Jarruletkujen vaihto
Jarruletkujen vaihto
Tästä on varmaan jo täällä juttua, mutta kysyn kuitenkin. Eli jarruletkujen vaihto. Onko vaikee homma? Ohjeita? Miten letku on kiiinni jarrusatulassa?
Tarviiko erikoistyökaluja?
Tarviiko erikoistyökaluja?
aika perus homma eli ei vaikee. kunnon jarruletkuihin tarkotetut lenkki avaimet on aika kova sana tai sitten lukkopihdit.
Ex:niva:-89
2101:-75,77,87,89
2104:-88,97
2105:-82x2,88,91x2,93,
2107:-86,87,89,94x3,95,96
2102 -85 1700+remmi,http://www.youtube.com/watch?v=ENUIMdz21y0
nykyiset:konela turbo
2101:-75,77,87,89
2104:-88,97
2105:-82x2,88,91x2,93,
2107:-86,87,89,94x3,95,96
2102 -85 1700+remmi,http://www.youtube.com/watch?v=ENUIMdz21y0
nykyiset:konela turbo
- Lada-Jussi
- Viestit: 10210
- Liittynyt: 24.9.2003 17:48
- Paikkakunta: Janakkala
jarruletkun ja putken kiinnityskohdan kanssa saa olla varovainen ja tarkkana ettei vedä putkea poikki, rutosti jotain voitelua sinne putken kiinnitykseen ja jarruputkiavaimella (avolenkki vai mikä lienee nimeltään) auki. ite olen kerran onnistunut tossa hommassa putkenkin katkaisemaan
"Suurin osa kalustosta on ulkotiloissa olosuhteiden pakosta, mutta se lohduttaa vähän kun kalusto huononee kuitenkin hitaammin kuin prässissä" (tai tuningissa)
- veli alexei
- Moderaattori
- Viestit: 3286
- Liittynyt: 19.11.2003 13:18
- Paikkakunta: Sastamala
Kyllä se on pikemmin sääntö kuin poikkeus, että se putki menee poikki, kun liitos on siellä kaiken saastan keskellä ollut. On meinaan niinkin tiukassa ollut, että ei edes asetyleeni liekillä lämmitys auttanut aukaisussa vaan katkaisu oli ainoa keino. Lämpö kyllä joskus monessa hommassa auttaa aukeamista.
Teoria on sitä, että kaikki tiedetään, mutta mikään ei toimi.
Käytäntö on sitä, että kaikki toimii, mutta kukaan ei tiedä miksi.
Meillä teoria ja käytäntö ovat sekoittuneet siten,
että mikään ei toimi ja kukaan ei tiedä miksi.
Käytäntö on sitä, että kaikki toimii, mutta kukaan ei tiedä miksi.
Meillä teoria ja käytäntö ovat sekoittuneet siten,
että mikään ei toimi ja kukaan ei tiedä miksi.
Jarruletkujen vaihto
Vielä kysyn että onko se jarruletku ihan vaan mutterilla taikka pultilla kiinni jarrusatulassa?
Jarruletkujen vaihto
Jaahas. Milläs tää ns. Banjoruuvi lähtee irti? Lukkopihdit?
Vai tarviiko hankkia ns. Banjolenkki tai jotain
Kyselen vaan sen takia että en tekis pahaa tuhoa kun alan vaihtaa.
Vai tarviiko hankkia ns. Banjolenkki tai jotain
Kyselen vaan sen takia että en tekis pahaa tuhoa kun alan vaihtaa.
Eikös sen normaalilenkin pujottaminen jarruletkun läpi ole vähän hankalaa. Vanhaa letkua poistettaessahan ei haittaa vaikka sen pultin murskaakin lukkopihdeillä, mutta se jarruputkilenkki, avolenkki, tai mikä sen lenkin nimi nyt onkaan on senverran halpa kapistus, että suosittelen sellaisen hankkimista.
Joka viimeksi nauraa, kuolee iloisena.
Siis se satulan banjopultti voidaan irrottaa ihan normaalilenkillä eikä sitä ole syytä murskata mihinkään, eihän sitä uutta letkua saa siihen kiinni enää millään.Pavlovits kirjoitti:Eikös sen normaalilenkin pujottaminen jarruletkun läpi ole vähän hankalaa. Vanhaa letkua poistettaessahan ei haittaa vaikka sen pultin murskaakin lukkopihdeillä, mutta se jarruputkilenkki, avolenkki, tai mikä sen lenkin nimi nyt onkaan on senverran halpa kapistus, että suosittelen sellaisen hankkimista.