Jarruletkujen vaihto

Eikö pitkät pala? Puoltaako jarrut? Tällä osiolla voit esittää teknisiä kysymyksiä Ladoista.
jermu

Jarruletkujen vaihto

Viesti Kirjoittaja jermu »

Kävin ostaa tuon avaimen, 5 euroo makso AD-varaosamaailmassa.
Nyt vaan letkuja irrottelee....
sepkar
Viestit: 92
Liittynyt: 16.4.2004 15:37

Viesti Kirjoittaja sepkar »

Tähän ketjuun voi kai liittää kysymyksen ilmauksesta. Nivan etupäätä on tullu roplattua toistaviikkoa ja tuli päästettyä etujarrusylintereitten vaihdon yhteydessä nesteet pihalle etujarruletkujen kautta. Takajarruihin en ole koskenut. Huomenna kun alan täyttämään jarrunesteitä, niin pitääkö ilmaus tehdä myös takajarruille vai riittääkö pelkästään etujarrut?

Tunnustan, en käyttäny hakua, en jaksanu.
Pave

Viesti Kirjoittaja Pave »

Ainakaan itse en ole joutunut takajarruja ilmaamaan, kun olen eteen letkut vaihtanut. Nesteen valumisen olen tosin minimoinut laittamalla jarrunestesäiliön korkin väliin muovipussin, jottei säiliöön pääse ilmaa. Toimiva konsti, suosittelen.
Avatar
Lada-Jussi
Viestit: 10210
Liittynyt: 24.9.2003 17:48
Paikkakunta: Janakkala

Viesti Kirjoittaja Lada-Jussi »

mä olen yleensä ilmannut joka kulmalta vaikka vain toinen piiri olisi ollut auki. On sitä ilmaa löytynyt toisestakin piiristä ainakin vähän. Ja jos jarrupääsylinteri päästää lävitte niinkuin mun 2107:ssa niin silloin joutuu ilmaamaan kaikki, valu meinaan etujärjestelmästä myös takapään nesteet pihalle :roll:
Kuva "Suurin osa kalustosta on ulkotiloissa olosuhteiden pakosta, mutta se lohduttaa vähän kun kalusto huononee kuitenkin hitaammin kuin prässissä" (tai tuningissa)
Mika-75

Viesti Kirjoittaja Mika-75 »

vanhan jarruletkun/putken voi katkaista juntturin juuresta niin saa kuusi kulmaisella hylsyllä väännettyä auki helposti... lämpöä ei kannata antaa jos vaihtaa putkea kun letku räjähtää irti liitoksesta yleensä...
Avatar
Jokari
Viestit: 7715
Liittynyt: 10.3.2005 20:32
Paikkakunta: Kymenlaakso™

Re: Jarruletkujen vaihto

Viesti Kirjoittaja Jokari »

Sopivan kireälle...ei nyt mitään ähkymomenttia kuitenkaan :lol:
- Joka kerta kun liikenteessä näkee etuvetoisen Ladan, niin v*tuttaa ainakin tunnin.

Member of Kymenlaakson Kusipäät™
Avatar
Nonnis
Lada kerhon jäsen
Viestit: 4089
Liittynyt: 5.10.2003 19:37
Paikkakunta: Hämeenkyrö

Re: Jarruletkujen vaihto

Viesti Kirjoittaja Nonnis »

Kuinkahan kireeseen tuon banjopultin uskaltaa vetää?
Reippaina käymme rekkain alle Kuva
Joen musikka
Viestit: 1933
Liittynyt: 30.6.2005 19:58
Paikkakunta: Öllölä,Tuupovaara Joensuu

Re: Jarruletkujen vaihto

Viesti Kirjoittaja Joen musikka »

Nonnis kirjoitti:Kuinkahan kireeseen tuon banjopultin uskaltaa vetää?
Kepeästi vain.Koejarruttelun jälkeen (jos ei vuoda) korkeintaan pieni hermokerros.
2112,-04,hopea
2112,-06,musta
2111,-06,musta
2x 1119,-08,hopea
ex:2105x3,2107x3,2104x2,2109x2,2110x2,2108,2111x2,2112x2,1117.
Vielä kun pääsis Popetan kyytiin!
Avatar
Ukki
Viestit: 1876
Liittynyt: 3.2.2007 9:00
Paikkakunta: Kajaani

Re: Jarruletkujen vaihto

Viesti Kirjoittaja Ukki »

Tervehdykset toivottelen.
Siihen, kuinka kireälle jokin kiristetään, jos ei ole ilmoitettu momenttia, on vaikea antaa vastausta, kun jokaisella on erilaiset käsivoimat ja kourat. Sen oppii yrityksen ja erehdyksen avulla. Huumoria, ennen annettiin oppipojille sellainen ohje, että kiristetään siihen asti, kun napsahtaa ja 1/4 kierros takaisin 8)
Meijän Ukki tietää vanhasta Ladasta melkein kaiken, kun sen velipoika on nähnyt jälet :-)
Vastaa Viestiin