaan pitempi aukiolo mahdollistaa paremman pakokaasun poistuman ja tämän myötä paremman täytön?
Kumpiko on suositeltavampi kaasutinkäytössä, jos ei muuta niin 0.20mm välys aiheuttaa kylmällä moottorilla aika tiukan diesel-äänimailman.
Neuvostoliitossa ei olisi ollut tätäkään ongelmaa.
Axtec, jotta elämä olisi nautinnollisempaa.
VAZ-21051 86 Youtube
VAZ-2104 89
Axtec, jotta elämä olisi nautinnollisempaa.
VAZ-21051 86 Youtube
VAZ-2104 89
- START
- Lada kerhon jäsen
- Viestit: 2542
- Liittynyt: 20.7.2006 12:54
- Paikkakunta: JÄMSÄ kehityksen keskipiste
Re: Venttiilinvälyksen vaikutus venttiilin aukiolo aikaan
no käytännössä tuolla ei ole mitään merkitystä, muutakuin se mahdollinen venttiilin naputus.
se että onko ruisku vaiko kaasari tässätapauksessa ei ole mitään merkitystä, ei se polttoaine seos tiedä minkälaisesta suuttimesta sitä sinne mölön malliseen imusarjaan kaadetaan.
äkkiä tulis mieleen että liittyy jotenkin kovempaan puristussuhteeseen mutta en kyllä keksi että miten
se että onko ruisku vaiko kaasari tässätapauksessa ei ole mitään merkitystä, ei se polttoaine seos tiedä minkälaisesta suuttimesta sitä sinne mölön malliseen imusarjaan kaadetaan.
äkkiä tulis mieleen että liittyy jotenkin kovempaan puristussuhteeseen mutta en kyllä keksi että miten
21013 1500 16vTIC projekti
21013 2300 16vTIC projekti
21013 2300 16vTIC projekti
Re: Venttiilinvälyksen vaikutus venttiilin aukiolo aikaan
Sitä tässä kanssa pohdin, mutta en ole keksinyt että mitenkä.
Kumpa joku viisas osaisi tämän selittää hyvin tyhjentävästi
Kumpa joku viisas osaisi tämän selittää hyvin tyhjentävästi
Neuvostoliitossa ei olisi ollut tätäkään ongelmaa.
Axtec, jotta elämä olisi nautinnollisempaa.
VAZ-21051 86 Youtube
VAZ-2104 89
Axtec, jotta elämä olisi nautinnollisempaa.
VAZ-21051 86 Youtube
VAZ-2104 89
Re: Venttiilinvälyksen vaikutus venttiilin aukiolo aikaan
Mitään en osaa selittää enkä mitään tiedä, vuosia olen kuitenkin aina tuolla ,15 liuskalla kaikki säätänyt eikä ole venttiilit naputa.
Re: Venttiilinvälyksen vaikutus venttiilin aukiolo aikaan
Sitäpä minäkin, aina ennen menty tuolla 0.15 liuskalla, mutta mikä on se syy, miksi tämä kone on vaatinut/vaatii 0.20mm liuskaa pakopuolelle.
Neuvostoliitossa ei olisi ollut tätäkään ongelmaa.
Axtec, jotta elämä olisi nautinnollisempaa.
VAZ-21051 86 Youtube
VAZ-2104 89
Axtec, jotta elämä olisi nautinnollisempaa.
VAZ-21051 86 Youtube
VAZ-2104 89
-
- Viestit: 585
- Liittynyt: 28.9.2010 0:14
- Paikkakunta: Ii
Re: Venttiilinvälyksen vaikutus venttiilin aukiolo aikaan
nokkaakselin profiili erilaiset aukeamis ja sulkemis rampit, venttiilinmateriaali eri että laajenee enemän ku toinen venttiili. tuossa ainaki nuo mikkä vaikuttaa venttiilin välykseen.Rh- kirjoitti:Sitäpä minäkin, aina ennen menty tuolla 0.15 liuskalla, mutta mikä on se syy, miksi tämä kone on vaatinut/vaatii 0.20mm liuskaa pakopuolelle.
kansien kairauksia, megasquirteja ja autojen tehonmittausta.
Re: Venttiilinvälyksen vaikutus venttiilin aukiolo aikaan
Pistät vaan 0.15 ja sillä hyvä
Ei mitään syytä tolle 0.20!!
Ei mitään syytä tolle 0.20!!
-Humppa Motors-
WEBER CARBURETTORS!!!
WEBER CARBURETTORS!!!
Re: Venttiilinvälyksen vaikutus venttiilin aukiolo aikaan
Siinä 21213-nokassa pakopuoli on tismalleen yksi ja sama kuin takavetoisen vakionokassa eli tälle 0,20 välykselle ei ole minkään sortin järjellistä perustetta.
- Joka kerta kun liikenteessä näkee etuvetoisen Ladan, niin v*tuttaa ainakin tunnin.
Member of Kymenlaakson Kusipäät™
Member of Kymenlaakson Kusipäät™
Re: Venttiilinvälyksen vaikutus venttiilin aukiolo aikaan
Täytynee käyttää auki ja säätää, jääny vaan kaivamaan miksi tehdas on tuota suositellut aikoinaan?
Neuvostoliitossa ei olisi ollut tätäkään ongelmaa.
Axtec, jotta elämä olisi nautinnollisempaa.
VAZ-21051 86 Youtube
VAZ-2104 89
Axtec, jotta elämä olisi nautinnollisempaa.
VAZ-21051 86 Youtube
VAZ-2104 89
- START
- Lada kerhon jäsen
- Viestit: 2542
- Liittynyt: 20.7.2006 12:54
- Paikkakunta: JÄMSÄ kehityksen keskipiste
Re: Venttiilinvälyksen vaikutus venttiilin aukiolo aikaan
mikään näistä ei ole muuttunut ko mallien välilläjaketech racinteam kirjoitti:nokkaakselin profiili erilaiset aukeamis ja sulkemis rampit, venttiilinmateriaali eri että laajenee enemän ku toinen venttiili. tuossa ainaki nuo mikkä vaikuttaa venttiilin välykseen.Rh- kirjoitti:Sitäpä minäkin, aina ennen menty tuolla 0.15 liuskalla, mutta mikä on se syy, miksi tämä kone on vaatinut/vaatii 0.20mm liuskaa pakopuolelle.
21013 1500 16vTIC projekti
21013 2300 16vTIC projekti
21013 2300 16vTIC projekti