Annettiin leipää... ehkä liikaa??
- Lada-Jussi
- Viestit: 10210
- Liittynyt: 24.9.2003 17:48
- Paikkakunta: Janakkala
jaa tollai ne Lada 1300:set on maasta kadonnut, lieventävänä asianhaarana voidaan lukea se että teon tapahtuessa auto ei vielä ollut niin harvinainen kuin nyt. Toisaalta oliko toi oikeasti 1300 (VAZ-21011) koska videopätkissä näyttäisi että autossa ei ole korin ilmanpoistoritilöitä?
"Suurin osa kalustosta on ulkotiloissa olosuhteiden pakosta, mutta se lohduttaa vähän kun kalusto huononee kuitenkin hitaammin kuin prässissä" (tai tuningissa)
Joo tuli tehtyy tossa viikko sitten kesäloma reissu ympäri eurooppaa, käytiin myös saksassa motarilla testaamassa paljonko nappis farkku kulkee. No n.170km/h se mittari näytti. ai niin moottori on 1500cc, 5v laatikko ja 2105:n perä. täys kuorma päällä!THI-900 kirjoitti:Ja se mitä puhutte, että menee tukkoon jos ei anna kierroksia, niin se on ihan tosi. Kyllä joskus pitää vähän antaa monoa. Joskus on tullu femmalla ajettua mittari pohjas varmaan jotain 170. Ja voi niitä ohitettavien ilmeitä.
Lada, lähtee kuin viina rannasta
Nyt ei oikeestaan oo enää väliä vanhan koneen oireet koska tiistaina käytiin nykäisemässä 1200:n mylly irti ja tänään illalla olis tarkoitus tuo 1500:n kammeta paikoilleen.
Onko öljynvaihdon, suodattimen vaihdon ja ketjunkiristimen tarkistuksen lisäksi jotain muita juttuja, jota kannattaisi käydä läpi ilmeisesti hetken seisseen koneen käyttöönoton yhteydessä?
Ilmeisesti kannattaa mutenkin ottaa nuo ensi kilometrin hieman hillitymmin ja kuunnella kuuluukos jotain outoa kolinaa koneesta... Ennen kuin aletaan tarjoamaan sitä kuuluisaa leipää laatokalle
Onkos muuten 1500:n kone yhtä suostuvainen jengan ottoon kuin nuo pikkulohkot?
Onko öljynvaihdon, suodattimen vaihdon ja ketjunkiristimen tarkistuksen lisäksi jotain muita juttuja, jota kannattaisi käydä läpi ilmeisesti hetken seisseen koneen käyttöönoton yhteydessä?
Ilmeisesti kannattaa mutenkin ottaa nuo ensi kilometrin hieman hillitymmin ja kuunnella kuuluukos jotain outoa kolinaa koneesta... Ennen kuin aletaan tarjoamaan sitä kuuluisaa leipää laatokalle
Onkos muuten 1500:n kone yhtä suostuvainen jengan ottoon kuin nuo pikkulohkot?
Kyllä se 1500 kone kiertää... Itse testailin tuossa viikonloppuna että miten 1600 kiertää ja valoista lähdettäessä ykösell 50 vauhtia ja sit kakonen tupaan ja 95 vauhtia kiekato oli 7500 ois se enemmän varmaan kiertäny, mut alko jo kuulua sellasta ääntä... Ku en o ketjua tiukannu vuoteen...
Ja koneen vaihdossa kannattaa varmistaa että kaikki pultit on TIUKASTI kiinni, eikä sormikireydellä... Tosin onhan se sitten helppo ottaa pois ku loota lähtee irti ilman mitään avaimia kun paljain sormin irroittelee pultit... (kokemusta on)
Ja koneen vaihdossa kannattaa varmistaa että kaikki pultit on TIUKASTI kiinni, eikä sormikireydellä... Tosin onhan se sitten helppo ottaa pois ku loota lähtee irti ilman mitään avaimia kun paljain sormin irroittelee pultit... (kokemusta on)
2107 1600SL 91 MYYTY
2101 1200L 88 Projekti
2107 1300S 90 R.I.P.
2105 1500S 92 Ratapeli
2107 1300S 90 Projekti
2107 1700i 96 Nykyinen menopeli
2107 1600SL 94 Kunnostusta vailla
2105 94 Purkuauto
2101 1200l 88
2105 1200S 88 Purkuauto
2101 1200L 88 Projekti
2107 1300S 90 R.I.P.
2105 1500S 92 Ratapeli
2107 1300S 90 Projekti
2107 1700i 96 Nykyinen menopeli
2107 1600SL 94 Kunnostusta vailla
2105 94 Purkuauto
2101 1200l 88
2105 1200S 88 Purkuauto
Tuosta koneen vaihdosta että ennenkuin laitat sen "uuden" koneen paikalleen niin kannattaisi vaihtaa kaikki vähänkin vuotaneet tiivisteet.. Varsinkin stefat saattaa kovettua ja halkeilla seisonnan aikana. Omia kokemuksia; siinä mun ex-corollassa oli 100 th ajettu vaihtokone ja kampiakselin stefat oli aivan murusina. Kone oli vissiin seissy ajamatta jonkun tovin..
Ja samalla kun vaihtaa vaikkapa öljypohjan tiivisteen niin voi tarkistaa löytyykö alakerrasta mitään ylimääräistä..
Ja samalla kun vaihtaa vaikkapa öljypohjan tiivisteen niin voi tarkistaa löytyykö alakerrasta mitään ylimääräistä..
Se öljypohjantiiviste pitäiskin vaihtaa... eikös sen saa koneen paikoillaankin ollessa vaihdettua?
Kun ei mittään ylimääräistä viittis tohon vaihtaa ennen kuin näkee että se käy ja kukkuu.
Tai toisaalta kyllähän sen pitäisi rokata, mutta kun on vain vähän aikaa tänään siihen perehtyä ja sitten ei tiedä taas milloin on aikaa niin kova on polte koittamaan kulkua
Järkevää varmaan olisi vaihtaa osa tiivisteistä...
Lada-Jussi kuinka kauan tää pata olikaan seissy siel sun farmillas???
Kun ei mittään ylimääräistä viittis tohon vaihtaa ennen kuin näkee että se käy ja kukkuu.
Tai toisaalta kyllähän sen pitäisi rokata, mutta kun on vain vähän aikaa tänään siihen perehtyä ja sitten ei tiedä taas milloin on aikaa niin kova on polte koittamaan kulkua
Järkevää varmaan olisi vaihtaa osa tiivisteistä...
Lada-Jussi kuinka kauan tää pata olikaan seissy siel sun farmillas???
Öljypohjan divarin vaihto onnistuu koneen paikalla ollessa AINAKIN PIKKUlohkossa, mutta v-mäinen homma...
2107 1600SL 91 MYYTY
2101 1200L 88 Projekti
2107 1300S 90 R.I.P.
2105 1500S 92 Ratapeli
2107 1300S 90 Projekti
2107 1700i 96 Nykyinen menopeli
2107 1600SL 94 Kunnostusta vailla
2105 94 Purkuauto
2101 1200l 88
2105 1200S 88 Purkuauto
2101 1200L 88 Projekti
2107 1300S 90 R.I.P.
2105 1500S 92 Ratapeli
2107 1300S 90 Projekti
2107 1700i 96 Nykyinen menopeli
2107 1600SL 94 Kunnostusta vailla
2105 94 Purkuauto
2101 1200l 88
2105 1200S 88 Purkuauto
- Lada-Jussi
- Viestit: 10210
- Liittynyt: 24.9.2003 17:48
- Paikkakunta: Janakkala
ei se kone kovin pitkään seissyt pihassa, meniköhän koneen vaihdon jälkeen viikko kun tuli tohon pihaan, en nyt muista koska toi vaihto tapahtui. mutta ei kai paljon yli kuukautta ollut kone myynnissä
"Suurin osa kalustosta on ulkotiloissa olosuhteiden pakosta, mutta se lohduttaa vähän kun kalusto huononee kuitenkin hitaammin kuin prässissä" (tai tuningissa)
No niin, vituiksihan se meni
Päätin nyt kuitenkin ottaa landelle mukaan Mätänetistä öljypohjantiivisteen, joka olikin halpa (3,36). Pyysin tiivistettä 1500:n myllyyn ja sehän löytyikin suoraan hyllystä.
Sitten landelle noin 30km päähän ja eikun hommiin. Roudattiin kone nosturin alle ja alettiin vääntämään siihen palikkaa kiinni ja sitten otettiin öljypohjakin pois. Oli oikein tiivisteainetta korkkisen tiivisteen molemmin puolin, joten taisi olla turha irroitus... Nooh rapsuteltiin vanhat töhnät pois ja sitten kun alettiin uutta tiivistettä sovittaan niin eikös se tiiviste ollutkin väärä.
Antoivat kuitenkin mätänetissä sitten sen remmikoneen tiivisteen... hitsit niin ettei veri kiertänyt. Tuli 60km ajot sitten tällä halvalla bensalla ajettua miltei turhaan...
Tais loppua multa varaosien osto motonetista tähän.
...pikkasen korpeaa.
Päätin nyt kuitenkin ottaa landelle mukaan Mätänetistä öljypohjantiivisteen, joka olikin halpa (3,36). Pyysin tiivistettä 1500:n myllyyn ja sehän löytyikin suoraan hyllystä.
Sitten landelle noin 30km päähän ja eikun hommiin. Roudattiin kone nosturin alle ja alettiin vääntämään siihen palikkaa kiinni ja sitten otettiin öljypohjakin pois. Oli oikein tiivisteainetta korkkisen tiivisteen molemmin puolin, joten taisi olla turha irroitus... Nooh rapsuteltiin vanhat töhnät pois ja sitten kun alettiin uutta tiivistettä sovittaan niin eikös se tiiviste ollutkin väärä.
Antoivat kuitenkin mätänetissä sitten sen remmikoneen tiivisteen... hitsit niin ettei veri kiertänyt. Tuli 60km ajot sitten tällä halvalla bensalla ajettua miltei turhaan...
Tais loppua multa varaosien osto motonetista tähän.
...pikkasen korpeaa.
- Lada-Jussi
- Viestit: 10210
- Liittynyt: 24.9.2003 17:48
- Paikkakunta: Janakkala
sen 1,5:n entistä entinen omistaja on jotain remppaa siihen koneeseeen tehnyt, ilmeisesti ainakin ihan perus tiivisteiden vaihdot yms. ei varmaan kannata/tarvii hirveesti uutta laittaa.
"Suurin osa kalustosta on ulkotiloissa olosuhteiden pakosta, mutta se lohduttaa vähän kun kalusto huononee kuitenkin hitaammin kuin prässissä" (tai tuningissa)
Taidat olla oikeassa. Ihan turhaa oli tuon öljypohjan irroittaminenkin mutta mistäs sen etukäteen tiesi ja tuli samalla mulkattua mitä pata oli syöny. Kaikin puolin hyvältä siellä näytti, ei siinä mittään.Lada-Jussi kirjoitti:sen 1,5:n entistä entinen omistaja on jotain remppaa siihen koneeseeen tehnyt, ilmeisesti ainakin ihan perus tiivisteiden vaihdot yms. ei varmaan kannata/tarvii hirveesti uutta laittaa.
Salon Autotarvikkeesta tilasin uuden tiivisteen hintaan 3,30, eli 5 senttiä halvemmalla muin motonetista.... Tulee maanantaiksi joten ens viikolla uusi yritys, kun on tuo jormakin tuosta otsalohkosta laskenut alemmas
Eli ens viikolla saadaan toivotavasti paketti kasaan ja kovaa ajoa juuri lomaksi