Virolaisten Lada VIHUR

Kaikenlaista asiaa Ladan virittämisestä ulkoisesti ja sisäisesti.
hautakorpi
Viestit: 196
Liittynyt: 25.4.2017 16:20

Virolaisten Lada VIHUR

Viesti Kirjoittaja hautakorpi »

Eli, aikoinaan tälläisin muutoksin tehtiin virossa auto urheiluun soveltuvaa kalustoa, Lada VIHUR

http://avtokorch.ru/sportivnyj-avtomobil-vaz-2105-vixur

Muutokset koskivat ajettavuutta (alusta) sekä turvallisuutta (kaaret/penkit) moottoriin tai laatikkoon ei kajottu sarjassa.
Lada? :shock: Kovaa huutoa kolmannella....

Lada? Jotta yksinkertainen mies voisi korjata, yksikertaista autoa, yksinään korvessa itikoiden syötävänä ja jopa onnistua siinä! :lol:
jaketech racinteam
Viestit: 585
Liittynyt: 28.9.2010 0:14
Paikkakunta: Ii

Re: Virolaisten Lada VIHUR

Viesti Kirjoittaja jaketech racinteam »

miltähä vuodelta on? en kyllä tommosilla turvakaarilla ajas metriäkään kilpaa.
kansien kairauksia, megasquirteja ja autojen tehonmittausta.
hautakorpi
Viestit: 196
Liittynyt: 25.4.2017 16:20

Re: Virolaisten Lada VIHUR

Viesti Kirjoittaja hautakorpi »

jaketech racinteam kirjoitti:miltähä vuodelta on? en kyllä tommosilla turvakaarilla ajas metriäkään kilpaa.
Niin laput ovat vanhasta neuvostoliitosta, paikasta josta sirppi ja vasara oli muodissa...turvallisuus standardid eivät olleet aivan sitä mitä nykyisin...
Viimeksi muokannut hautakorpi, 27.6.2018 14:21. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Lada? :shock: Kovaa huutoa kolmannella....

Lada? Jotta yksinkertainen mies voisi korjata, yksikertaista autoa, yksinään korvessa itikoiden syötävänä ja jopa onnistua siinä! :lol:
Näilläeväillämennään
Viestit: 163
Liittynyt: 9.12.2014 7:58
Paikkakunta: Itäinen Pohjoinen

Re: Virolaisten Lada VIHUR

Viesti Kirjoittaja Näilläeväillämennään »

Äkkiseltään, kuvia katselin, silmiin pisti "turvakaarien" suuri nivelmäärä. Pulteilla koottu nivelhässäkkä, jossa periaatteessa jonkin putken taipuminen / pettäminen, saattaa aikaansaada melkoisen linkun.

Ei tuossa rakenteessa ole periaatteessa kuin kolme tai neljä "muotojäykkää kolmiota". Esimerkiksi tuo kuljettajan suojakehikko on täysi linkku, eli kattokaaren painaessa pääkaaren yläosan taaksepäin, koska takatuki ei ole pääkaaren yläreunassa vaan kuvan perusteella paljon alapuolella, joten pääkaaren putkeen tulee mahdollisesti taipuma, jonka jälkeen katolleen pyörähtäminen varmistaa loput.

En ole rallimiehiä, mutta jollakin tasolla käsitän mekaniikan lait. Tokihan tuossa sarjassa ei ollut autoissa viritettyjä moottoreita, joten ehkä nopeudet olivat maltillisia.

Komppaan kyllä kovasti Jaketech racintiimiä. En minäkään.

Sekavasti selitetty, mutta oikein kunnolla tutustumalla kuviin huomaa nuo seikat.
Toisin, jotenkin muutoin olisi paremmin, mutta - Näilläeväillämennään
hautakorpi
Viestit: 196
Liittynyt: 25.4.2017 16:20

Re: Virolaisten Lada VIHUR

Viesti Kirjoittaja hautakorpi »

Linkissä siis Lada Vihurin rakennus ohjeet, veikkaan että 1980 luvun alusta....kolhoosin porukat ajoivat samalla tavoin rakennetuilla autoilla kilpaa.

ajettavuutta ja "turvallisuutta" sai parantaa, tekniikka VIHUR luokassa ei...
Lada? :shock: Kovaa huutoa kolmannella....

Lada? Jotta yksinkertainen mies voisi korjata, yksikertaista autoa, yksinään korvessa itikoiden syötävänä ja jopa onnistua siinä! :lol:
Vastaa Viestiin