Annettiin leipää... ehkä liikaa??
- NesteHukka
- Viestit: 722
- Liittynyt: 4.10.2003 12:37
- Paikkakunta: Tampere
Vai katoavaa kansanperinnettä... Korit ehkä, mutta uusia koneitahan saa vielä venäjältä.
Ottakaas nyt se kiristävä vanne pois päästä...
Minulla ainakin se 1200 lada, jossa oli Mirafiorin kaasari ja putkessa reikä, niin veti varmaan sinne kahdeksaan tonniin asti tosi mukavasti. Mikään ei ole säälittävämpää kuin ajaa ladalla pappatyyliin.
Ottakaas nyt se kiristävä vanne pois päästä...
Minulla ainakin se 1200 lada, jossa oli Mirafiorin kaasari ja putkessa reikä, niin veti varmaan sinne kahdeksaan tonniin asti tosi mukavasti. Mikään ei ole säälittävämpää kuin ajaa ladalla pappatyyliin.
Puliukkojen takuuvarma neuvo: Ole varma ja vapaa. Osta tenaa.
Amen to that!NesteHukka kirjoitti:Vai katoavaa kansanperinnettä... Korit ehkä, mutta uusia koneitahan saa vielä venäjältä.
Ottakaas nyt se kiristävä vanne pois päästä...
Minulla ainakin se 1200 lada, jossa oli Mirafiorin kaasari ja putkessa reikä, niin veti varmaan sinne kahdeksaan tonniin asti tosi mukavasti. Mikään ei ole säälittävämpää kuin ajaa ladalla pappatyyliin.
- NesteHukka
- Viestit: 722
- Liittynyt: 4.10.2003 12:37
- Paikkakunta: Tampere
Sanotaan vielä sen verran, että kun katoavasta kansanperinteestä oli kyse, niin minulla on kahta sellaista automallia itselläni, mitä ei juurikaan enää katuliikenteessä tule vastaan. Toista ei ole tullut vastaan viimeiseen kymmeneen vuoteen kertaakaan (Ford Capri -69), ja toista saattaa tulla noin kerran vuodessa (Fiat Mirafiori), niin että siinä sitä katoavaa kansanperinnettä.
En halua Ladan katoavan maan päältä, mutta täytyy muistaa sekin, että Fiat 124 on Ladan esikuva, ja onnellinen se, joka sellaisen nykyään omistaa.
En halua Ladan katoavan maan päältä, mutta täytyy muistaa sekin, että Fiat 124 on Ladan esikuva, ja onnellinen se, joka sellaisen nykyään omistaa.
Puliukkojen takuuvarma neuvo: Ole varma ja vapaa. Osta tenaa.
-
- Viestit: 318
- Liittynyt: 12.6.2004 14:30
- Paikkakunta: Hämeenperä
"Koppalakki" ja 8000rpm
Kyllä tarvii ostaa nyt koppalakki ensi tilassa kun tulee käytyä Tallinnassa tai Viipurissa Viipurista saisi kyllä edullisemmin,sitte vaan baanalle ja ainkin 120km\h ja 2 vaihteella niin eiköhän ruveta raittilla huomaan!!
Saas nähdä kuinka monta km mennään ennen kuin sanoo Lada käyttösopimuksen irti.
Saas nähdä kuinka monta km mennään ennen kuin sanoo Lada käyttösopimuksen irti.
Re: "Koppalakki" ja 8000rpm
Kyllä varsinkin jos Kyröskosken raitilla sen 120 otatKALERVO 1963 kirjoitti:Kyllä tarvii ostaa nyt koppalakki ensi tilassa kun tulee käytyä Tallinnassa tai Viipurissa Viipurista saisi kyllä edullisemmin,sitte vaan baanalle ja ainkin 120km\h ja 2 vaihteella niin eiköhän ruveta raittilla huomaan!!
Saas nähdä kuinka monta km mennään ennen kuin sanoo Lada käyttösopimuksen irti.
Reippaina käymme rekkain alle
- NesteHukka
- Viestit: 722
- Liittynyt: 4.10.2003 12:37
- Paikkakunta: Tampere
- NesteHukka
- Viestit: 722
- Liittynyt: 4.10.2003 12:37
- Paikkakunta: Tampere
Meitä on 3 aktiivista osakasta tossa autossa tällä hetkellä ja kahdella meistä on sen verta vanhemmat autot alla, että niihin jotain perushuoltoa pitää silloin tällöin tehä... Lada toimii silloin hyvänä vara-autona ja talvisin sillä kikkaillaan ja kesällä muuten vain kruisaillaan esim. uimaranta keikkoja yms.
Ajatus: Mitä jos se Lada on ainut auto jolla tarvii ajaa ympäri Suomen niemee. Kiva jos kulkupeli laukee johonkin keskelle ei mitään, missä ihmisjalka ei oo astunu. Ja sitte ku se auto seisoo sielä yhden yön, niin on kaikki pellit moikulalla ja lasit tuvas.
Nimim. Hetki sitten vielä oli niin.
Ja se mitä puhutte, että menee tukkoon jos ei anna kierroksia, niin se on ihan tosi. Kyllä joskus pitää vähän antaa monoa. Joskus on tullu femmalla ajettua mittari pohjas varmaan jotain 170. Ja voi niitä ohitettavien ilmeitä.
Nimim. Hetki sitten vielä oli niin.
Ja se mitä puhutte, että menee tukkoon jos ei anna kierroksia, niin se on ihan tosi. Kyllä joskus pitää vähän antaa monoa. Joskus on tullu femmalla ajettua mittari pohjas varmaan jotain 170. Ja voi niitä ohitettavien ilmeitä.
21013 1200L/1700 '87 RedBull &
2101 1200 '74 Kopeeka Classic &
21023 1500DL/1600 16V '83 Hoponderos
11x2101 2x2102 2x2103 2x2104 2x2105 7x2107 5x2108 2x2109 7x2111 4x2112 1x117 3x119
Lada on tilava perheauto, mutta kaikkien pää ei sovi sinne
2101 1200 '74 Kopeeka Classic &
21023 1500DL/1600 16V '83 Hoponderos
11x2101 2x2102 2x2103 2x2104 2x2105 7x2107 5x2108 2x2109 7x2111 4x2112 1x117 3x119
Lada on tilava perheauto, mutta kaikkien pää ei sovi sinne
- NesteHukka
- Viestit: 722
- Liittynyt: 4.10.2003 12:37
- Paikkakunta: Tampere
En tiedä miten tänä päivänä, mutta tuskinpa parempaan suuntaan on menty siinä, että oli auto mikä hyvänsä, niin jos sitä ei halua paalata, sitä ei kannata tien varteen jättää puolta tuntia pitemmäksi ajaksi, ja joskus sekin on liikaa...
Aikanaan kaverilla riitti se puoli tuntia siihen, että oli sivulasi paskana ja mankka viety.
Aikanaan kaverilla riitti se puoli tuntia siihen, että oli sivulasi paskana ja mankka viety.
Puliukkojen takuuvarma neuvo: Ole varma ja vapaa. Osta tenaa.
Re: "Koppalakki" ja 8000rpm
sillä mennään vielä monen monet kilsat..KALERVO 1963 kirjoitti:Kyllä tarvii ostaa nyt koppalakki ensi tilassa kun tulee käytyä Tallinnassa tai Viipurissa Viipurista saisi kyllä edullisemmin,sitte vaan baanalle ja ainkin 120km\h ja 2 vaihteella niin eiköhän ruveta raittilla huomaan!!
Saas nähdä kuinka monta km mennään ennen kuin sanoo Lada käyttösopimuksen irti.
ite poltin kumia omalla 1500cc -91 koulun päättäreissä joku 300m ykkösellä hana tiskissä puolessä välissä alko keittämään ja alko tulla höyryä kajuuttaan joka välistä hanskalokerosta yms mutta en antanut sen haitata vaan vedin loppuun saakka Olin varma että pahvi palaa mutta ei kyllä siinä huomas ladan kestävyyden. Sitten kotiin päästyäni vaihdoin uudet polttokumit alle ja illalla räjäytin ne kaupungin rannassa sai aika kauan polttaa paikoillaan enne ku räjähti Näiden toimenpiteiden jälkeen ajoin vielä melkein kuukauden ongelmitta ja pari viikkoa sitten myin sen jollekkin käyttöautoksi..
että kyllä se insinööri on ajatellut suomen nuorisoa kun sitä on rakentanut
Ex:niva:-89
2101:-75,77,87,89
2104:-88,97
2105:-82x2,88,91x2,93,
2107:-86,87,89,94x3,95,96
2102 -85 1700+remmi,http://www.youtube.com/watch?v=ENUIMdz21y0
nykyiset:konela turbo
2101:-75,77,87,89
2104:-88,97
2105:-82x2,88,91x2,93,
2107:-86,87,89,94x3,95,96
2102 -85 1700+remmi,http://www.youtube.com/watch?v=ENUIMdz21y0
nykyiset:konela turbo
- NesteHukka
- Viestit: 722
- Liittynyt: 4.10.2003 12:37
- Paikkakunta: Tampere
Tuolla peltolada, joka aikanaan sai käskyä aika rankasti...
http://www.kolumbus.fi/sami.jokela/ladasivu.html
Tietämättömänä teininä käytettiin vahingossa voiteluaineena koneessa 20w20 hydrauliikkaöljyä, vaikka tarkoitus oli hyvä. Hyvin se kone vaan kesti vaikka öljyn paineet eivät mitenkään hurrattavat olleet.
Kerran ilmanputsarista lähti pultti irti, ja meni koneen sisään. Kone meni jumiin, mutta kun traktorilla nypittiin taaksepäin nelonen päällä, niin se lähti pyörimään, ja sen jälkeen vielä ajettiin.
Kun sitten vaihdettiin "isolohko", niin otettiin auki tuo 1300 kone, ja sieltä kanteen niitattuna se pultti löytyi.
1600 kone lähti aina ekasta puristuksesta käyntiin, ja komeasti veti, vaikka sitten loppuaikana vei öljyä 5 litraa tunnissa, ja savu oli sen mukainen...
Sillä ajolla saatiin muuten rikki yks perä ja yks vaihdelaatikko, eli ne ei ole välttämättä ihan koneen tasolla kestävyydessä...
Se 1600 oli ihmeen pirteä, poltti kumia oikein nätisti asfaltilla
http://www.kolumbus.fi/sami.jokela/ladasivu.html
Tietämättömänä teininä käytettiin vahingossa voiteluaineena koneessa 20w20 hydrauliikkaöljyä, vaikka tarkoitus oli hyvä. Hyvin se kone vaan kesti vaikka öljyn paineet eivät mitenkään hurrattavat olleet.
Kerran ilmanputsarista lähti pultti irti, ja meni koneen sisään. Kone meni jumiin, mutta kun traktorilla nypittiin taaksepäin nelonen päällä, niin se lähti pyörimään, ja sen jälkeen vielä ajettiin.
Kun sitten vaihdettiin "isolohko", niin otettiin auki tuo 1300 kone, ja sieltä kanteen niitattuna se pultti löytyi.
1600 kone lähti aina ekasta puristuksesta käyntiin, ja komeasti veti, vaikka sitten loppuaikana vei öljyä 5 litraa tunnissa, ja savu oli sen mukainen...
Sillä ajolla saatiin muuten rikki yks perä ja yks vaihdelaatikko, eli ne ei ole välttämättä ihan koneen tasolla kestävyydessä...
Se 1600 oli ihmeen pirteä, poltti kumia oikein nätisti asfaltilla
Puliukkojen takuuvarma neuvo: Ole varma ja vapaa. Osta tenaa.