Annettiin leipää... ehkä liikaa??

Eikö pitkät pala? Puoltaako jarrut? Tällä osiolla voit esittää teknisiä kysymyksiä Ladoista.
Kimmo86
Viestit: 1429
Liittynyt: 12.10.2005 19:06

Viesti Kirjoittaja Kimmo86 »

Saattaahan se vanha kytkin kovemmin vedättäessä ruveta luistamaan ja ääntäkin pitää.. Ainakin mun escortin kytkin päästi välillä tosi mielenkiintosia jurinoita, ihan ku olis niitit hangannu vauhtipyörään tai vastaavaa..
Avatar
IlkkaHe
Viestit: 739
Liittynyt: 1.7.2004 22:44
Paikkakunta: Oulu/Muhos

Viesti Kirjoittaja IlkkaHe »

Kyllahan vahanki huonommilla renkailla alkaa jo 1,2 taystehonen lata vinkumaan (ainaki ilman lukkoperraa)

Ainaki mulla on alkanu.. En sit tiia sita teijjan tyylia sulattaa kumia, mutta kylla tuo mulla onnistuu :wink:

Saiha silla sita savuaki nakyviin.


Pyorittelimpa silla kerran parkkiksella, jossa oli hiekkaa oikeen pitempaanki, kivasti ulvo siinaki :roll:
Avatar
'aatee'
Viestit: 2053
Liittynyt: 21.3.2005 15:25
Paikkakunta: Padasjoki

Viesti Kirjoittaja 'aatee' »

jokari polttaako kumia paikallaan jarrun kanssa :?:
-Humppa Motors-
WEBER CARBURETTORS!!!
Avatar
Jokari
Viestit: 7715
Liittynyt: 10.3.2005 20:32
Paikkakunta: Kymenlaakso™

Viesti Kirjoittaja Jokari »

'aatee' kirjoitti:jokari polttaako kumia paikallaan jarrun kanssa :?:
Vain luoja tietää, en ole kokeilemassa.

Kävelin äskön tuosta kaupan pihalta ja kyllähän siinä jopa metrin verran oli hentoista viirua, myös ulkokaarteen puolella, tosin vähemmän tietty...on se lata kyllä hurja peli :wink: :D

On kyllä taas ihan hölmöläisten hommaa...ladalla kumin vingutusta :mrgreen:
- Joka kerta kun liikenteessä näkee etuvetoisen Ladan, niin v*tuttaa ainakin tunnin.

Member of Kymenlaakson Kusipäät™
LadaTunari

Viesti Kirjoittaja LadaTunari »

no olenhan minäki testannu. oli vaan kylmä moottori eikä ottanu kierroksia mut jäi pari metrii mustaa viivaa 8) nyt olen kova kuski :lol:
Avatar
NesteHukka
Viestit: 722
Liittynyt: 4.10.2003 12:37
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja NesteHukka »

Keventäminen on päivän sana... Aikanaan meidän peltolada oli luonnollisista syistä keventynyt takaa niin paljon, että se poltti asfaltilla jarrulla kumia ihan kunnolla. Kone oli vakio 1600.
Ihme juttukin tapahtui kerran, minun käyttöLadalla oli yks hullu kerran juoppokuskina, niin se sai Forssan torilla Ladan sutimaan viiden hengen kuormalla, ja se oli 1300S. En edelleenkään ymmärrä tapahtunutta :lol:
Puliukkojen takuuvarma neuvo: Ole varma ja vapaa. Osta tenaa.
Avatar
maurichia
Viestit: 708
Liittynyt: 21.1.2005 14:11
Paikkakunta: hollola

Viesti Kirjoittaja maurichia »

'aatee' kirjoitti:jokari polttaako kumia paikallaan jarrun kanssa :?:
kyllähän se minulla pikkusen poltti jarrun kanssa mutta ne etupyörät luistivat lukossa koko ajan eteenpäin :lol: oli kyllä ihme päivä muutenkin se kun kaikkea tapahtui :D
kulkineet:
Lada 2104 1200cc '90
Yamaha yz 80cc '01
Derbi senda x-race 80cc Malossi MHR Racing '05
mopoauto aixam 500 480cc '03 ''thyyning''
Avatar
'aatee'
Viestit: 2053
Liittynyt: 21.3.2005 15:25
Paikkakunta: Padasjoki

Viesti Kirjoittaja 'aatee' »

maurichia kirjoitti:
'aatee' kirjoitti:jokari polttaako kumia paikallaan jarrun kanssa :?:
kyllähän se minulla pikkusen poltti jarrun kanssa mutta ne etupyörät luistivat lukossa koko ajan eteenpäin :lol: oli kyllä ihme päivä muutenkin se kun kaikkea tapahtui :D
hahah se video nettii miten saa ?
-Humppa Motors-
WEBER CARBURETTORS!!!
Avatar
Qulle
Viestit: 780
Liittynyt: 15.3.2006 11:18
Paikkakunta: Salo

Viesti Kirjoittaja Qulle »

Vai että oikein nakittelua :)
Nyt on viikon mökkireissu takana ja ankara arki taas edessä :(
Juu tosiaan toi meitinkin lada on sellainen harrastepeli, eli ei mikään käyttis.
Ei keretty tätä uutta konetta viime viikolla lainkaan kiusaamaan, kun oltiin koko omistaja joukko siellä mökillä ja ajokuntoinen mies oli yhtä harvinainen ilmestys kuin merikotka :D :D
Avatar
Qulle
Viestit: 780
Liittynyt: 15.3.2006 11:18
Paikkakunta: Salo

Viesti Kirjoittaja Qulle »

Vähän tilanneraporttia koneenvaihdon jälkeen...
Eli ennakkoluuloista huolimatta motti o viel kasassa ja käy ja kukkuu kauniisti :)
Kiekkamittarissa punainen raja kierrettiin siihen 5000rpm:n paikkeille ja sen yli en oo pahemmin viel kierrättänyt (ei oo ollu tarvetta kun potkii todella kivasti alemmillakin kierroksilla).
Sain jopa kakkosella mutkaa sotkiessani märällä asfaltilla aikaiseksi sivuluisua mikä oli vallan hulvatonta :lol:
Kolmaskin osakas sai jo korttinsa takaisin ja se nopeasti testaamalla nykäs puoltoista sataa tasaisella, sitten loppus suora. Ei ole pienintäkään epäilystä, ettei tuo nappais mittaria pohjaan tasaisella :D

Eli sellasta taas tällä kertaa... kohta tarttee varmaan kiertää punarajaa tonnilla ylöspäin, ettei totuus pääse unohtumaan :)
Avatar
Jokari
Viestit: 7715
Liittynyt: 10.3.2005 20:32
Paikkakunta: Kymenlaakso™

Viesti Kirjoittaja Jokari »

SE on siis vielä läjässä...no mutta eihän ladan pannu kierroksista pahastu kuhan nyt ei ihan hulluna huudata koko aikaa :)

Olen nyt hieman testinyt tuota 1700i:tä ja ja vasta nyt rupeaa tuntumaan että voimaahan on mukavasti. Niinkin yksinkertainen asia kuin pehmeähköllä hiekalla pieni pyörittely, ruiskulla menee kunnon kahvassa pienellä kaasulla kun taas 1500S:llä saa vetää melkein lämä lattiassa samaan lopputulokseen päästäkseen :lol:

Kumit on kyllä ympäriinsä vanhat ja kovat yokohamat, mutta ihan kivasti ulvoo kumi kun vetää kakkosella vähän reilummin mutkia, itseasiassa jopa hyvin pienellä kaasulla rupeaa jo vikisemään kun tassu keventyy sopivasti...tonniviissatasella ei toivoakaan samasta.

Kova pelihän se on kyllä. Muutenhan minä ajelen melkein kuin mummot mutta pitäähän sitä vähän testailla uuden hankinnan voimavaroja :wink:

Eli jos Qulle vielä kovempaa kyytiä haluat niin kannattaa yrittää etsiä se 1700 pata. Takaan että ero on reilu.
- Joka kerta kun liikenteessä näkee etuvetoisen Ladan, niin v*tuttaa ainakin tunnin.

Member of Kymenlaakson Kusipäät™
Avatar
Qulle
Viestit: 780
Liittynyt: 15.3.2006 11:18
Paikkakunta: Salo

Viesti Kirjoittaja Qulle »

On tässä porukassa juteltu, että ainakin tää talvi mennään tällä padalla ja varmaan senkin jälkeen, mutta vastaavasti koko ajan pidetään korvat höröllään, jos sattuu hyvä ja halpa 1700:n tekniikka käveleen vastaan ni sitten se ostetaan pois.
Ja se tulee kaasarilla kiinni :D
Avatar
Qulle
Viestit: 780
Liittynyt: 15.3.2006 11:18
Paikkakunta: Salo

Viesti Kirjoittaja Qulle »

Nostetaas tämäkin taas toisten riemuksi ja toisten kiusaksi pinnalle :)
Eli nyt ei olla vielä liikaa leipää annettu, niin kuin otsikko voisi antaa ymmärtää...
Kysymys kuuluukin, että voiko vakioputki olla syypää siihen, että tolla 1500:lla padalla kiertää tosi heleästi sinne 5000 rpm ja vähän ylikin, mutta sitten alkaa selväti kierrosten nouseminen hidastua??

Eli siellä on se ihan vakioputki, joka tosin oli miltei käyttämätön, kun se sinne laitettiin... vakioputki siksi, että ei tule naapureilta landella sanomisia, kun otetaan optimi ajolinjoja illan pimeydessä :) :)

Vai onko tuo kohta ladan koneella sellainen, jossa sen kuuluukin alkaa ottamaan vähäsen vastaan??
1600SL "Jallulada" - kovassa ajossa \o/
Weber / Torsen / Plaza Sport -30mm
Avatar
Jokari
Viestit: 7715
Liittynyt: 10.3.2005 20:32
Paikkakunta: Kymenlaakso™

Viesti Kirjoittaja Jokari »

No vakioputki on kyllä melko hanurista, takapönttö on tukkoinen. Ruiskupeliin vaihdatin läpihönkivän pöntön taakse orkkispöntön tilalle ja selvästi herkemmin tuntui vetävän yläkierroksilla. Tosin aika hyödytön lisäys, koska ruisku kulkee jo neljällä tonnilla mukavasti ja harvemmin tulee ajeltua yli 5k.

Eihän ladan pitkäiskuiset koneet mitään ihmeellisiä kiertäjiä ole, sama se on tossa mun topoviissatasessa (siinäkin läpihönkivää viimeisenä). Kyllähän se vetää sinne 6500 mutta tuhat kierrosta vähemmänkin tuntuu olevan ihan turhaa vedätystä...
- Joka kerta kun liikenteessä näkee etuvetoisen Ladan, niin v*tuttaa ainakin tunnin.

Member of Kymenlaakson Kusipäät™
Avatar
Qulle
Viestit: 780
Liittynyt: 15.3.2006 11:18
Paikkakunta: Salo

Viesti Kirjoittaja Qulle »

Aivan... eli taidetaan pysyä tässä nykyisessä kohtuu hiljaisessa putkistossa, että ei tuu äänen takia valituksia :)
1600SL "Jallulada" - kovassa ajossa \o/
Weber / Torsen / Plaza Sport -30mm
Vastaa Viestiin