Annettiin leipää... ehkä liikaa??

Eikö pitkät pala? Puoltaako jarrut? Tällä osiolla voit esittää teknisiä kysymyksiä Ladoista.
DELETED

Viesti Kirjoittaja DELETED »

DELETED
Avatar
NesteHukka
Viestit: 722
Liittynyt: 4.10.2003 12:37
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja NesteHukka »

Vai katoavaa kansanperinnettä... Korit ehkä, mutta uusia koneitahan saa vielä venäjältä.
Ottakaas nyt se kiristävä vanne pois päästä...
Minulla ainakin se 1200 lada, jossa oli Mirafiorin kaasari ja putkessa reikä, niin veti varmaan sinne kahdeksaan tonniin asti tosi mukavasti. Mikään ei ole säälittävämpää kuin ajaa ladalla pappatyyliin.
Puliukkojen takuuvarma neuvo: Ole varma ja vapaa. Osta tenaa.
Avatar
Qulle
Viestit: 780
Liittynyt: 15.3.2006 11:18
Paikkakunta: Salo

Viesti Kirjoittaja Qulle »

NesteHukka kirjoitti:Vai katoavaa kansanperinnettä... Korit ehkä, mutta uusia koneitahan saa vielä venäjältä.
Ottakaas nyt se kiristävä vanne pois päästä...
Minulla ainakin se 1200 lada, jossa oli Mirafiorin kaasari ja putkessa reikä, niin veti varmaan sinne kahdeksaan tonniin asti tosi mukavasti. Mikään ei ole säälittävämpää kuin ajaa ladalla pappatyyliin.
Amen to that!
Avatar
NesteHukka
Viestit: 722
Liittynyt: 4.10.2003 12:37
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja NesteHukka »

Sanotaan vielä sen verran, että kun katoavasta kansanperinteestä oli kyse, niin minulla on kahta sellaista automallia itselläni, mitä ei juurikaan enää katuliikenteessä tule vastaan. Toista ei ole tullut vastaan viimeiseen kymmeneen vuoteen kertaakaan (Ford Capri -69), ja toista saattaa tulla noin kerran vuodessa (Fiat Mirafiori), niin että siinä sitä katoavaa kansanperinnettä.

En halua Ladan katoavan maan päältä, mutta täytyy muistaa sekin, että Fiat 124 on Ladan esikuva, ja onnellinen se, joka sellaisen nykyään omistaa.
Puliukkojen takuuvarma neuvo: Ole varma ja vapaa. Osta tenaa.
KALERVO 1963
Viestit: 318
Liittynyt: 12.6.2004 14:30
Paikkakunta: Hämeenperä

"Koppalakki" ja 8000rpm

Viesti Kirjoittaja KALERVO 1963 »

Kyllä tarvii ostaa nyt koppalakki ensi tilassa kun tulee käytyä Tallinnassa tai Viipurissa Viipurista saisi kyllä edullisemmin,sitte vaan baanalle ja ainkin 120km\h ja 2 vaihteella niin eiköhän ruveta raittilla huomaan!!
Saas nähdä kuinka monta km mennään ennen kuin sanoo Lada käyttösopimuksen irti.
Avatar
Nonnis
Lada kerhon jäsen
Viestit: 4089
Liittynyt: 5.10.2003 19:37
Paikkakunta: Hämeenkyrö

Re: "Koppalakki" ja 8000rpm

Viesti Kirjoittaja Nonnis »

KALERVO 1963 kirjoitti:Kyllä tarvii ostaa nyt koppalakki ensi tilassa kun tulee käytyä Tallinnassa tai Viipurissa Viipurista saisi kyllä edullisemmin,sitte vaan baanalle ja ainkin 120km\h ja 2 vaihteella niin eiköhän ruveta raittilla huomaan!!
Saas nähdä kuinka monta km mennään ennen kuin sanoo Lada käyttösopimuksen irti.
Kyllä varsinkin jos Kyröskosken raitilla sen 120 otat :lol:
Reippaina käymme rekkain alle Kuva
DELETED

Viesti Kirjoittaja DELETED »

DELETED
Avatar
NesteHukka
Viestit: 722
Liittynyt: 4.10.2003 12:37
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja NesteHukka »

Lada on hieno jo vakiona. suuri yleisö ei sitä vaan ymmärrä, joten 8000 rpm tauluun ja koppalakki päähän :lol:
Puliukkojen takuuvarma neuvo: Ole varma ja vapaa. Osta tenaa.
Avatar
Qulle
Viestit: 780
Liittynyt: 15.3.2006 11:18
Paikkakunta: Salo

Viesti Kirjoittaja Qulle »

Meillä oli silloin pohdinnan aiheena se, että mikä takavetoinen ostetaan harrasteautoksi.
Muijakaverin veli heitti siihen, että "ostetaan lada... se on niin hitsin ruma, että se o hieno..."
Keskustelu päättyi miltei samantien yksimieliseen päätökseen ladan ostosta :D
Avatar
NesteHukka
Viestit: 722
Liittynyt: 4.10.2003 12:37
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja NesteHukka »

Mulla Ladat ovat olleet pääasiassa talviautoja, niin tyhmähän mää olisin, jos jonkun tojotan rimpulan tms. ostaisin... :)
Puliukkojen takuuvarma neuvo: Ole varma ja vapaa. Osta tenaa.
Avatar
Qulle
Viestit: 780
Liittynyt: 15.3.2006 11:18
Paikkakunta: Salo

Viesti Kirjoittaja Qulle »

Meitä on 3 aktiivista osakasta tossa autossa tällä hetkellä ja kahdella meistä on sen verta vanhemmat autot alla, että niihin jotain perushuoltoa pitää silloin tällöin tehä... Lada toimii silloin hyvänä vara-autona ja talvisin sillä kikkaillaan ja kesällä muuten vain kruisaillaan esim. uimaranta keikkoja yms. :D
Avatar
THI-900
Viestit: 1714
Liittynyt: 22.11.2005 14:04
Paikkakunta: Лаиxиa - SF (Soviet Finland)

Viesti Kirjoittaja THI-900 »

Ajatus: Mitä jos se Lada on ainut auto jolla tarvii ajaa ympäri Suomen niemee. Kiva jos kulkupeli laukee johonkin keskelle ei mitään, missä ihmisjalka ei oo astunu. Ja sitte ku se auto seisoo sielä yhden yön, niin on kaikki pellit moikulalla ja lasit tuvas. :cry: :cry:

Nimim. Hetki sitten vielä oli niin.

Ja se mitä puhutte, että menee tukkoon jos ei anna kierroksia, niin se on ihan tosi. Kyllä joskus pitää vähän antaa monoa. Joskus on tullu femmalla ajettua mittari pohjas varmaan jotain 170. Ja voi niitä ohitettavien ilmeitä. 8)
21013 1200L/1700 '87 RedBull &
2101 1200 '74 Kopeeka Classic &
21023 1500DL/1600 16V '83 Hoponderos
11x2101 2x2102 2x2103 2x2104 2x2105 7x2107 5x2108 2x2109 7x2111 4x2112 1x117 3x119
Lada on tilava perheauto, mutta kaikkien pää ei sovi sinne
Avatar
NesteHukka
Viestit: 722
Liittynyt: 4.10.2003 12:37
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja NesteHukka »

En tiedä miten tänä päivänä, mutta tuskinpa parempaan suuntaan on menty siinä, että oli auto mikä hyvänsä, niin jos sitä ei halua paalata, sitä ei kannata tien varteen jättää puolta tuntia pitemmäksi ajaksi, ja joskus sekin on liikaa...
Aikanaan kaverilla riitti se puoli tuntia siihen, että oli sivulasi paskana ja mankka viety.
Puliukkojen takuuvarma neuvo: Ole varma ja vapaa. Osta tenaa.
Avatar
iigorr
Viestit: 553
Liittynyt: 23.8.2004 19:33
Paikkakunta: karjalohja

Re: "Koppalakki" ja 8000rpm

Viesti Kirjoittaja iigorr »

KALERVO 1963 kirjoitti:Kyllä tarvii ostaa nyt koppalakki ensi tilassa kun tulee käytyä Tallinnassa tai Viipurissa Viipurista saisi kyllä edullisemmin,sitte vaan baanalle ja ainkin 120km\h ja 2 vaihteella niin eiköhän ruveta raittilla huomaan!!
Saas nähdä kuinka monta km mennään ennen kuin sanoo Lada käyttösopimuksen irti.
sillä mennään vielä monen monet kilsat..

ite poltin kumia omalla 1500cc -91 koulun päättäreissä joku 300m ykkösellä hana tiskissä puolessä välissä alko keittämään ja alko tulla höyryä kajuuttaan joka välistä hanskalokerosta yms :D mutta en antanut sen haitata vaan vedin loppuun saakka :D Olin varma että pahvi palaa mutta ei :D kyllä siinä huomas ladan kestävyyden. Sitten kotiin päästyäni vaihdoin uudet polttokumit alle ja illalla räjäytin ne kaupungin rannassa :D sai aika kauan polttaa paikoillaan enne ku räjähti :D Näiden toimenpiteiden jälkeen ajoin vielä melkein kuukauden ongelmitta ja pari viikkoa sitten myin sen jollekkin käyttöautoksi..

että kyllä se insinööri on ajatellut suomen nuorisoa kun sitä on rakentanut :twisted:
Ex:niva:-89
2101:-75,77,87,89
2104:-88,97
2105:-82x2,88,91x2,93,
2107:-86,87,89,94x3,95,96
2102 -85 1700+remmi,http://www.youtube.com/watch?v=ENUIMdz21y0
nykyiset:konela turbo
Avatar
NesteHukka
Viestit: 722
Liittynyt: 4.10.2003 12:37
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja NesteHukka »

Tuolla peltolada, joka aikanaan sai käskyä aika rankasti...

http://www.kolumbus.fi/sami.jokela/ladasivu.html

Tietämättömänä teininä käytettiin vahingossa voiteluaineena koneessa 20w20 hydrauliikkaöljyä, vaikka tarkoitus oli hyvä. Hyvin se kone vaan kesti vaikka öljyn paineet eivät mitenkään hurrattavat olleet.
Kerran ilmanputsarista lähti pultti irti, ja meni koneen sisään. Kone meni jumiin, mutta kun traktorilla nypittiin taaksepäin nelonen päällä, niin se lähti pyörimään, ja sen jälkeen vielä ajettiin.
Kun sitten vaihdettiin "isolohko", niin otettiin auki tuo 1300 kone, ja sieltä kanteen niitattuna se pultti löytyi.
1600 kone lähti aina ekasta puristuksesta käyntiin, ja komeasti veti, vaikka sitten loppuaikana vei öljyä 5 litraa tunnissa, ja savu oli sen mukainen... :lol:

Sillä ajolla saatiin muuten rikki yks perä ja yks vaihdelaatikko, eli ne ei ole välttämättä ihan koneen tasolla kestävyydessä...

Se 1600 oli ihmeen pirteä, poltti kumia oikein nätisti asfaltilla :lol:
Puliukkojen takuuvarma neuvo: Ole varma ja vapaa. Osta tenaa.
Vastaa Viestiin